Buna ziua,
Va rog sa imi spuneti in ce cont se inregistreaza materialele cumparate pentru reparatii si intretinere a unor spatii comerciale.
Dar tamplaria PVC ?
In situatia in care cheltuielile efectuate au rolul de a readuce imobilul la starea initiala, asa cum acesta era prevazut in proiectul tehnic, fara a fi aduse imbunatatiri care sa conduca la cresterea gradului de confort, reducere costuri de intretinere si functionare, care sa insemne modernizari, atunci astfel de costuri sunt recunoscute drept cheltuieli cu reparatiile. ( contul 611 )
Exemple de astfel cheltuieli care se recunosc ca si cheltuieli ale perioadei, fara a fi capitalizate in valoarea constructiei: repararea instalatiei sanitare, inlocuirea unor componente cu altele care sa asigure aceeasi functionalitate, refacerea instalatiei electrice asa cum era prevazuta initial, inlocuire parchet, gresie faianta efectuare de zugraveli, vopsiri, etc.
In cazul in care cheltuielile sunt de natura a imbunatati confortul, de a reduce costurile de intretinere si reparatii, se fac lucrari suplimentare fata de cele care exista in proiectul initial, cheltuielile efectuate sunt considerate investitii si se capitalizeaza in valoarea imobilului, cheltuielile fiind recuperate pe calea amortizarii. ( ( contul 231 - Imob corp in curs de executie)
231 = 401/404 - fiecare factura de materiale in scopul modernizarii cladirii
212 = 231 - incorporarea chelt de modernizare in valoarea cladirii
6811 = 2812 - recuperarea investitiei prin recalcularea amortizarii cladirii
Buna ziua,
Sunt o societate care are un complex hotelier si cinci magazine
In luna aprilie se vinde un spatiu si suma incasata se foloseste pentru reparatii si intretinerea complexului si a magazinelor.
Mare parte a cheltuielilor au fost facute la complexul hotelier.
Mentionez ca la 30,06,2018 trebuie sa calculez si sa virez si impozitul specific.
Intrebarea este cum fac repartizarea veniturilor din vanzarea imobilului si cheltuielilor care s-au facut din aceste venituri pentru a putea calcula impozitul pe profit pentru activitatea de comert,
Ce sa inteleg prin ''o metodă rațională de alocare, potrivit reglementărilor contabile aplicabile''
Pana acum am facut repartizarea proportional cu ponderea veniturilor, dar nu mi se pare corect ca in cazul in care cheltuielile se fac pentru complex sa procedez asa.
Cu stima,
Rodica Oroian
Renovare sediu
miricadana
pentru renovare sediu (gresie, usi, parchet, vopsit, mobila, frigider, cuptor, hota) cum se inregistreaza pe contul 6028, 604 sau toata valoarea pe 611.
Si ... (vezi toată discuția)