avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1124 soluții astăzi
Forum Activitate tudoreldoru

Activitate tudoreldoru

Va multumesc pentru ajutor ,dar nu mi-ati raspuns la intrebare.Eu as vrea sa aflu daca un articol de lege declarat neconstitutional de CCR la o anumita data mai poate fi aplicat dupa aceasta data ,sub motivul ca veniturile din dividende in cazul meu,au fost realizate anterior deciziei.
In luna octombrie 2011 am primit de la CAS o instiintare prin care sunt anuntat ca datorez CAS o suma de 8 milioane lei vechi.Aceasta suma provine din venituri din dividende in valoare de 70mii lei vechi realizate in 2007 si 2008,perioada in care nu aveam nici un alt venit.este vorba de deja faimosul art.257,alin.2 ,lit.f,din Legea nr.95 din 2006.In 10 martie 2011 a aparut decizia nr.335 Avand in vedere aceste aspecte, precum si dispozitiile art. 147 alin. (4) din Constitutie, potrivit carora "Deciziile Curtii Constitutionale se publica in Monitorul Oficial al Romaniei. De la data publicarii, deciziile sunt general obligatorii si au putere numai pentru viitor."va rog sa-mi spuneti daca aceasta decizie este aplicabila si in cazul meu,avand in vedere ca eu am primit in octombrie 2011 scrisoarea cu suma de plata de la CAS.
In Monitorul Oficial nr355 din 23.06.2011 a fost publicata Decizia nr.335 din 10 martie 2011 referitoare printre altele la dispozitiile art.257 din Legea nr.95/2006.
"O situatie aparte vizeaza insa dispozitiile art. 257 alin. (2) lit. f) teza finala din Legea nr. 95/2006, dispozitii care au fost declarate neconstitutionale in masura in care se interpreta ca valoarea contributiei minime la fondul de asigurari sociale de sanatate, datorata de persoanele care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor, venituri din dividende si dobanzi, venituri din drepturi de proprietate intelectuala realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere si alte venituri care se supun impozitului pe venit, nu poate fi mai mica decat cuantumul unui salariu de baza minim brut pe tara, lunar. In acest sens a fost pronuntata Decizia nr. 1.394 din 26 octombrie 2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 863 din 23 decembrie 2010. Ulterior pronuntarii acestei decizii, dar anterior publicarii sale in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, art. I pct. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2010 a modificat art. 257 alin. (2) lit. f) teza finala din Legea nr. 95/2006, preluand insa, in mod identic, solutia legislativa declarata ca fiind neconstitutionala.

Avand in vedere aceste aspecte, precum si dispozitiile art. 147 alin. (4) din Constitutie, potrivit carora "Deciziile Curtii Constitutionale se publica in Monitorul Oficial al Romaniei. De la data publicarii, deciziile sunt general obligatorii si au putere numai pentru viitor", Curtea constata ca dispozitiile art. 257 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 95/2006, asa cum au fost modificate prin art. I pct. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2010, sunt, de asemenea, neconstitutionale in masura in care se interpreteaza ca valoarea contributiei minime la fondul de asigurari sociale de sanatate, datorata de persoanele care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor, venituri din dividende si dobanzi, venituri din drepturi de proprietate intelectuala realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere si alte venituri care se supun impozitului pe venit, nu poate fi mai mica decat cuantumul unui salariu de baza minim brut pe tara, lunar.

Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA CONSTITUTIONALA

In numele legii

D E C I D E:

1. Admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata de Miron Emil Dragos Ciolacu in Dosarul nr. 7.414/99/2009 al Tribunalului Iasi - Sectia comerciala si contencios administrativ si constata ca dispozitiile art. 257 alin. (2) lit. f) teza finala din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, asa cum au fost modificate de art. I pct. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, sunt neconstitutionale in masura in care se interpreteaza ca valoarea contributiei minime la fondul de asigurari sociale de sanatate, datorata de persoanele care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor, venituri din dividende si dobanzi, venituri din drepturi de proprietate intelectuala realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere si alte venituri care se supun impozitului pe venit, nu poate fi mai mica decat cuantumul unui salariu de baza minim brut pe tara, lunar. "In data de 06.09.2011 sotia mea primeste o scrisoare de la CAS prin care este instiintata ca figureaza in baza de date cu venituri din dividende ,si este invitata la sediu pentru clarificarea situatiei.Sotia mea a depus toate actele cerute de CAS si in data de 10.11.2011 primeste o decizie de impunere din partea CAS ,in valoare de 778,9 roni.De unde provine aceasta suma?!!In anul2007 si respectiv 2008 sotia mea figura la ANAF cu venituri din dividende de 3,00roni in 2007 si 4,00 roni in 2008 sume de care sotia mea nici nu a stiut fiind primite datorita unui certificat de propietate de la marea privatizare, cand aceste certificate s-au distribuit gratuit.CAS sustine ca a primit aceste date de la ANAF deabia anul acesta.Pana acum sotia mea nu a primit nici o instiintare de la CAS privind vreo datorie.In anii 2007-2008, sotia mea a lucrat din luna octombrie 2007 pana in luna iunie 2008 in restul perioadei neavand nici un venit(in afara sumei din dividende:D).CAS aplicand prevederile Legii 95din2006 art.257 alin.2 lit.f a ajuns ca pentru o suma de 7roni sa ceara acum aberanta suma de 778,90roni de la un om care se afla la vremea respectiva in cea mai paupera situatie.Mentionez ca in aceasta situatie sunt sute sau poate chiar mii de cetateni din orasul nostru,in marea majoritate pensionari,unii avand de plata o suma dubla si pentru sotia sau sotul decedat.Avand in vedere cele prezentate ,va rog sa-mi spuneti daca CAS respecta decizia Curtii Constitutionale de mai sus.Va multumesc !
Sotia mea figureaza la ANAF cu un venit de 3roni in anul2007 si un venit de 4roni in anul2008.Aceste sume provin din dividende de la intreprinderea unde ea este actionar in urma certificatelor de propietate distribuite gratuit la impartirea averii comuniste:)Aceste sume nici nu au fost incasate de sotie.(mai mult costa pretul biletelor de tramvai)La vremea respectiva intreprinderea a dat un anunt in Monitorul Oficial cu distribuirea acestor dividende,anunt despre care noi nu am aflat.In anii 2007 -2008 sotia mea a lucrat ca profesor suplinitor in perioada 17.09.2007-13.06.2008.in restul perioadei din acesti doi ani nebeneficiind de ajutor de somaj,si avand calitatea de coasigurat pe asigurarea mea de sanatate conform legii.Bomba a venit acum 3 saptamani cand,invitata fiind la CAS ,a aflat ca datorita acelui venit de 7roni pe care nici macar nu la incasat,are de platit acum o suma aberanta.Am citit legea 95/2006 de mai multe ori si nu gasesc nici o portita de scapare desi este aberant.Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi daca se poate.Mentionez ca in situatia sotiei mele sunt sute ,poate chiar mii de oameni din Braila!Va multumesc anticipat.