avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 754 soluții astăzi
Forum Activitate Milady09

Activitate Milady09

Va multumesc, stiam de aceasta procedura, insa tocmai din motivul mentionat in postarea initiala, respectiv lipsa de raspuns si actiune a Presedintelui Asociatiei de locatari, ceea ce este precizat in link-ul de mai sus nu este fezabil in cazul meu. Nu pot depune o astfel de cerere in nume propriu, De aceea am intrebat ce cai legale, in nume personal, as putea sa initiez.
Buna ziua,

Apelez la bunavointa dumneavoastra de a ma indruma ce pasi as avea posibilitatea legala de a urma in situatia particulara pe care incerc sa v-o explic mai jos:

Sunt proprietara unui apartament intr-un imobil din Bucuresti si am transmis catre Presedintele Asociatiei de Locatari solicitarea de a initia demersurile necesare pentru efectuarea unei expertize seisomologice a imobilului, subliniind prevederile art. 3 alin. (1) din Legea nr. 212 din 12 iulie 2022, citate intr-un raspuns primit de la Administratia Municipala pentru Consolidarea Cladirilor cu Risc Seismic, carora le-am trimis o solicitare de a afla daca imobilul in care lucuiesc este incadrat intr-o clasa de risc. Am atasat si raspunsul primit la solicitarea pe care am facut-o Presendintelui. Data solicitarii mele este 07 martie 2023. Nu am primit niciun raspuns, sunt ignorata atat pe cale oficiala, in scris, cat si pe cale telefonica.

Necesitatea efectuarii acestei expertize este in primul rand de domeniul sigurantei locatarilor, avand in vedere multele modificari care s-au efectuat de-a lungul anilor in apartamente, pe care nu le cunoaste nimeni, varstei imobilului, dar mai ales, deoarece in urma cu multi ani, un locatar de la parterul scarii unde locuiesc a efectuat modificari la structura de rezistenta. Acest fapt a fost sesizat de catre vechiul Presedinte, s-a efectuat o ancheta cu suportul Primariei si Politiei, a carei finalitate nu o cunoaste nimeni. Locatarii mai vechi cunosc faptul ca ancheta a fost musamalizata de catre proprietar, nu s-au efectuat reparatii la structura de rezistenta, iar ancheta s-a inchis intr-un mod tacit, prin prisma posibilitatilor materiale pe care le are proprietarul respectiv si oferirea unei mite autoritatilor care s-au ocupat de acel dosar. Oficial, personal, nu cunosc care sunt documentele din spatele acestei anchetei intrucat solicitarea mea este ignorata de catre Presedintele actual.

Doresc sa apelez la bunavointa si amabilitatea dumneavoastra de a ma ghida ce demersuri legale as putea sa intreprind in acest sens.

Va multumesc mult si va doresc toate cele bune
Va multumesc mult pentru timpul acordat.

Conform normelor trimise de dvs, observ aceleasi cote anuntate la avizier pentru persoanele care nu isi citesc consumul pe aparatele actuale:

(4) Consumul in sistem pausal reprezinta un consum lunar de 3,3 mc/persoana/luna
pentru apa calda si 5,1 mc/persoana/luna pentru apa rece, iar la apartamentele fara serviciul
de apa calda de consum, consumul in sistem pausal de apa va fi de 8,4 mc/persoana/luna.

Concluzionez ca legal nu exista nicio baza legala pentru a ma contoriza la pausal + toate pierderile imobilului.

Va multumesc din nou.

Toate cele bune.
Varianta instanta este scoasa in totalitate din discutie. Proprietarul apartamentului este in incapacitatea mentala si fizica de a se prezenta in instanta, este institutionalizat si nu este facut niciun demers legal catre vreun apartinator de a-i reprezenta interesele.

Cand te lupti singur contra sistemului, nu ai deci alta solutie decat sa joci asa cum hotaraste majoritatea.

