avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 873 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Responsabilitati control medical
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Responsabilitati control medical

Buna ziua tuturor,

Va propun ca in aceasta discutie sa urmarim lamurirea urmatoarele topicuri legate de controlul medical/periodic la angajare.
- modalitatea in care este gestionata aceasta activitate: roluri, responsabilitati, termene;
- modul de comunicare/transmitere a informatiilor intre serviciul medical si departmentul RU sau SSM: cine organizeaza si supervizeaza acest proces?
-statusul controlului medical pentru toti angajatii, la zi.

Avand in vedere legislatia din Romania, fiecare angajator este obligat sa organizeze masuri de protectie in domeniul Sanatatii si Securitatii in Munca si Situatii de Urgenta (SSM-SU) si sa impuna respectarea acestora in organizatia lui, indiferent daca este vorba de angajati sau vizitatori.
Modul de organizare trebuie constituit astfel incat sa asigure urmatoarele:
1. Efectuarea unei Evaluari de Risc Profesionale printr-o organizatie sau persoana autorizata in acest domeniu.
2. Organizarea activitatii de Sanatate si Securitate in Munca si Situatii de Urgenta (SSM-SU) si de Medicina Ocupationala (Medicina Muncii).
3. Efectuarea diferitelor examene medicale pentru fiecare post de lucru; la momentul angajarii, conducerea organizatiei este responsabila de a se asigura ca persoana candidata este apta pentru pozitia vizata la locul de munca.
4. Obligativitatea asigurarii de organizare a serviciilor de Medicina Ocupationala si SSM-SU cu angajati proprii sau prin contract cu servicii specializate.
Cel mai recent răspuns: iro , utilizator 08:38, 28 Noiembrie 2011
Va rog, nu am inteles tema discutiei, despre medicina muncii sau SSM-SU ?
Enuntul de inceput se refera la MM, iar cele 4 puncte la organizare SSM !
:wassat:
Denumirea subiectului abordat de IRO e o parte din continutul subiectului, care oricum e foarte vast.
Ar trebui s-o luam pe rind, fara sa facem cursuri de pregatire in anumite domenii.
Ce nelamuriri sau probleme sint?
Ultima modificare: Vineri, 25 Noiembrie 2011
ionion2000, utilizator
Imi cer scuze daca am fost prea putin explicit in ceea ce priveste tema discutiei, am incercat sa fiu cat mai scurt.
Solicitarea mea era legata de faptul ca, in baza prevederilor legale enuntate, nu este definit total cine gestioneaza aceasta activitate: RU prin modalitatea de actualizare a datelor din dosarul de angajat, sau departamentul SSM prin verificarea materialelor atasate fisei pe domeniu.
Exista o referinta legala la acest subiect?
Sunt emise decizii in acest sens, pentru care sa existe modele?
Multumesc pentru raspunsuri!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ssm si psi rominaduca rominaduca Buna ziua. La o microintreprindere( servicii asistenta medicala), cu un singur angajat, cine poate sa intocmeasca documentatie ssm si psi? Este obligatorie? ... (vezi toată discuția)
Constituire - cssm AndradaCristu AndradaCristu Buna ziua, Unitate cu un numar de aprox. 80 de angajati, ma puteti sfatui putin cum ar trebui sa arate structura CSSM / toti membrii desemnati trebuie ... (vezi toată discuția)
Componenta unui serviciu intern de prevenire si protectie la societati cu 500-1000 angajati. Theo3000 Theo3000 Intrebare: - Legislatia de specialitate prevede numarul de lucratori desemnati SSM raportat la numarul total de angajati (?), respectiv care ar fi componenta ... (vezi toată discuția)