avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Activitate dinumarcel

Activitate dinumarcel

Dupa cum a spus, iesirea la pensie este pentru situatia pensie partial anticipata. Am 62 de ani sunt barbat si indeplinesc toate celelalte cerinte pentru pensionare partial anticipata. Anul trecut am fost la CNPP si am intrebat despre posibilitatea pensionarii. Mi s-a spus ca daca optez pentru pensia anticipata partiala, nu mai am voie sa contribui la CAS (pensie); deci voi ramane cu pensia care mi se va calcula (care este afectata de penalizare pt ca este iesire la pensie inainte de termen si care va creste anual probabil cu cresterea punctului de pensie si cu reducerea penalizarii pe masura ce ma apropii de termenul de limita la varsta . Pe de alta parte am acest PFA prin care platesc prin Declaratia UNICA Impozit pe veniturile din activitati independente dar si CAS si CASS. Doamna de la CNPP mi-a spus ca nu mai pot sa continui cu PFA-ul. Deci ar trebui sa-l inchid. Daca ieseam la pensie pentru limita de varsta atunci as fi putut sa continui cu PFA-ul iar contributiile CAS de dupa pensionare se contabilizeaza si duc la cresterea pensiei (desi nu stiu daca mai merita: cunosc o persoana patron de firma care a contribuit peste 5 ani iar cresterea la pensie a fost de circa 70lei!!!).
Asadar, poate cunoasteti dumneavoastra alta prevedere legala care permite continuarea activitatii PFA dupa pensionarea anticipata partiala, va rog sa o comunicati. Altfel as putea sa continui cu PFA-ul dar sa platesc CAS care nu se adauga la pensie si la fel se plateste CASS (sanatate) desi ca pensionar ai asigurare de sanatate. Sa platesti niste bani aiurea nu mi se pare o varianta buna.
In subiectul de sus ar mai fi de interes intrebarea: Se poate vinde un PFA? Catre cine? Probabil catre un alt PFA? Sunt chestiuni care ma depasesc din acest motiv apelez aici la specialisti.
Buna ziua,
Va deranjez cu o solicitare.
Am un PFA functional. Pe de alta parte am posibilitatea sa ies anticipat la pensie. Daca optez sa ies la pensie trebuie sa inchid PFA-ul? In acest sens am variantele:
1. Inchid PFA-ul dar cred ca ANAF-ul va trebui sa faca un control; si ei nu vin sa te felicite: se lasa cu amenzi si Decizii de impunere mari. Am mai avut control fiscal in 2014 si stiu cum se procedeaza. M-am judecat cativa ani cu ANAF pana mi-am castigat dreptatea. Acum PFA-ul este foarte curat (si datorita experientei controlului foscal) dar ei nu vin sa te felicite!!! si se pierde mult timp in instante.
2. Sa suspend PFA-ul dupa care nu-l mai deschid si se desfiinteaza de la sine.
3. Sa vand PFA-ul la cineva. Dar se poate vinde un PFA????
Va rog daca puteti sa ma indrumati care cale ar fi mai facila (sau poate mai exista si alte posibilitati)?
Va multumesc anticipat.
Buna ziua,
Va supun atentiei urmatoarea speta.De curand am facut o comanda in China pentru un mic utilaj. Acest mic utilaj are 320kg si volum 1,2m.c. si datorita acestui fapt (are greutate mare) a fost trimis pe vapor (si nu8 pe avion) in conditia de livrare CFR Bucuresti (adica toate taxele de export in China si transportul sunt achitate de expeditor. Mie ca destinatar urma sa-mi revina sa platesc doar taxele de import din momentul cand este descarcata din vapor. Am discutat (in scris pe email) cu expeditorul ca eu sunt din Bucuresti si am fost asigurat ca marfa va fi livrata in Bucuresti (in contul platii facute catre expeditor: mi pus in facture pretul marfii incluzand si transportul). Dupa o perioada cand marfa era in drum spre Romania, am fost instiintat de o firma din Bucuresti care se ocupa cu serviciile de preluare a marfii si vamuire in Bucuresti, ca voi avea de achitat niste servicii la ei adica:
1. containeirizarea (???) (marfa mea a fost trimisa in regim de grupaj intr-un container cu mai multe marfuri); sunt surprins deoarece pentru transport am achitat suplimentar la expeditor;
2. manopera de descarcare de pe vapor si incarcare in camion (in Constanta);
3. intocmirea documentelor in Constanta;
4. inca alte vre-o 4 servicii care nu stiu ce reprezinta;
5. Instiintarea mea (preavizare) ca marfa a sosit si ca am de plata cele amintite mai sus (75EUR+TVA)????? Pret doar pt ca am primit un telefon si un email?????;