Atata timp cat in acest moment, pana la preschimbarea apometrelor, este afisat in ziua in care se face citirea ca pentru cei care nu indeplinesc aceasta cerinta, vor fi facturati in sistem pausal, cu specificarea de 5,1 per persoana apa rece si 3.3 apa calda, as fi vrut sa stiu daca aceste cantitati sunt definite intr-o norma legislativa sau sunt pur si simplu, hotarate de CeX, care pot hotari la o adica sa modifice aceste cantitati pentru pausal la 20 apa rece si 15 apa calda cand vor considera de cuviinta.

Va multumesc pentru raspuns.

Intr-o postare pe care am initiat-o acum cateva luni, mi-ati raspuns acelasi lucru. Am avut discutii in acest sens cu CeX, nu am fost luata in seama.

Totusi, intrebarea mea ramane daca in ideea in care nu imi preschimb apometrele, voi plati toate pierderile, asa cum tocmai mi-a fost sugerat.

Va multumesc din nou.


latka a scris:

Decizia AG este ilegala. Conform legii 196/2018 hotaririle AG se iau pentru probleme privind gestionarea partii comune. Apometrul este proprietate individuala.
Legea 196/2018 nu prevede obligativitatea ca proprietarii sa aiba apometre cu transmisie radio, ci doar apometre :
Articolul 32
(1)Proprietarii sunt obligati sa ia masuri pentru consolidarea si modernizarea condominiului, modernizarea echipamentelor, instalatiilor si dotarilor aferente, montarea contoarelor pentru individualizarea consumurilor la nivel de proprietate individuala, reabilitarea termica in scopul cresterii performantei energetice, precum si reabilitarea structural-arhitecturala a anvelopei condominiului pentru cresterea calitatii arhitectural-ambientale a acestuia, potrivit prevederilor legale, in conditiile mentinerii aspectului armonios si unitar al intregului condominiu, indiferent de natura interventiilor.
[ link extern ]


Buna ziua!

In blocul de apartamente unde locuiesc, ca urmare a unei decizii CeX si a votului Adunarii generale, s-a decis preschimbarea apometrelor existente cu un tip de apometre cu citire radio.

Personal, refuz aceasta modificare. Mi s-a comunicat ca daca nu imi voi preschimba apometrele, nu voi fi trecuta la plata pausal (5.1 per persoana apa rece si 3.3 apa calda), ci toate pierderile le voi suporta eu.

Va rog sa imi spuneti daca acest lucru este justificat legal.

Fac precizarea ca citirea actuala a apometrelor existente evidentiaza pentru apartamentul in care locuiesc un consum mai mare decat cel de pausal, fac citirea corecta in fiecare luna si platesc sumele aferente. Nu vad niciun motiv pentru care as investi in alte apometre.

Va multumesc pentru ajutor.
In Adunarea Generala care a avut loc in 2018 s-a hotarat montarea detectoarelor de gaze in apartamentele care NU aveau detectoare. Nu s-a hotarat/votat/discutat nimic despre preschimbarea celor deja montate in apartamente.

Cu toate acestea, in contractul semnat cu firma respectiva este stipulata preschimbarea acestora la 2 ani de la semnarea contractului, in momentul la care se va efectua revizia de 2 ani, care ar fi trebuit sa fie efectuata in octombrie 2020.

Insa in 01 apr 2020 are loc o defectiune intr-un apartament, firma respectiva o remediaza, "face revizia" pe hartie, intrucat NU s-a intrat in niciun apartament in afara de cel in care a avut loc defectiunea, iar administratia incheie in acel moment un nou contract de achizitie detectoare wireless pentru apartamentele care aveau detectoare omologate, montate de aceeasi firma in 2016, cu durata de viata de 7 ani.

Doar mie mi se pare ca suntem contransi sa achizitionam aceste aparate intr-un mod abuziv si fara legatura cu legislatia? In acest moment toate apartamentele detin conform legii detectoare de gaze, unii wireless si altii fara wireless, insa acest detaliu nu este mentionat in legislatie, ca e musai sa fie wireless. In definitiv, in aprilie s-a efectuat si "revizia" oficiala cu proiectul in acest fel, deci conform hartiilor oficiale suntem ok.

