Buna ziua!
Am constatat intr-adevar ca introducand suma de 527 ron cu minus pe venituri (401=758) s-au diminuat veniturile in anul curent si deci ar trebui sa fac acum rectificativa la decl privind impozitul pe venit micro. Ca sa spun asa: “nimic nu se pierde, nimic nu se castiga”. In 2010 (cand s-a inregistrat 527ron pe venituri) contribuabilul a platit un impozit mai mare pe profit, acum in 2011 contribuabilul ar fi platit mai putin la impozitul pe venit micro.
Am impresia ca nu am expus foarte clar problema inca de la inceput (mai ales ca atunci nu stiam de inregistrarea ulterioara pe venituri). De aceea va rog sa imi permiteti sa precizez exact inregistrarile facute:
In 2009:
303=401.3 527ron – achizitie 2 birouri
303=401.3 527ron – achizitie 2 birouri
603=303 527ron – birouri (s-au dat in folosinta)
OBSERVATIE: Factura privind achizitia de birouri este inregistrata in mod eronat de 2 ori (s-au cumparat doar 2 birouri, nu 4 birouri)
In 2010 – in iunie:
Sold debitor cont 303 = 527ron
Sold creditor cont 401.3 = 569ron
S-a efectuat in iunie 2010 inregistrarea 401.3=758 suma 569ron (527birouri + 42factura neachit = 569ron)
In urma acest inregistrari, situatia se prezinta in iunie 2009 astfel:
Sold debitor cont 303 = 527ron
Sold creditor cont 401.3 = 0 ron
Soldul conturilor 303 si 401.3 sunt la fel si acum in balanta din dec.2011
Eu ma gandisem ca e o eroare nesemnificativa deoarece conform OMFP 3055/2009 “se consideră că o eroare este semnificativă dacă aceasta ar putea influenţa deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situaţiilor financiare anuale. Analizarea dacă o eroare este semnificativă sau nu se efectuează în context, având în vedere natura sau valoarea individuală sau cumulată a elementelor”. De aceea am considerat ca poate fi luat in calcul si varianta dnei “Doina B”, adica indreptarea acestei erori pe seama contului de profit si pierderi. Poate nu interpretez eu bine conceptele din acest text de lege.
As dori sa precizez exact si solutiile ivite pana in present (asa cum le-am inteles eu):
Solutia d-nei Gabrielle Monique:
303= 401 -527ron
401=1174 -527ron
Soluita d-nei Doina B:
303=401 -527ron
401=758 -527ron
Solutia mea (am renuntat la ea intre timp):
303=606 527ron
IN CONCLUZIE remarc ca exista doar 2 inregistari ce nu trebuiau facute:
303=401 527 lei
401=758 527 lei
Va rog sa reveniti si sa imi spuneti daca va sustineti pozitia, in urma celor precizate.
O seara placuta tuturor!
Doina B a scris:
S-a inregistrat 303=401 de 2 ori
603=303
si
401.3=758
Eu as inregistra:
303=401 suma in rosu
401.3 =758 suma in rosu
Mi se pare ok.
Cred ca nu e bine nici asa!
Suma aceasta de 527 ron nu ar trebui sa fie nici pe venituri nici pe cheltuieli, ci pur si simplu stornata. Cand persoana care a lucrat contabilitatea a descoperit in iunie 2010 un sold creditor ( 569ron) si ne mai verificand ce este cu aceasta suma, a inregistrat-o pe venituri. Ea trebuia atunci stornata in formula expusa mai sus de dna Gabrielle Monique (303=401 in rosu). Acum s-au complicat putin lucrurile...
Edit later:
Scuze, cand am spus "Cred ca nu e bine nici asa!" me refeream la ce am spus eu anterior. In timp ce scriam, "Doina B" a postat mesajul.
Merci tuturor pentru solutiile oferite !! :)
Aveti dreptate , si eu ma miram si nu mai intelegeam ce si cum?
Am descoperit ca persoana care a lucrat contabilitatea a facut in iunie 2010 urmatoarea inregistrarea: 401.3=758 569ron (chiar nu inteleg de ce nu a verificat atunci sumele si a introdus soldul pe venituri). Am cercetat si am identificat ca suma de 527ron reprezentand achizitia de birouri din 2009, iar 42ron o factura neachitata.
Ma gandesc sa o introduc pur si simplu pe cheltuieli 603=303 (avand in vedere ca in 2010 a fost introdusa arbitrar pe venituri). Am retinut din OMFP 3055/2009 ca:
“(6) Erorile nesemnificative aferente exerciţiilor financiare precedente se corectează, de asemenea, pe seama rezultatului reportat. Totuşi, pot fi corectate pe seama contului de profit şi pierdere erorile nesemnificative.
Erorile nesemnificative sunt cele de natură să nu influenţeze informaţiile financiar-contabile. Se consideră că o eroare este semnificativă dacă aceasta ar putea influenţa deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situaţiilor financiare anuale. Analizarea dacă o eroare este semnificativă sau nu se efectuează în context, având în vedere natura sau valoarea individuală sau cumulată a elementelor”.
Ce parere aveti ? As putea lucra in acest mod: 606=303?
Revin cu o precizare:
Presupun ca daca s-ar fi efectuat aceasta inregistrare (303=401 cu suma in rosu) in anul 2009 cand s-a produs eroarea er fi fost ok, acum insa, in urma acestei inregistrari, dupa cum spuneam mai sus, programul de contabilitate ma anunta ca am sold debitor la contul 401 (suma de 527 ron)
Chiar nu imi dau seama cum sa procedez !#-o
Nu sunt platitor de tva.
In urma acestei inregistrari (303=401 cu suma in rosu), programul de contabilitate ma avertizeaza ca am sold debitor la contul 401 (bineinteles cu suma de 527 ron).
Merci pentru raspunsuri, va rog si alte solutii daca stie cineva, ar fi binevenite!
la darea in folosinta (luna urmatoare achizitiei) s-a inregistrat 603=303.
Anterior s-a efectuat inregistrarea achizitiei: 303 = 401.3 527 ron. Aceasta ultima inregistrare s-a facut de 2 ori.
Am descoperit ca s-a inregistrat o factura de 2 ori in anul 2009. E vorba de contul 303. Are sold debitor 527 ron. S-a inregistrat o achizitie de 2 birouri. S-a operat 603= 303 si in loc sa fie sold 0, nu s-a constatat la vremea respectiva ca era inregistrata de 2 ori suma (303=401).
Am inteles ca erorile contabile se corecteaza cu ajutorul contului 1174. Asa ca am efectuat urmatoarea inregistrare: 1174=303 527ron. Dar nu mi se pare ok, deoarece aceasta suma practic trebuie stornata (fiind inregistrata de 2 ori), nu sa imi apara la rezultatul reportat, suma ce nu trebuia sa existe.
Va rog sa imi spuneti care ar fi inregistrarea contabila corecta. Multumesc!
Avand in vedere ca toate achizitiile mentionate trebuiau amortizate pana in present (mai putin mobila, pentru care a fost calculata amortizarea pentru o perioada de 15 ani, insa conform “Catalog din 30.11.2004 privind clasificarea mijloace fixe” mobilierul (hotelier) are o durata normala de functionare de 9-15 ani) se pot inregistra in contul 1174 ? Am inteles bine?
Iar privitor la obiectele de inventar in privinta carora s-a constatat ca nu mai exista ori sunt deteriorate, trebuie casate? Care ar fi procedura si inregistrarea aferenta?
Daca si altcineva are o parere in privinta problemelor expuse rog sa intervina!