6. Intocmirea declaratiei de import (in Bucuresti) cost: 75EUR+TVA????
In total sunt vre-o 10 servicii, unele aberante si care sunt taxate la preturi foarte mari. De exemplu, intocmirea declaratiei vamale (si in Constanta si in Bucuresti) mi se taxeaza de aceasta firma cu 75EUR+TVA (circa 350lei+TVA) cand in realitate toti ceilalti comisionari vamali au pretul de circa 100lei+TVA. Deasemenea, ceilalti transportatori nu pretind plata pentru preavizare (anuntul ca marfa a sosit si solicitarea de documente suplimentare pentru vamuire). Acest transportator (Casa de expeditii) imi cere 75EUR+TVA doar pentru faptul ca m-au sunat la telefon si mi-au trimis pe e-mail instiintarea!!!!
Am avut dicutii contradictorii cu acest transportator si mi s-a spus (in scris) ca ei au un corespondent (collaborator) in China si ca acel colaborator (firma) ar fi negociat acele preturi cu expeditorul. Am discutat cu expedtorul (cearta) si el mi-a spus ca el nu a negociat nimic, doar a dus marfa in vama la firma respectiva. Mi-a spus deasemenea ca el nu a semnat si nu a stampilat nimic. Mi-a sugerat sa schimb acest transportator din Romania. Am gasit comisionar in Constanta care poate prelua marfa s-o vamuiasca acolo la preturi reale si sa merg s-o ridic de la el. Am discutat din nou cu acest transportator care mi-a spus ca el nu da marfa decat daca-i achit toate taxele de mai sus (in total de circa 500EUR+TVA) urmand apoi sa achit suplimentar catre acel comisionar acele servicii!!!
Aceste preturi impuse de acest transportator nesolicitat de mine, sunt unele nejustificate iar altele sunt de peste trei ori mai mari decat pretul pietei. Mi-a spus (in scris) ca nu am decat doua variante: ori achit tot, ori renunt la marfa!!! Mi-a spus ca mai sunt si alte firma care au renuntat la marfa!!!
Sunt in situatia ca marfa a ajuns in Constanta si acest transportator mi-a trimis factura sa achit tot ca sa stie ce face cu marfa!!!
Normal in conditiile de livrare CFR Bucuresti ar fi trebuit sa platesc doar pct. 6 de mai sus (intocmirea declaratiei vamale (100lei+TVA) si datoriile vamale (taxa vamala si TVA).
Daca intarzii cu plata facturii catre acest transportator escroc voi plati si taxe de depozitare in lei pt. fiecare kg. de marfa pt fiecare zi. Nu am contract cu acest transportator, nu s-a negociat cu mine acele preturi, dar marfa este la el si nu mi-o da altfel decat daca platesc!!!
Va rog sa-mi spuneti cum pot sa ies din aceasta situatie?
Va multumesc anticipat.
Multumesc pt raspuns. Clientul rauplatnic este din Bucuresti Sector 3. Unde ar trebui sa deschid procesul in Instanta: la Judecatoria Sect 3 sau la Tribunalul Bucuresti? Mizez pe faptul ca daca deschid acest proces in instanta clientul v-a plati fara a derula tot procesul in instanta. Se poate deschide acest Dosar in instanta si on-line?
