Adriantot
Aveti dreptate, poate ca nu trebuia sa intru in discutie cu ei sa le explic deoarece din cauza asta s-au enervat. Dar asta am simtit atunci sa fac, totusi mi se pare o mare nesimtire din partea lor, eu la asociatie am contract pentru doua ore pe saptamana, in ideea in care sa nu platim foarte mult pentru acest serviciu, iar acele doua ore reprezinta o zi de incasari pe saptamana, timp de doua ore. Sunt multi proprietari care nu se incadreaza in acele ore deoarece lucreaza pana tarziu, asa ca am o intelegere cu ei, la program vin de obicei pensionarii, iar tinerii care nu se incadreaza vin direct acasa la mine, indiferent de ora, am avut persoane care mi-au batut la usa si la 22:30, dar nu m-a deranjat, este in interesul meu sa incasez banii pentru a putea plati factura. Nu mi se pare corect deoarece aceasta persoana s-a mutat de trei ani la noi in bloc si vine de fiecare data din doua in doua luni sa plateasca la mine acasa seara, deoarece nu-i permite programul. Niciodata nu am refuzat-o sau sa nu-i raspund la telefon. Iar acum sa vina cu reclamatii de acest gen??/ Sincer mi se pare nesimtire, nu stiu ce cred altii dar mie asa mi se pare.
adrius
Da asa este, firma anunta cu o saptamana inainte si dupa ce vine lasa un nr de telefon la avizier, dar este problema lor a proprietarilor sa sune sa raporteze indexul, eu de unde sa stiu care a fost acasa sau nu?
Sustin ca este obligatia celui desemnat de asociatie sa incaseze intretinerea ca sa primeasca banii si sa elibereze chitanta chiar daca suma este mai mica decat cea inscrisa pe lista afisata.
In caz contrar, e bine sa se ceara un inscris al refuzului care poate da dreptul exonerarii la plata penalizarilor aferente acelor sume, penalizari ce vor fi apoi imputate vinovatului, adica celui ce a refuzat incasarea.
Unde scrie sunt suntem obligati??? Vreau articol dintr-o lege daca tot sustineti asta.
Eu intotdeauna am incasat esalonat de la proprietari, am cativa proprietari care vin si platesc si de trei ori pe luna in functie de cum fac rost de bani. Repet, nu am refuzat asta niciodata, dar tocmai de asta vor sa ma acuze acesti proprietari, desi ei sunt cei care au refuzat sa mai plateasca. Nu au cu cine sa se certe de la Techem ca aia nu le mai raspund la telefon si arunca pisica la noi in curte. Ei acum sustin ca de 3 luni au repartitoarele inchise, ca au acelasi index, desi nu stiu cum au stat pana acum in casa asa desi au doi copii, destul de mici, nu pot sa cred ca poti sa stai iarna in casa cu repartitoarele inchise cu doi copii de 4 sau 5 ani, doar ca ai apartamentul izolat. Asta am aflat aseara.
Nu vad de ce trebuie noi asociatia sa rezolvam problema cu Techemul, fiecare proprietar are contract cu aceasta firma, nu asociatia, deci...este problema lor.
Repet, exista un art in lege in care sa ne oblige sa acceptam plata esalonata???
Dupa cum spuneam mai sus, proprietarii s-au enervat atunci cand le-am spus ca in final vor trebui sa plateasca si acele sume reprezentand incalzirea, moment in care au refuzat sa mai plateasca, iar acum incearca sa arunce vina pe mine ca nu am vrut eu sa incasez esalonat, lucru total neadevarat.
In calitate de administrator financiar.
Art 46 din L 230/2007 spune acelasi lucru, dar nu stiu sa se specifice pe undeva ca putem sa-i obligam sa plateasca integral sau suntem noi obligati sa acceptam plata cotei de intretinere in doua sau trei "rate" sa spun.
avem doi proprietari in bloc care nu au fost acasa in ziua cand cei de la Techem au venit sa citeasca repartitoarele si bineinteles au fost trecuti cu consum pausal.
