avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 843 soluții astăzi
Forum Activitate camy214

Activitate camy214

Discuție Declaratii PFI
Buna ziua,
In cazul unui PFI-medic psihiatru infiintat undeva prin luna iulie-august, neplatitor de tva, trebuie depuse ceva declaratii pana la sfarsitul anului?
Cum se procedeaza in cazul deducerii cheltuielilor cu autoturismul?Exista un contract de comodat pentru acesta si cheltuielile se vor deduce in proportie de 50%.Trebuie trecute datele PFI-ului pe bonul de combustibil?Cum se face inregistrarea acestor cheltuieli in registru?Se trece toata suma de pe bon sau doar 50%din aceasta, si daca doar 50% atunci unde se tine evidenta aplicarii procentajului?(m-ar ajuta un exemplu concret pe o anumita suma).
Va multumesc anticipat
Buna ziua,
As avea nevoie de cateva lamuriri in privinta unui PFI recent infiintat. Este vorba de un PFI medic specialist psihiatru infiintat undeva in luna martie. PFI-ul a fost infiintat ca urmare a unei solicitari de colaborare din partea unei clinicii private iar ca sediu are specificat unul dintre spatiile clinicii respective. de la infiintare si pana in prezent PFI-ul nu a avut niciun fel de activitate deoarece in clinica respectiva nu au fost solicitate serviciile oferite de catre acesta. Unui alt coleg medic(aceeasi specializare) angajat intr-un spital de stat i s-a cerut infiintarea unui PFI in vederea unei colaborari cu spitalul la care este angajat pentru o jumatate de norma in plus(nu stiu exact detaliile).Problema este ca respectivul coleg este cetatean strain si nu are domiciliul stabil in orasul respectiv ci doar flotant. De la finante i s-a spus ca nu poate infiinta PFI decat daca are domiciliul stabil in oras/judet. Intrebarea este PFI-ul deja infiintat poate sa-l angajeze pe medicul care nu-si poate infiinta PFI pentru ca acesta din urma sa poata incheia contractul cu spitalul respectiv?Daca se poate, cum il afecteaza asta pe PFI-ul deja infiinat? Nu stiu daca m-am facut inteleasa, si pentru mine e putin cam incurcata treaba si cum nu am stiut sa le dau un raspuns m-am gandit ca ma puteti ajuta cu un sfat sau o solutie la aceasta problema.Va multumesc!O zi frumoasa tuturor!


Avand in vedere faptul ca locuiesc in chirie (fara a exista un contract de inchiriere) intentionez sa fac un contract de comodat cu proprietarul..problema este ca nu sunt singura chiriasa din apartament (este cu 3 camere si locuim 3 persoane in el), eu avand nevoie pt desfasurarea activitatii doar de o camera.Cum procedez la incheierea contractului?In ce procent pot inregistra ca si cheltuieli deductibile cheltuielile lunare cu locuinta si pe care dintre acestea?energia electrica,internetul..s-ar mai preta careva?ma gandeam la cheltuielile platite la administrator..banuiesc ca de chirie nu se pune problema din moment ce nu va exista un contract de inchiriere ci doar de comodat.Procentajul se aplica la toata factura?
Daca ma prezint cu documentatia la finante la sfarsitul lunii martie sau aprilie, pe ce perioada fac estimarea venitului?
va multumesc!
Buna ziua,
Sunt absolventa unei sectii de contabilitate si informatica de gestiune din cadrul unei Facultati de Stiinte Economice si nu sunt nici contabil autorizat si nici membru CECCAR, iar pe diploma mea scrie simplu economist.As dori sa stiu daca pot infiinta un PFA avand codul CAEN 6920- “Activitati de contabilitate si audit financiar; consultanta in domeniul fiscal”..Si daca se poate care sunt activitatile pe care le pot realiza in conditiile in care 6920 cuprinde:
- servicii de inregistrare a operatiunilor comerciale pentru firme sau altii;
- examinarea conturilor si certificarea acuratetii lor;
- servicii de intocmire a declaratiilor de impozit pe venit pentru persoane fizice si firme;
- servicii de consultanta si reprezentare a clientilor in fata organelor fiscale;
- pregatirea sau auditul costurilor financiare.
aceasta clasa exclude:
-consultanta manageriala pe sistem contabil, proceduri de control bugetar, vezi 7022;
-activitati de prelucrare a datelor si realizarea de tabele, vezi 6311;
-colectare a facturilor, vezi 8291.
O alta nelamurire este cu privire la sediu. Pentru ca locuiesc cu chirie intr-un apartament, am inteles ca trebuie sa am un contract de comodat precum si semnaturile administratorului si vecinilor cu care am un perete comun,respective sus,jos,stanga,dreapta. Cum procedez avand in vedere ca nu sunt singura chiriasa din apartament si nici nu exista un contract de inchiriere cu proprietarul ci doar o intelegere verbala?De asemenea, ce tip de contract de comodat trebuie intocmit?pt locuinta sau expres pentru sediul PFA?Este proprietarul afectat in vreun fel de intocmirea unui astfel de contarct?
Mi-ati fi de mare ajutor daca m-ati putea lamuri!Va multumesc!O zi placuta tuturor!:D
Discuție Infiintare PFA
Buna ziua,
As avea si eu nevoie de un sfat in ceea ce priveste infiintarea unui PFA. Am o oferta de munca de la o banca pe Direct Sales (carduri,credite) si am fost informata ca dupa aproximativ o luna va trebui sa-mi infiintez un PFA pt a-mi putea continua activitatea. As dori sa stiu ce tip de PFA ar trebui sa aleg? in sistem real sau cu norma de venit? Dupa cat m-am informat eu si tinand cont de tipul de activitatea pe care-l voi avea ma gandesc ca cel in sistem real ar fi mai indicat. As prefera totusi un sfat avizat:D . multumesc!