Buna ziua. La o microintreprindere( servicii asistenta medicala), cu un singur angajat, cine poate sa intocmeasca documentatie ssm si psi? Este obligatorie? Trebuie sa se faca si un contract de prestare servicii cu medic medicina muncii? Va multumesc
Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art. (4) În cazul micro-întreprinderilor şi al întreprinderilor mici, în care se desfăşoară activităţi fără riscuri deosebite, angajatorul îşi poate asuma atribuţiile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă pentru realizarea măsurilor prevăzute de prezenta lege, dacă are capacitatea necesară în domeniu.
HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art. 16 (1) In cazul intreprinderilor cu pana la 9 lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatile desfasurate in cadrul intreprinderii nu sunt dintre cele prevazute in anexa nr. 5;
b) angajatorul isi desfasoara activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere si/ sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore si continutul prevazut in anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atesta printr-un document de absolvire a programului de pregatire.
(2) In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1), angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori poate organiza serviciul intern de prevenire si protectie si/ sau poate sa apeleze la servicii externe, in conditiile prezentelor norme metodologice.
(3) In cazul in care angajatorul/ lucratorii desemnati/ serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.
In cazul dvs. aveti un angajat cu CIM, caz in care puteti sa va ocupati de activitatea de prevenire si protectie in domeniul ssm dupa ce urmati un curs de perfectionare in domeniul ssm de 40 de ore.
Daca preferati, puteti contacta un SEPP care sa se ocupe de activitatea ssm in cadrul firmei dvs.
Pentru examinarea medicala la angajare si examinarea medicala periodica a lucratorilor trebuie sa incheiati un contract de prestari servicii medicale cu un medic specialist de medicina muncii.
Conditii similare trebuie indeplinite pentru activitatea psi-su.