avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 333 soluții astăzi
Forum Activitate ocristina

Activitate ocristina

2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
De unde stiti sigur ca au fost decontate concediile medicale? La Ilfov luna trecuta au inceput decontarile pentru 2018 iar la Bucuresti inca nu am primit nimic pe 2017.Mi-e greu sa cred ca aveti de primit banii din 2017 sau 2018 si nu ati luat masuri! Dar oricum nu va priveste pe dvs cand sunt decontate medicalele eu v-am oferit informatiile de mai sus sa va faceti o idee cam cat ati astepta daca acceptati "propunerea" angajatorului. Eu as merge la ITM si as depune plangere ca nu mi-am primit drepturile salariale pe perioada .... fara sa precizez ca este vorba de concediul medical.In principiu ITM-ul ii va cere angajatorului sa faca dovada ca v-a achitat drepturile salariale sau ii va da la dispozitie un termen de ... zile sa prezinte dovada ca v-au fost achitate drepturile.Exista apoi 2 variante: fie va primiti banii, fie angajatorul va face fals in acte si va spune ca v-a platit. In ambele variante ITM-ul va va trimite adresa ca s-a facut dovada achitarii drepturilor moment in care daca ati primit banii ati incheiat povestea daca nu il actionati in judecata si ii puteti face si plangere penala pentru fals in acte.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Am fost exact in aceasta situatie si la sfatul unui avocat am procedat asa: am achitat amenda sa nu ma trezesc cu poprire cand mi-o fi lumea mai draga apoi am contestat in instanta amenda. Am trimis prin posta cu confirmare de primire contestatia si am cerut sa se judece in lipsa. Dupa 2 sau 3 ani am primit hotararea de anulare a amenzii,am asteptat sa treaca termenul de apel si am trimis catre Judecatoria care a emis hotararea copii (3 sau 4 nu mai stiu exact) ale sentintei, plic autoadresat ,timbrele aferente si o adresa prin care le-am cerut sa imi returneze sentinta definitiva(se adauga o stampila pe care se scrie definitiv si irevocabil). Dupa mai bine de o luna am primit hotararea definitiva cu care am mers apoi la taxe si impozite unde mi-a fost scazuta suma amenzii (pe care o achitasem deja) din impozitele pe care le aveam de plata.Daca nu as fi avut nimic de plata inteleg ca se facea o cerere de restituire a sumei si in 45 de zile as fi primit banii - asa au spus functionarele de la DITL. In concluzie, daca sunteti in termen eu cred ca merita sa faceti contestatie. De ce sa suportam noi amenzi pentru ca unii cumparatori nu sunt seriosi?
Răspuns la discuția CAEN pentru fasonarea fierului
Multumesc frumos! Nu ar fi necesar si un cod Caen ptr productie? Ma gandesc ca noi cumparam otelul beton ca si materie prima, il prelucram si vindem produse finite.
Buna ziua, as dori sa ma ajutati sa aleg codurile CAEN pentru fasonarea otelului beton si comercializarea produselor obtinute.Dorim sa infiintam o firma care sa fasoneze fierul pentru diversi beneficiari (cu materialul clientului) prestand doar o manopera dar dorim sa si cumparam otel beton,pe care sa il fasonam si sa il vindem ca produs finit pentru constructii. Ce coduri CAEN ar trebui autorizate pentru a putea desfasura aceste activitati? Va multumesc pentru ajutor.
Nu a contestat nimeni legalitatea invitatiei sau obligativitatea noastra de a prezenta documentele . Eu intrebam strict daca suntem obligati sa detimen un plan de afaceri, pentru ca nu avem .A intocmi unul acum inseamna timp si bani, iar timpul nu este in favoarea noastra deloc. Eu personal nu am inteles de ce spuneti ca vom primi respingere daca nu prezint un document care nu este obligatoriu de intocmit, cu atat mai mult cu cat noi pentru a demonstra "intentia si capacitatea" mergem cu copii dupa contractele si comenzile pe care le avem pana in 2019 . Ati presupus asta sau din experienta ? Daca este din experienta deja ma impacientez caci ar insemna ca este o practica a cauta nod in papura.Multumesc mult pentru timpul acordat
Cred ca nu am precizat ca platitorul de tva l-am obtinut in baza autorizatiei de construire si nu era obligatoriu sa fie predat la finalizarea lucrarii ci se putea incepe un nou proiect .Platitorul de tva se pare ca nu are legatura cu proiectul ci cu persoana care investeste. Si o ultima precizare: Desi sunt casatorita , a fost suficient sa ne inregistram doar unul din soti platitor de tva (la libera alegere).Atentie mare , in perioada in care esti platitor de tva , orice vanzare intra in sfera de aplicare a tva-ului , chiar daca nu are legatura cu investitia pentru care te-ai inregistrat platitor de tva.
PS:Cei care sunteti in domeniul fiscalitatii nu ma blamati prea tare pentru explicatiile "din topor", am incercat sa spun lucrurile simplu si pe intelesul tuturor, pentru ca eu am consumat mult timp si bani pana m-am dumirit exact ce trebuie sa fac
Desi a trecut mai bine de un an de la postarea initiala revin cu clarificari pentru dezvoltatorii imobiliari ,pentru cei care vor fi la inceput de drum in dezvoltarea imobiliara si nu vor sti ce au de facut , dar si pentru ca am terminat lucrarea si am avut control de la Anaf si nu am avut nici un fel de problema.Am descarcat un program de contabilitate gratuit si am introdus in fiecare luna facturile de la furnizori si atunci cand a fost cazul contractele de vanzare. Pentru ca am lucrat pe un program de contabilitate in partida dubla la achizitii am folosit un cont de investitii in curs (daca foloseam un program pentru partida simpla am inteles ca nu ar fi fost nevoie sa folosesc planul de conturi), iar la vanzari am folosit 7583 -venituri din vanzarea activelor .Am listat in fiecare luna jurnalul de vanzari si jurnalul de cumparari. Am depus declaratiile 300 si 394 la trimestru , iar la finalizarea lucrarii (cand am incheiat si toate vanzarile) am bifat la declaratia 300 ca doresc rambursare de tva. Au venit cei de la Anaf , au verificat jurnalele de vanzari , jurnalele de cumparari si declaratiile 300. Nu a cerut nimeni registru de casa sau banca, nu a existat termenul de venituri si cheltuieli .Pentru Anaf a contat strict TVA-ul. Dupa finalizarea controlului am predat platitorul de TVA care inteleg ca se anuleaza.Cam asta a fost. Sper sa va fie de folos !
PS: nu am apelat la ajutorul nimanui , presupun ca asta este evidenta primara si m-am descurcat singura
Buna Ziua,
Am depus declaratia 088 si in urma verificarilor de catre ANAF am primit invitatie la sediul lor cu mai multe documente justificative,prin care sa demonstram intentia si capacitatea de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera de tva. Primul document cerut este planul de afaceri. Intrebarea este daca orice SRL este obligat sa aibe un plan de afaceri? Multumesc frumos pentru ajutor
Am formulat intrebare la ANAF si raspunsul lor a fost ca nu se organizeaza contabilitate.Exista doar obligatia de a completa jurnalul de vanzari si jurnalul de cumparari in vederea introcmirii decontului de Tva
Organizam cursuri si vom incheia contracte de cesiune drepturi de autor cu lectorii.Lectorii sunt persoane fizice rezidente dar si persoane fizice nerezidente.Intrebarea este daca aceste contracte se inregistreaza la finante si care sunt impozitele care trebuiesc retinute si achitate de societatea noastra. Multumesc