Am o societate cu codul CAEN 7500 - activitati veterinare, infiintata in anul 2011, platitoare de TVA si impozit pe microintreprindere incepand cu 01.02.2013.
Am urmatoarea situatie:
La spatiul sediului social inchiriat (contract de comodat), de la o persoana juridica, a fost montata tamplarie termopan, valoarea totala a tamplariei este 2580 lei si materiale pentru reparatie 166 lei.
Lucrarea este in regie proprie, cheltuieli cu manopera nu sunt.
Obiectul contractului de comodat il constituie folosirea gratuita a spatiului pe o durata de 3 ani (contractul expira in luna iunie 2014).
In contractul de comodat este precizat: comodatarul se obliga sa suporte chelt. necesare folosintei lucrului, neavand dreptul sa ceara restituirea lor deoarece acestea sunt accesoriu al folosintei.
1. Aceste cheltuieli pot fi considerate reparatii si recunoscute ca o cheltuiala in momentul efectuarii lor?
sau
trebuie considerate investitii si recunoscute ca o componenta a activului recuperarea avand loc pe calea amortizarii ?
2. TVA aferenta materialelor achizitionate este deductibila?
3. In cazul in care sunt considerate investitii care sunt inregistrarile contabile, eu stiam ca inregistrezi :
212=404
4426=404
6811=2812 cu valoarea amortizarii (val se imparte la nr. de luni af.contractului de inch.)
2812 = 212 (la sfarsitul contractului)
Inregistrarile sunt corecte. Atata timp cat contractul de comodat prevede ca toate cheltuielile de intretinere a spatiului cad in seama chiriasului, firma dvs poate sa isi deduca TVA-ula ferent facturilor si sa inregistreze pe costuri sau pe cont de imobilizari cheltuiala.