Pana in acest moment NU au fost montate, ci doar ni se cere plata lor.

Ma repet, chiar este o situatie corecta? Legala?
Buna ziua,

Situatie pe scurt:

Bloc de locuinte, in 2016 se instaleaza in fiecare apartament detectoare de gaze cu o firma autorizata. O parte din locatari refuza montarea, iar in Octombrie 2018 se sisteaza gazele de catre DistriGaz pana cand toti locatarii isi monteaza echipamentele. Noul presedinte al Asociatiei incheie un nou contract cu aceeasi firma prin care se specifica achizitionarea si montarea unor detectoare de gaze wireless (cele deja montate nu erau wireless) in apartamentele care nu aveau astfel de echipamente.

Totodata contractul din 2018 prevede ca la revizia de 2 ani, se vor achizitiona detectoare wireless si pentru apartamentele care aveau deja montate detectoare din 2016. Pe certificatul de conformitate al aparatelor din 2016, este specificata garantie timp de 2 ani si durata de viata 7 ani.

In starea de urgenta din martie 2020, un apartament reclama la distrigaz miros de gaze in apartament. Distrigaz vine si inchide furnizarea de gaze pe toata scara.

Presedintele cheama firma care a montat detectoarele, aceasta remediaza defectiunea si chipurile face revizia de 2 ani (deoarece sustine presedintele ca legislatia prevede ca daca apare o defectiune pana la terminarea termenului de revizie, firma este obligata sa faca revizia - eu nu am gasit o astfel de precizare in legislatie...) si se incheie un nou contract in timpul starii de urgenta cu achzitionarea aparatelor wireless care teoretic urmau sa fie schimbate in Oct 2020 (la 2 ani de la semnarea contractului).

1. Revizia a costat 2400 lei si nu a fost facuta verificarea in apartamente pe motiv de pandemie.

2. Presedintele a incheiat acest contract fara a informa proprietarii de costurile aferente

3. Indiferent daca acea precizare a Presedintelui referitoare la reparatii inainte de termenul de 2 ani ar exista in legislatie, eram in Stare de urgenta si aceste termene nu se mai aplicau pana la terminarea starii de urgenta.

4. Aparatele nu au fost montate nici pana in aceasta luna pe motiv de pandemie, insa proprietarii sunt notificati de rate la aceste aparate de 2 luni.

5. Eu refuz sa platesc acest aparat in principal pentru 2 motive simple: detin conform legislatiei un astfel de aparat care conform certificatului de conformitate mai are 3 ani pana isi pierde durata de viata, iar Presedintele nu are dreptul legal de a decide asupra unui bun individual.

6. Presedintele mi-a declarat ca daca refuz sa platesc acest aparat, ne vom lamuri in instanta.

Va rog sa imi spuneti daca si unde gresesc!

Va multumesc frumos!
Va multumesc pentru sfaturi.

Am ales sa fac o scrisoare oficiala catre Presedinte, CEx si Asociatie. Cu citate din lege etc. Sa vedem ce raspuns primesc.

Toate cele bune!
Am sunat la firme din Bucuresti care fac verificari pentru astfel de aparate. Pentru ca sunt din 2006, nicio firma nu doreste sa faca astfel de verificari, ci mi-au sugerat ca singura varianta montarea altora noi.

Pe de alta parte, mi-au explicat ca nu imi pot monta un alt tip de contoare fata de cel pe care il va hotari 80% din proprietari. Adica daca ei vor cu citire radio, cele mai scumpe, eu nu imi pot monta clasice, cu citire individuala, chiar daca sunt omologate etc.

Eu nu mai inteleg nimic. Cum poate a Administratie a unui bloc sa decida cati bani trebuie sa scot eu din buzunar pentru niste aparate montate la mine in casa?!

Pot sa nu imi montez noile aparate si sa trec la plata la pausal? Chiar ma irita aceasta situatie in care sunt prostita in fata.