avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 928 soluții astăzi
Forum Activitate ioanamontravers

Activitate ioanamontravers

Eu nu vreau sa fiu ca ceilalti proprietari care se supun fara sa intrebe nimic, daca ei vor sa plateasca, este treaba lor , dar nu sunt de acord sa platesc si acele restante sunt iarasi impuse la suma de care vorbeam, suma pe care ei mi-o impun, fara drept de lege...Am dreptate?
Deci nu sunt obligata sa platesc?
Am primit un mail de la asociatie, rugandu-ma sa platesc ca din 31 de apartamente, 15 sunt inchiriate, si toti proprietarii, pana la 28 de apartamente platesc...si eu trebuie sa urmez orbeste turma, fara sa imi pese daca imi recuperez sau nu banii?
Nu am raspuns la mail inca pentru ca sper sa gasesc aici un raspuns sa i-l dau.

CRINA1 a scris:

Exista si aceasta posibilitate,din păcate! Insă ati pus problema ca veti da banii si nu ii veti recupera,aceiasi problemă o abordează si chiriasa dv si are dreptate !


Da, asa este, m-am gandit si la asta si am renuntat la ideea de a o implica si pe chiriasa dar daca nu platesc, incalc cumva vreo lege? Ma pot obliga cei de la asociatie sa platesc? Daca da, pe ce baza? Incalc vreo lege daca nu voi plati o suma in plus pentru care nu am garantie ca o voi recupera?
am auzit multe astfel de cazuri, in care administratorul a fugit cu banii si nu s-au mai recuperat pana la urma din diferite motive, chiar si dupa ce cazul a fost in instanta, nu stiu de ce si cum dar stiu cel putin doua persoane carora li s-a intamplat la fel si au platit bani care nu i-au mai recuperat...
Cum spuneam, nimeni nu are garantia ca isi va primi banii inapoi si eu nu vreau sa dau niste bani pe care stiu ca nu-i voi mai primi inapoi...
Plus ca NU ma dau banii afara din casa incat sa zic "lasa ca cine stie, poate-i recuperez" , ca nu mi se pare legal sa mi se impuna sa platesc asa, ca au gasit ei ''solutia''.
Eu i-am promis chiriasei ca-i voi returna personal banii daca nu si-i va recupera pana pleaca de la mine, desi sunt sigura ca va mai sta cel putin 2-3 ani la mine. Inteleg ca nu este responsabilitatea ei dar ca sa nu ne mai complicam , am zis sa plateasca ea si i se va scadea de la intretinere. Altfel, as plati eu si i se va scadea ei de la factura de intretinere si ea va trebui sa-mi dea banii...mi s-a parut prea complicat.
Ideea este ca nu mi se pare corect sa platesc o factura asa de mare inca o data, doar ptr ca a fugit fosta admin. cu banii nostri,bani pentru care avem chitante. Cu ce drept sunt obligata sa platesc iarasi? Mi se pare o metoda abuziva pentru ca eu nu am nicio siguranta ca-mi voi primi acei bani inapoi...NU STIU CE SA FAC....:(

ok, am inteles asta dar cand se vor inapoia acesti bani, asociatia nu va da bani cash inapoi, ci se va scadea la intretinere, deci din acest motiv i-am propus chiriasei sa faca plata asta, pentru ca nu mai are rost sa ma implice si pe mine, de indata ce banii sunt restituiti sub forma asta.

Apoi as mai avea inca o intrebare, si poate mult mai importanta>>> Eu nu am semnat nimic, nici nu am fost anuntata de aceasta ''cheta'' organizata de asociatie, si chiar daca prin majoritatea de semnaturi sau acorduri s-a stabilit aceasta plata, in fond si la urma urmei nu ma simt datoare cu nimic, in timp ce eu sunt la zi cu toate indatoririle catre bloc.
CE SE VA INTAMPLA DACA REFUZ SA PLATESC?

Multumesc
Da dar asta nu este plata a intretinerii propriu-zis, ci un fond de plata creat de asociatie ca sa adune suma cu care a disparut fosta administratora, suma care era stransa din banii locatarilor, si cu care trebuia sa plateasca factura blocului de apa Apa Nova.
Am si eu o nelamurire.
Admin. blocului a disparut cu banii locatarilor care urmau sa fie platite factura la Apa Nova. Noua administratie a hotarat ca fiecare apartament sa plateasca cate 100 ron lunar, timp de 16 luni . Intre timp, ei se vor ocupa sa o dea in judecata pe admin. ca sa se recupereze banii, iar locatarii vor primi acei 1.600 ron bani inapoi prin scaderea la factura de intretinere.
Eu am apartamentul inchiriat catre o firma si am propus chiriasei sa plateasca ea pentru ca atunci cand se vor restitui banii ii vor scadea ei de la intretinere, pentru ca ea locuieste acolo. A mai fi 4 luni pana la sfarsitul celor 16 luni de plata si ea tot nu a platit. Mi s-a spus ca daca nu se plateste, apa va fi oprita dar eu vreau sa mentionez ca am centrala termica si deci, nu contribuiam oricum la plata apei calde a blocului ci doar cea rece.
Chiriasa mi-a spus ca nu este responsabilitatea ei si ca sa intreb pe orice avocat, ca o sa-mi spuna acelasi lucru.

