Buna ziua,
Societatea (cabinet medical-medic de familie) la care sunt contabil isi desfasoara achivitatea intr-un spatiu inchiriat. Luna aceasta a amenajat spatiul (a pus termopan, a schimbat gresia, faianta, a pus parchet) cum inregistrez eu aceste cheltuieli? Trebuie sa fac NIR si Bon de Consum pentru articolele achizitionate pentru amenajare/reparatii?
Va multumesc anticipat
Investitile facute la cladirile inchiriate de catre chirias se amortizeaza pe durata contractului de chirie... avand in vedere ca ati schimbat tamplaria veche cu una nou de tip pvc consider ca ar trebui modificata valoarea spatiului respectiv. Faceti un proces verbal de receptie al lucrarilor pe car il predati proprietarului iar acesta va trebui sa declare la primarie valoarea noua a cladirii.
Achizitie materiale NIR:
3028=401
Consum BC:
231=3028
Proces verbal de receptie:
212=231
Amortizare pe durata contractului de inchiriere:
6811=2812
Predare investiti la sf. contractului:
2812=212
care sunt conditiile in care pot inregistra aceste cheltuieli in contul 611?
eu acum m-am angajat si cealalta contabila a pus pe 611 toate achizitiile aferente reparatiilor de lunile trecute.
OMFP 3055/2009:
pct.107(1) Costul reparatiilor efectuate la imob.corpo. in scopul asigurari utilizarii continue a acestora trebuie recunoscut ca o CHELTUIALA in perioada in care au fost efectuate.
(2) Sunt recunoscute ca o COMPONENTA A ACTIVULUI sub forma ch. ulterioare, investitiile efectuate la imob. corpo.Acestea trebuie sa aiba ca efect IBUNATATIREA PARAMETRILOR TEHNICI initiali si sa conduca la obtinerea de BENEFICII ECONOMICE VIITOARE SUPLIMENTARE
HG 2134/2004:
pct. 3 al.2 Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare
(...)
Cheltuielile care se fac la mijloacele fixe ce au ca scop restabilirea starii initiale sunt considerate CHELTUIELI DE REPARATII.