Am un SRL si vand unele scule in industrie. In Iunie 2020 am vandut niste scule la un client SA cu termen de plata in 30 zile (suma de putin peste 10.000lei). Clientul nu a achitat factura. Am mai asteptat cateva luni iar din Octombrie 2020 I-am tot trimis Notificari. Am fost si pana la el si am vorbit dar promisiunile de plata n-au fost respectate. Au trecut si sarbatorile de iarna dar clientul nu a platit. Ce pot sa fac? Unde trebuie sa ma adresez pentru deschiderea unui proces in instanta? Exista vre-o procedura mai rapida?
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Revin cu o intrebare: In contractul de vanzare-cumparare se scrie: ,, terenul a fost dobandit ca mostenire de la tatal meu defunct. si atribuit mie in baza art 27 alin 2 din Legea 18/1991 si Ordin Prefect....... iar casa a fost realizata de noi sotii vanzatori pe perioada casatoriei, in anul 1967 fara a detine Autorizatie de constructie."
Intrebarea este: Se putea construi casa respectiva fara Autorizatie de constructie? In anul 1967 care erau prevederile legale? Deasemenea: se poate vinde un imobil construit fara Autorizatie de constructie?
Multumesc pentru ajutor.
Multumesc pt raspuns.
Buna ziua,
La o tranzactie de vanzare cumparare de teren si casa in jud. Valcea in contractul de vanzare cumparare se scrie: ,,imobilul descris ... ce face obiectul prezentului inscris .... de la data dobandirii si pana in prezent, nu a facut obiectul vreunei instrainari sau promisiuni de instrainare... nu este inchiriat/arendat... nu este in litigiu..... nu este grevat de sarcini si urmariri de orice natura...... nu avem cunostinta de vreo actiune, reclamatie sau pretentie formulate de vreun tert....". Contract incheiat in 16-09-2014.
In realitate imobilul respectiv (casa si teren) facea obiectul unei instrainari deoarece proprietarii vanzatori erau mutati intr-o alta locatie data de la stat in baza unui contract de comodat incheiat in 07-06-2010 valabil pana la ,,obtinerea actelor necesare incheierii actelor de schimb de proprietati prin care prezentul comodatar va deveni proprietarul imobilului ce face obiectul acestui comodat".
Imobilul initial (din contractul de vanzare cumparare) constituie acum obiectul unei mosteniri disputata intre trei frati, imobilul fiind vandut de parinti (acum decedati) doar unuia dintre cei trei frati fara instiintarea celorlalti. Situatia de comodat unde au locuit parintii (acum decedati) si unde locuieste acum fratele avantajat, este inca actuala deoarece birocratia statului este inca foarte mare.
Exista vreo institutie peste acest Notariat, unde ne putem adresa pentru modificarea (eventual anularea) contractului de vanzare-cumparare? Poate aceasta institutie i-a dat autorizatie acestui Notariat.
Cum se poate rezolva aceasta situatie astfel ca sa fie echitabil pentru toti cei trei frati?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Multumesc oricum pentru tot!!!!
Daca nu va deranjeaza incerc sa continui discutia. Poate ati remarcat faptul ca la momentul intocmirii Contractului de vanzare cumparare a imobilului vechi (casa+teren),in 2014 acest imobil nu era lipsit de sarcini. Acest imobil era implicat intr-un proces de schimb de imobil ba mai mult proprietarii se mutasera in locatia noua din 2010 (de 4 ani). Notarul care a intocmit acest Contract de vanzare-cumparare a fost singurul care a acceptat sa faca asta si pentru singurul client in astfel de situatie. Alte persoane mutate din locatia veche in locatia noua si care au incercat sa faca astfel de Contracte de vanzare-cumparare catre copii lor, nu au putut deoarece alti notari nu au acceptat. Acesta ar putea fi un motiv de solicitare in instanta de anulare a contractului de vanzare-cumparare si nu pretul sau alte motive (imobilul nu era grefat de sarcini -datorii).. Ce parere aveti?