Multumesc frumos pentru raspuns.
1. O societate platitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor - 3% in ce limita poate sa face o sponsorizare?
1. Care este cadrul legal in acesta situatie?
3. Daca are datorii la bugetul de stat poate afectua sponsorizarea?
Multumesc frumos pentru raspunsul dvs!
Care ar fi sfatul dvs: sa le inregistrez ca investitii sau sa le duc direct pe cheltuiala?
Buna ziua,
Am o societate cu codul CAEN 7500 - activitati veterinare, infiintata in anul 2011, platitoare de TVA si impozit pe microintreprindere incepand cu 01.02.2013.
Am urmatoarea situatie:
La spatiul sediului social inchiriat (contract de comodat), de la o persoana juridica, a fost montata tamplarie termopan, valoarea totala a tamplariei este 2580 lei si materiale pentru reparatie 166 lei.
Lucrarea este in regie proprie, cheltuieli cu manopera nu sunt.
Obiectul contractului de comodat il constituie folosirea gratuita a spatiului pe o durata de 3 ani (contractul expira in luna iunie 2014).
In contractul de comodat este precizat: comodatarul se obliga sa suporte chelt. necesare folosintei lucrului, neavand dreptul sa ceara restituirea lor deoarece acestea sunt accesoriu al folosintei.
1. Aceste cheltuieli pot fi considerate reparatii si recunoscute ca o cheltuiala in momentul efectuarii lor?
sau
trebuie considerate investitii si recunoscute ca o componenta a activului recuperarea avand loc pe calea amortizarii ?
2. TVA aferenta materialelor achizitionate este deductibila?
3. In cazul in care sunt considerate investitii care sunt inregistrarile contabile, eu stiam ca inregistrezi :
212=404
4426=404
6811=2812 cu valoarea amortizarii (val se imparte la nr. de luni af.contractului de inch.)
2812 = 212 (la sfarsitul contractului)
Multumesc anticipat!
Multumesc frumos pentru raspunsul dvs.
O zi buna!
Buna ziua,
Am o societate cu codul CAEN 7500 - Activitati veterinare, infiintata in anul 2011 platitoare de impozit pe profit pana la 31.01.2013.
De la 01.02.2013 devine platitoare de impozit pe venit microintreprindere.
Am urmatoarele date contabile in balanta de la 31.03.2013 si dori un sfat daca am procedat corect la intocmirea declaratiei 100 - Impozit pe venituri microintreprindere - pentru trimestrul I:
Venituri din exploatare (cont 707):
Luna Ianuarie: 1525,66 lei;
Luna Februarie: 1467,52 lei
Luna Martie: 2836,90 lei;
Imp. ven. microintreprindere: 4304,42 x 3% = 129,13 lei. (Feb. + Mar.);
Imp. ven. microintreprindere: 5830,08 x 3% = 174,90 lei. (Ian. + Feb. + Mar.).
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. Cum calculez impozitul pe venit microintreprindere in trimestrul I 2013?
Tin cont de veniturile pe ultimile 2 luni (Februarie + Martie) sau iau in calcul sumele din trimestrul I (Ianuarie+Februari+Martie)?
2. La 31.03.2013 constitui in balanta chelt. cu imp. pe ven. mirointreprindere:
698 - 449 -> 129.13 lei?
Teoretic conform Normelor metodologice ale Codului Fiscal Art. 112^7 alin. 14 "Baza impozabilă asupra căreia se aplică cota de 3% este reprezentată de totalul veniturilor trimestriale care sunt înregistrate în creditul conturilor din clasa a 7-a «Conturi de venituri»".
Multumesc frumos pentru raspuns!
1. Societatea este infiintata in luna martie 2013 si urmeaza sa fac inregistrarile contabile in luna Aprilie. M-am gandit sa tin cheltuielile si veniturile pe analitce pt o evidenta mai clara a lor. Nelamurirea mea este cum o sa fac cu salariatii: o sa fie pt fiecare activitate salariati diferiti, iar fondul de risc se calculeaza in functie de CAEN, iar cand inregistrez societatea in softul contabil imi cere CAEN-ul principal.
2. Pe Certificatul Constatator ca si pe Certificatul de Inregistrare de la ONRC este trecut doar CAEN-ul principal de activitate: 4120 si de aceea mi s-a parut ciudat k nu exista nimic care sa ateste "mai oficial" ca se vor desfasura 2 activitati (din multitudinea de CAEN-uri detaliate in Statut).
Cand s-a infiinat firma s-a explicat avocatei care s-a ocupat de infiintatrea ei ca vor fii doua activitati pe aceasi societate.
Buna seara,
Voi vedea ce o sa se intample luna viitoare cand voi depune cererea de compensare cu datoriile din primul trimestru.
Multumesc mult pt ajutor.
Numai bine
Buna ziua,
1. *Societatea devine platitoare de impozit microintreprindere incepand cu 01.02.2013 asa ca nu se mai poate diminua suma de plata cu datoriile viitoare de plata. (asa cred)
* Daca depun cererea de compensare la organul fiscal pentru comensarea cu alte obligatii fiscale viitoare, pentru suma aceasta de 160 lei, o sa vina in control pentru a verifica ei corectitudinea informatiilor (nu ca as avea ceva de ascuns) sau se va compensa pe baza documentelor justificative care le voi depunde ca anexa la cerera inaintata?
2. In balanta contabila la 31.12.2012 in rulajul contului 691 (total rulaj debitor si creditor) si 441 (total rulaj debitor si creditor) am suma de 472 lei .
Conform calcului cu datele din balanta (2397+1580-40-1986 = 1951*16% = 312) suma de plata este 312. Asa reiese si in D101.
Atunci trebuie sa fac nota contabila de diminuare a impozitului pe profit:
691=441 -> - 160 lei (in luna decembrie)
Asa cum mi-ati sugerat dvs. sa fac contarea prin contul 4482 (cu siguranta nu voi uita de ea :))) ) nota contabila ar trebui sa fie :
691=441 -> - 160 lei (in luna decembrie)
441 = 4482 -> - 160 lei (in luna decembrie) ???
Sunt novice in ceea ce priveste inchiderile de an iar ajutorul dvs e de un real folos.
Multumesc frumos!