Ar putea cineva sa ma ajute cu un raspuns util?
VA MULTUMESC ANTICIPAT ..
Panoiu a scris:

Bună ziua,

Sper să fi înţeles bine ceea ce ziceţi Dvs.: intenţia Dvs. nu este atât de a vinde unul dintre apartamente, ci de a scăpa de impozitarea dublă. Dacă asta doriţi, mă gândesc că soluţia cea mai simplă şi mai rapidă este să alipiţi cele două imobile: vorbiţi cu un inginer cadastrist, care vă va sfătui în detaliu ce aveţi de făcut. Când vor fi gata măsurătorile şi schiţele, mergeţi la un notar şi faceţi un act de alipire (adică un act autentic prin care Dvs., în calitate de proprietar al celor 2 imobile, decideţi să faceţi din ele unul singur). Veţi merge apoi cu acest act la Fisc şi vă veţi modifica rolul fiscal. Atenţie însă: pentru ca operaţiunea de mai sus să fie posibilă, trebuie ca apartamentele Dvs. să fie înscrise în cartea funciară (adică să aibă "cadastru şi intabulare" făcute). Dacă nu este cazul, atunci respectivul inginer cadastrist despre care vorbeam anterior vă va ajuta cu operaţiunile cadastrale şi tabulare prealabile. Numai că vă va costa şi va dura ceva mai mult.


Buna ziua, va multumesc si va doresc o zi buna !
Lulica a scris:

Pe un singur contract de vanzare-cumparare puteti avea x propietati; daca cele x propietati sunt delimitate distinct atunci se cheama ca sunteti propietarul a x propietati si veti plati impozit pentru fiecare dintre ele.
In cazul dvs trebuie facuta putina istorie: se subintelege ca initial s-au construit 2 apartamente, ulterior dvs sau o alta persoana a transformat cele 2 apartamente intr-un duplex. Ideea este ca oricine ar fi facut chestia asta ar fi avut nevoie de o autorizatie de constructie. Cu aceasta autorizatie se merge la un notar (cred) si se solicta o alipire a proprietatilor. Probabil vor mai fi necesare si alte acte dar numai asa se pot transforma 2 sau mai multe proprietati intr-una.
Oricum toate treburile astea costa destul de mult si cred ca adunate va vor duce la o suma mult mai mare decat ceea ce platiti ca impozit. De facut va trebui facuta pentru viitor macar pentru ca o situatie incurcata nu va da nastere decat la alte incurcaturi.
Ar fi indicat sa intrebati un notar, sa va faceti calculele si sa luati o hotarare.


Va multumesc pentru sfat dar e un pic diferita problema mea, nu a fost niciodata transformat sau modificat dupexul ci asa a fost construit....
Dar dupa cum ati spus, la notar as putea gasi un raspuns.
Va multumesc.
gmancila a scris:

Conform ’’HG 44 din 2004 pt aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 571 din 2003 privind Codul fiscal’’
Norme metodologice nr.45, pct (2) În cazul în care în acelasi bloc o persoana fizica detine în proprietate mai multe apartamente, pentru calculul impozitului pe cladiri, majorat potrivit prevederilor art. 252 alin. (1) din Codul fiscal, fiecare apartament este asimilat unei cladiri.
:(

ART. 252 (1) Daca o persoana fizica are în proprietate doua sau mai multe cladiri utilizate ca locuinta, impozitul pe cladiri se majoreaza, in functie de ordinea dobandirii sau a declararii de catre contribuabil.
:(


da, duplexul figureaza ca si doua apartamente dar are un singur contract de vanzare-cumparare...eu vreau sa stiu de ce nu exista doua contracte separate sau daca se poate modifica sau elibera cate un contract de vanzare-cumparare la fiecare in parte. mi s-ar parea normal sa se considere atunci ca am doua apartamente daca exista DOUA contracte la ele si nu doar UNUL. deci, este posibil sa fac contract de vanzare-cumparare la fiecare apartament in parte sau nu? va multumesc