Buna seara. Am o intrebare:
Sunt medic stomatolog, am un cabinet individual de medicina dentara si in urma cu un an am avut un control de la ITM, de oarece figuram cu angajati.
Domnii in cauza mi-au cerut actele dpevifice unui astfel de control, dar printre ele si fisele de la SSM si PSI.
Acum nu am nici un angajat, doar eu, care sunt titularul cabinetului si medicul din cabinet.
INTREBAREA MEA ESTE : OARE MAI ESTE NEVOIE SA MAI PRELUNGESC CONTRACTUL DE COLABORARE CU FIRMA CARE-MI FACEA INSTRUCTAJUL PERIODIC PSI SI SSM?
Legea ssm nr.319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art.9 (4) În cazul micro-întreprinderilor şi al întreprinderilor mici, în care se desfăşoară activităţi fără riscuri deosebite, angajatorul îşi poate asuma atribuţiile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă pentru realizarea măsurilor prevăzute de prezenta lege, dacă are capacitatea necesară în domeniu.
HG nr.1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art. 16 (1) În cazul întreprinderilor cu până la 9 lucrători inclusiv, angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) activităţile desfăşurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5;
b) angajatorul îşi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate în întreprindere şi/ sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel puţin un program de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu o durată minimă de 40 de ore şi conţinutul prevăzut în anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atestă printr-un document de absolvire a programului de pregătire.
(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori poate organiza serviciul intern de prevenire şi protecţie şi/ sau poate să apeleze la servicii externe, în condiţiile prezentelor norme metodologice.
(3) În cazul în care angajatorul/lucrătorii desemnaţi/ serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.
Din mesajul dvs. inteleg ca nu aveti angajati, caz in care activitatea de prevenire si protectie in domeniul ssm v-o puteti asuma dvs. conform prevederilor de mai sus. Este bine, in special pentru cazul in care veti angaja lucratori sa urmati un curs de pregatire in domeniul ssm de 40 de ore. Cursuri se organizeaza prin ITM sau de catre firme autorizate de catre Ministerul muncii.
Ssm si psi
rominaduca
Buna ziua. La o microintreprindere( servicii asistenta medicala), cu un singur angajat, cine poate sa intocmeasca documentatie ssm si psi? Este obligatorie? ... (vezi toată discuția)