Au venit sa plateasca cotele de intretinere, fara valoarea caldurii, motivand ca ei nu platesc pentru ceva ce nu au utilizat. Dupa cum stiti poate, asociatia de propietari plateste inainte factura de la RADET pentru caldura si cea de la TECHEM pentru citire, iar repartizarea caldurii este facuta de TECHEM, nu de asociatie. Le-am explicat ca acest conflict il rezolva cu TECHEM-ul nu cu asociatia, sa le ceara in scris sa vina din nou sa citeasca ca sa regleze luna viitoare, ca ei sunt obligati sa plateasca acea suma catre asociatie, suma care se va regla, luna viitoare cand repartizarea va fi pt ap lor 0 sau pe minus dar ei au inteles altceva.Acum au trimis o adresa catre asociatie, sa le explicam de ce am refuzat sa incasam partial valoarea intretinerii si sa le prezentam temeiul legal.
In momentul in care le-am explicat toate cele de mai sus, ce au de facut si ca in final tot va trebui platita valoarea caldurii din lista, au spus ca "atunci nu mai platesc nimic".
Va rog sa ma ajutati, sa-mi spuneti daca ar exista un art intr-o lege unde noi asociatia putem sa obligam proprietarul sa plateasca integral sau daca aveti idee de o alta metoda de a explica.
...si noi credeam ca noi nu suntem in stare sa intelegem calculele lor, se pare ca intradevar nimeni nu poate intelege modul lor de calcul.
De fapt si de drept, procentele astea nu sunt afisate in centralizator, procentele le-am calculat noi pentru fiecare in parte (scazand suma citirii repartitoare/apartament) deoarece ni s-a parut ciudat ca unii aveau de plata la consum comun 55 ron, unii 80 ron, unii 40 ron, unii 60 ron, unii 70 ro, unii 7 ron, unii 20 ron.
Fisa arata c-am asa:
Consum comun/ Ron Consum individiual/ Ron Citire repartitor/ Ron
60 70 12
Pe centralizator, procentul pentru consumul comun este de 23%, doar ca impartirea pe apartamente difera foarte mult, incepand de la parter 80% pana la etajul 10 unde scade pana la 7%, inca ceva care mi-a atras atentia, cu cat costul caldurii este mai mic (cu cat ai consumat mai putin pe repartitor) cu atat cota de consum comun este mai mare (intre 40 si 80%)
Am si eu o problema...am primit centralizatorul cu caldura impartita pe fiecare apartament de la firma care se ocupa cu citirea repartitoarelor si impartirea caldurii.
In vara au venit si au montat cate un repartitor la subsol pe fiecare scara, 3 scari. Tin sa va mentionez faptul ca in tot blocul apartamentele au aceasi suprafata, acelasi nr de tevi verticale (un singur debransat din 132 ap).
Au zis ca monteaza repartitoarele de la subsol pentru a micsora costul partilor comune, pentru o mai mare precizie de calcul, dar nu mi se pare normal ca intr-un bloc cu apartamente identice sa se calculeze diferit (cum au facut ei acum).
La mine personal caldura pt indexul citit si calculul firmei a fost 70 RON la care au adaugat 60 ron consum comun (partile comune).
Apartamentele care aveau 20 RON la caldura inregistrata pe repartitoare, consumul comun a fost de 80 RON, si tot asa.
Nu inteleg de ce nu este impartit egal consumul comun. Unii platesc partile comune 7 % (Et 10), unii 25 % ( et. 9-8) si cu cat coboram spre parter ajungem la 80 %.
Partea cea mai nasoala este ca presedintele si administratorul au fost astazi la firma care se ocupa cu citirea si repartizarea costurilor pentru a cere explicatii cu privire la modalitatea de calcul si nu au fost primiti, au fost "luati pe sus" si scosi afara.
Inca o intrebare...in cazul in care comitetul propune calcularea caldurii la pausal, proprietarii pot refuza acest mod de calcul?
E ceva de genul...unii au renuntat la caloriferul din bucatarie, unii au montat calorifere si in balcon, altii au facut modificari au spart peretele spre balcon , au inlocuit caloriferele din casa cu unele din tabla mai mari....si zic ca nu prea ar fi corect acest mod de calcul...desi blocul a fost construit in asa fel incat sa se poata plati la pausal, diferenta era la nr de elementi la calorifer in functie de pozitionarea apartamentului. Eu nu reusesc sa ma inteleg cu proprietarii (80 % pensionari), nu vor sa plateasca repartitoarele noi, nu vor sa accepte montarea altora pe tevile verticale din apartament asa cum cere firma care citeste , nu vor nici calcul Pausal.
Astept sfaturi ca nu mai stiu ce sa fac.....
Multumesc,