avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 860 soluții astăzi
Forum Activitate jazzman

Activitate jazzman

Nimeni nu stie nimic pe subiect?
Ce legislatie se aplica in acest caz?
Ce probleme pot avea daca nu platesc amenda in acest caz?

A patit cineva ceva similar?
Buna ziua,

Am ridicat la inceput de martie de la posta un plic venit din Franta.
In plic, aviz contraventie datat pe 04/02/2016 pentru depasirea vitezei in Franta pe data de 21/07/2015, lucru care e posibil dar nici nu-mi mai amintesc, am fost atent sa respect viteza. M-o fi prins undeva unde nu am vazut restrictia.

Din ce stiu, "Dacă procesul-verbal de constatare a contravenienţei nu este expediat în termen de 2 luni de la săvârşirea acestuia, intervine prescripţia extinctivă", ca atare din ce inteleg, nu ar mai trebui sa-mi pese de ea.

Gresesc cumva? Pot avea probleme? Sa le scriu autoritatilor (www.antai.fr) si sa ii anunt cu baza legala sa-si ia la revedere?
Unde pot gasi baza legala?


Va multumesc!
am inteles.. si cum se procedeaza cu astfel de cheltuieli la care am de platit TVA in tara?
exista o procedura definita undeva, ceva formulare de completat in care se declara cheltuielile cu pricina?
va multumesc frumos pentru raspuns.

problema mea e ca majoritatea veniturilor sunt de la clienti neplatitori TVA (persoane fizice, organizatii non-profit, etc), ca atare intentionat vreau sa raman neplatitor, altfel le cresc costurile 24% si minimizez sansele de a-i avea ca si clienti :)

in ideea asta, sa inteleg ca ce e cel mai bine de facut e sa ma inregistrez in ROI pentru numar valid de TVA (lucru care NU necesita sa fiu platitor de TVA), sa elimin TVA-ul platit in Germania si sa platesc 24% TVA in tara pentru inchirierea acelor servere, nu?

in rest cu non-profitul (neplatitor TVA) din afara tarii fac contract normal si nu se ia nici un TVA, asa cum procedez cu clientii din tara, cu singura diferenta ca facturile vor fi in euro. am inteles corect?
buna ziua tuturor,

am si eu diverse probleme inca nelamurite legate de activitati intracomunitare si as vrea sa le dau de capat.

in primul rand imi cer scuze daca intreb lucruri la care deja s-a raspuns, am tot citit postari si as vrea sa prezint situatia mea exacta sa fiu sigur ca in urma raspunsurilor de aici nu fac prostii, ca stim bine ca nu putem gresi cu fiscul :)
nu ma prea pricep cu legislatia fiscala si mai ales la noi in tara ca sunt asa complicate lucrurile, de cate ori vreau sa aflu ceva pentru mine e ca si cum as deschide o cutie a pandorei...

foarte pe scurt: am un PFA de ceva vreme, neplatitor TVA prin domeniul IT. unul din serviciile prestate e legat de gazduire web de diverse tipuri iar treaba asta implica sa inchiriez niste servere care tin datele efective undeva (cheltuielile) si sa facturez serviciile catre clienti (veniturile).
acum sunt in situatia in care atat serverele cat si clientii sunt intracomunitari (UE) si as vrea sa stiu cum e cel mai bine sa procedez in cazul meu din toate punctele de vedere.

nelamuriri si intrebari:

1. datacenterul de unde inchiriez servere e din germania si desigur emite facturile cu 19% TVA. pana acum am platit facturile integral, nu mi-am pus prea mult problema, insa ei imi pot emite si ma pot taxa fara TVA daca le dau un numar valid de TVA iar un prieten m-a intrebat de ce nu ma inscriu nu stiu unde sa iau numar si sa platesc fara TVA?

intrebarea mea e: e corect asta? pur si simplu ma inregistrez unde trebuie pentru numar TVA intracomunitar, le dau la baieti numarul si imi scad cheltuielile cu ~20%? nu ar trebui totusi ceva taxe sa ajunga platite undeva? cum ar trebui sa procedez corect in acest caz?


2. am un client nou tot in UE care e o biserica (organizatie tot non-profit banuiesc si pe dincolo) si care banuiesc ca nu e platitoare TVA, ma gandesc ca e asemanator cu ce e la noi.. oricum:

a) cum ar trebui sa fac contractul cu oamenii astia? pot sa bat palma cu ei direct sau e nevoie sa ma inregistrez iarasi pe undeva in vederea de activitate intracomunitara?

b) cum facturez si procedez cu TVA-ul in cazul asta? depinde daca sunt platitori sau nu de TVA?

c) factura din ce stiu, am inteles ca e ok sa fie facuta in EUR insa in registru cum inregistrez ca acolo banuiesc ca pun RON, la ce curs de schimb fac conversia?


cam atat deocamdata ca deja am scris mult insa sper ca am explicat destul de clar problema.
daca si ce sfaturi aveti pentru mine sunt binevenite!

va multumesc frumos, nu stiti ce ajutor imi dati :)