as dori sa stiu baza legala
este legal ca un angajator sa trimita angajati in concediu fara plata pe motiv de conditii meteo ( volum activitatii a scazut) 3 zile desi personalul are concediu de odihna de recuperat din anul 2011 ?
in alta ordine de idee iar pe unii sa ii cheme la servciu ptr ca sunt anumite sarcini care trebuie rezolvate , dar tu figurezi in fara plata , cat e de legal aceasta speta ?
nu , se introduce toata valoare pe cheltuiala .
referitor la tranzactia privind importul din afara UE - nu
Potrivit art. 112 indice 1 din Codul fiscal , microintreprinderea este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
a) realizeaza venituri, altele decat cele prevazute la art. 112 indice2 alin. (6);
b) are de la 1 pana la 9 salariati inclusiv;
c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei al 100.000 euro;
d) capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale
daca sunt indeplinite conditiile de mai sus , puteti fi in continuare microintreprindere.
Cifra de afaceri recalculata se refera la determinarea plafonului pentru care persoana impozabila trebuie sa treaca de la perioada fiscala trimestriala la perioada fiscala lunara, corepunzator cu numarul de luni in care a functionat/ a fost platitor de TVA in anul pentru care se depune declaratia 094.
stfel cifra de afaceri efectiv realizata si recalculata la nivelul unui an se va compara cu plafonul de 100000 EUR.
Daca acesta va fi depasit perioada fiscala va fi luna, altfel va fi in continuare trimestrul.
contribuabilii (persoane impozabile inregistrate in scopuri de tva) a caror cifra de afaceri la 31.12.2011 este sub 100.000 euro si care au obligatia depunerii decontului trimestrial de TVA, declara cifra de afaceri realizata la 31.12.2011 prin depunerea la organul fiscal competent, pana la data de 25 ianuarie 2012 inclusiv, a formularului 094 „Declaratie privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent” (OPANAF 7/2010)
Persoanele impozabile care au solicitat scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, conform art.153, in vederea aplicarii regimului special de scutire, nu au obligatia declararii cifrei de afaceri.
Conform OANAF 1081/2011, incepand cu anul 2011, declaratia 392 ("Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul ...." se completeaza de catre persoanele impozabile inregistrate sau neinregistrate in scopuri de TVA, a caror cifra de afaceri realizata la finele anului calendaristic, excluzand veniturile obtinute din vanzarea de bilete de transport international rutier de persoane, este inferioara sumei de 35.000 de euro (119.000 lei., considerand cursul in vigoare la data aderarii).
au obligatia de a depune declaratia 392, in una din variantele sale, toate persoanele impozabile, care au fost/nu au fost inregistrate in scop de TVA (inclusiv cabinete, fundatii, asociatii civile, persoane fizice autorizate), chiar daca au avut activitate suspendata in 2010 si/sau nu au realizat niciun leu venituri sau achizitii.
Prin urmare, cabinetul de contabilitate neinregistrat in scopuri de TVA are obligatia depunerii Declaratiei 392 B. Nu este obligatorie insa completarea jurnalelor de vanzari si cumparari, insa trebuie sa demonstrati oricand, unui eventual control, cifra de afaceri realizata in anul fiscal respectiv.
Nedepunerea acestei declaratii informative se sanctioneaza cu amenda astfel:
- de la 2.000 la 3.500 lei pentru persoane fizice
- de la 12.000 la 14.000 lei pentru persoane juridice
Conform prevederilor pct. 28 din OMFP 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, creantele si obligatiile fata de terti trebuie verificate si solicitate in scris confirmarea soldurilor. Operatiunea trebuie facuta atat in calitate de furnizor cat si de client. Pe baza punctajelor reciproce si a extraselor de cont confirmate societatea isi poate aplica politicile contabile adecvate.
Scaderea din evidenta a unei datorii al carei termen de plata este prescris se face dupa ce societatea a intreprins toate demersurile legale pentru decontarea acesteia.
daca timp de 3 ani de la scadenta creditorul societatii (furnizorul) nu a luat nici o masura pentru recuperarea creantei, nu mai poate apela la instantele judecatoresti.
Totodata, trebuie avute in vedere si prevederile art. 11 din Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care tranzactiile au avut ca partener o persoana afiliata.