avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 582 soluții astăzi
Forum Activitate simo_ema

Activitate simo_ema

Buna ziua,

Am o mare nedumerire:
O prietena care realizeaza venituri din mai multe activitati independente in decmbrie anul trecut a avut CA mai mare de 119000 lei. Din RJIP nu reiesea acest lucru (acolo a trecut numai ce a incasat). Ei din VB i se mai retinea si ceva fond de risc si atunci era mai mare de 90% fata de venitul net.
Ce poate sa mai faca acum? Daca a depasit in decembrie cand trebuia sa declare, avand in vedere ca ea incaseaza o data pe luna din doua surse (asigurari si contract de mandat) si nu avea cum sa estimeze. Din 2012 nu a crescut plafonul? Acuma mai trebuie sa se inregistreze sau nu?

Multumesc si astept raspuns cat mai repede!!!
Răspuns la discuția Calculvenit brut/venit net 2011
Poate cineva sa imi raspunda, va rog??!!
Răspuns la discuția Calculvenit brut/venit net 2011
Multumesc pentru raspunsul anterior!

Am fost si la Finante si mi s-a spus ca in RJIP ar fi trebuit sa trec venitul brut si pe pozitia imediat urmatoare impozitul de 10% retinut. Eu am trecut in registru toate inregistrarile pe anul trecut. De acolo mi s-a spus sa anulez toate paginile si sa scriu totul de la inceput (mi-a spus verbal acest lucru). In CF scrie ca daca s-a facut o inregistrare gresita se taie doar peste acea inregistrare. E adevarat ca daca tai doar peste suma incasata nu pot sa trec pe pozitia imediat urmatoare impozitul retinut, Ce ma sfatuiti sa fac? M-am mai gandit si la varianta in care sa corectez suma incasata (adica sa trag o linie peste suma trecuta si sa trec alaturi venitul brut - suma corecta) iar impozitul retinut pentru fiecare factura sa il inregistrez la finalul anului.
As mai avea o intrebare: trebuie sa trec toate cheltuielile deductibile intr-o fisa pentru operatiuni diverse si apoi totalurile in jurnalul pentru operatiuni diverse? Am cumparat un laptop la finalul anului trecut si pentru acesta am facut o fisa de amortizare si l-am trecut in reg inventar, mai trebuia sa fac ceva? (proces verbal de dare in folosinta?)

Multumesc anticipat!
Buna ziua,

Am un PFA din iulie 2011 cu cod CAEN 6619 si mi se retine 10% impozit la sursa. Pentru luna decembrie am facturat comisionul in luna ianuarie. Cum imi calculez venitul brut si venitul net pentru anul 2011, iau in considerare si venitul facturat si incasat in ianuarie 2012?. Pe factura pe care o emit am doua pozitii: una cu comisionul si una cu impozitul de 10% (cu minus). Cand calculez venitul brut adun valorile facturilor emise sau adun prima pozitie de pe fiecare factura?
Pe declaratia 392B am trecut suma tuturor facturilor emise in 2011, deci fara cea din ianuarie 2012 si fara impozitul de 10%. E bine asa sau nu? Daca nu, cum ar fi trebuit sa o fac si daca se poate face rectificativa.
Am incheiat un contract de comodat pentru masina proprietate personala. Asigurarea casco pot sa o includ la cheltuieli deductibile si daca da, sa spunem ca am platit in nov. o rata, deduc numai aferent lunii nov si dec, dau pot sa o deduc integral (adica pe 3 luni)?
Multumesc anticipat!
Buna ziua,
Sotul meu si-a deschis PFA in august acest an. El mai are inca un job cu norma intreaga. Si-a depus declaratia 220 la finante, desi celorlalti "colegi" care au acelasi cod CAEN, dar au mers mai tarziu la finante li s-a spus ca nu mai trebue depusa - ce spune legea?
A platit si CASS-ul pe intreg anul. Mai are alte contributii care trebuie sa le plateasca pana la sfarsitul anului?
Daca ar renunta la job si ar ramane doar PFA ce alte taxe ar trebui sa mai plateasca?
Dar daca ar ramane ca si part-time?
A facut contracte de comodat pe apartament (proprietate personala) si a trecut ca il foloseste in proportie de 30%. E ok?
De asemenea a facut contract de comodat pe masina(proprietate personala). intrebarea e: cum face foile de parcurs, avand in vedere ca el merge zilnic si la 8 clienti - trebuie sa treaca toate aceste 8 trasee - inseamna cel putin 20 de foi de parcurs pe luna, sau e suficient sa treaca pe fiecare zi cati km a facut.
In regidtrul jurnal de incasari si plati se face totalul doar la sfarsitul anului? Pana in prezent veniturile sunt mai mici decat platile. Daca ramane tot pe minus pana la sfarsitul anului (mentionez ca ii impoziteaza venitul la sursa cu 10%), anul viitor cum isi regularizeza impozitul pe venit si CASS-ul?

Multumesc anticipat1