Va multumesc frumos pentru raspuns!
Asa stiam si eu, insa proprietarul se leaga de acea clauza din contract conform careia TOATE cheltuielile legate de spatiul inchiriat imi revin mie si ma ameninta cu taierea furnizarii de utilitati.
Nici prin cap nu mi-a trecut ca voi fi nevoita sa platesc reparatii ale intregului bloc, in conditiile in care peste un an este posibil sa nu mai locuiesc aici.
Am cerut la firma de administrare o defalcare amanuntita a sumei intretinerii pentru a putea plati exact cota de intretinere care-mi revine, fara a participa la cheltuielile cu reparatiile pe spatii comune.
Sper sa nu raman fara caldura, apa calda sau curent de sarbatori...
Buna ziua!
Ma adresez dvs cu o nelamurire.
In contractul meu de inchiriere este mentionat faptul ca toate cheltuielile in legatura cu spatiul contractat (apartamentul, boxa si locul de parcare) intra in obligatia mea de plata.
Imi poate pretinde proprietarul sa achit si lucrarile de reparatii ale ascensorului, de izolare a tevilor de apa calda de pe spatiul comun, sau serviciile de gradinarit din jurul blocului? Toate acestea sunt incluse in cuantumul intretinerii ce revine apartamentului in care locuiesc, iar proprietarul imi factureaza intreaga suma.
Este corect?
Buna seara!
Incerc sa descriu pe scurt o situatie.
Am inchiriat de la o SC (investitor imobiliar) un apartament intr-un cartier rezidential.
In contract este mentionat faptul ca SPATIUL ce reprezinta obiectul contractului este alcatuit din: apartamentul X, boxa Y, locul de parcare Z si sunt punctate cotele de chirie aferente fiecaruia din aceste spatii, fara a se specifica nimic cu privire la spatiile comune si plata cheltuielilor ce rezulta din utilitatile/administrarea acestor spatii.
In schimb este prevazut urmatorul articol:
"Toate costurile si cheltuielile de orice natura, in legatura cu SPATIUL ("Costurile Spatiului") vor fi suportate de catre Locatar si vor fi achitate catre furnizorii de servicii sau catre societatea care va administra cladirea in care este localizat SPATIUL, dupa cum va fi cazul."
Eh, acum apar problemele si neclaritatile mele. M-am trezit ca pe lista lunara a cheltuielilor cu utilitatile, apar cheltuieli cu paza, cu administrarea, cu gradinaritul si iluminatul public din intreg complexul. Am aflat cu ocazia asta ca blocul detine o cota parte indiviza de 13% din intreaga suprafata a complexului, care la randul ei este impartita pe cote parti indivize proprietarilor din bloc.
Am contestat factura, am solicitat explicatii proprietarului care a refacturat tot cuantumul de utilitati , precum si rugamintea de a adauga la contractul de inchiriere o anexa in care sa fie clar mentionate utilitatile pe spatiile comune care intra in obligatia mea de plata, avand in vedere ca nu am fost informata initial cu privire la aceste cheltuieli in mod clar . Nu am primit niciun raspuns, nici la explicatii, nici la contestatie, nici la rugamintea de a face o anexa la contract.
Intre timp, la avizier s-au mai afisat inca 3 tabele cu liste de intretineri de atunci, insa proprietarul nu mi-a mai trimis nicio refacturare pe care as fi putut s-o contest.
Mentionez ca am platit facturile pentru consumul individual de energie electrica, apa si gaz.
Intrebarea mea este urmatoarea: daca in contractul de inchiriere nu este clar specificat spatiul comun , proprietarul are dreptul sa solicite cheltuielile pentru paza, iluminatul stradal, administrare, gradinarit?
Mi-e teama sa nu ma trezesc cu vreo notificare legata de neplata utilitatilor.
Ce ma sfatuiti sa fac?