Imi cer scuze daca am fost prea putin explicit in ceea ce priveste tema discutiei, am incercat sa fiu cat mai scurt.
Solicitarea mea era legata de faptul ca, in baza prevederilor legale enuntate, nu este definit total cine gestioneaza aceasta activitate: RU prin modalitatea de actualizare a datelor din dosarul de angajat, sau departamentul SSM prin verificarea materialelor atasate fisei pe domeniu.
Exista o referinta legala la acest subiect?
Sunt emise decizii in acest sens, pentru care sa existe modele?
Multumesc pentru raspunsuri!
Va propun ca in aceasta discutie sa urmarim lamurirea urmatoarele topicuri legate de controlul medical/periodic la angajare.
- modalitatea in care este gestionata aceasta activitate: roluri, responsabilitati, termene;
- modul de comunicare/transmitere a informatiilor intre serviciul medical si departmentul RU sau SSM: cine organizeaza si supervizeaza acest proces?
-statusul controlului medical pentru toti angajatii, la zi.
Avand in vedere legislatia din Romania, fiecare angajator este obligat sa organizeze masuri de protectie in domeniul Sanatatii si Securitatii in Munca si Situatii de Urgenta (SSM-SU) si sa impuna respectarea acestora in organizatia lui, indiferent daca este vorba de angajati sau vizitatori.
Modul de organizare trebuie constituit astfel incat sa asigure urmatoarele:
1. Efectuarea unei Evaluari de Risc Profesionale printr-o organizatie sau persoana autorizata in acest domeniu.
2. Organizarea activitatii de Sanatate si Securitate in Munca si Situatii de Urgenta (SSM-SU) si de Medicina Ocupationala (Medicina Muncii).
3. Efectuarea diferitelor examene medicale pentru fiecare post de lucru; la momentul angajarii, conducerea organizatiei este responsabila de a se asigura ca persoana candidata este apta pentru pozitia vizata la locul de munca.
4. Obligativitatea asigurarii de organizare a serviciilor de Medicina Ocupationala si SSM-SU cu angajati proprii sau prin contract cu servicii specializate.
Cum se poate integra activitatea de voluntariat in timpul programul de lucru?
Care este baza legala si cum poate si ea coroborata cu legislatia securitatii si sanatatii in munca?