Firma X din Germania livreaza materie prima firmei Y din Romania.
Pentru ca firma X aduce materia prima din China si mai apoi o livreaza catre Romania, una dintre livrari s-a intarziat foarte mult.
Firma Y din Romania a solicitat o livrare urgenta cu UPS direct din China catre Romania a unei cantitati mai mici din materia prima respectiva.
Materia prima a sosit cu UPS si firma din Romania a platit taxe vamale si TVA in vama.
Factura pentru aceasta materie prima a fost facuta tot din Germania de catre firma X, care este UE.
Cum se inregistreaza in contabilitate si daca este ok acest lucru?
Va rog sa ma ajutati in ceea ce priveste urmatoarea speta.
Am incheiat cu o primarie un contact de servicii (arhitectura, proiectare) pe o anumita suma de bani, in contract fiind stipulata suma XXXX ron (inclusiv TVA), primariile nefind platitoare de tva.
Incepand cu 1 iulie as vrea sa depun cerere la fisc pt iesire ca platitor TVA.
Intrebarea este, daca spre exemplu in luna august voi face urmatoarea factura catre primarie, cum stipulez TVA, daca in momentul respectiv eu nu voi mai fi platitor ?
am urmatoarea problema.
o societate mama din UE, a acordat unei filiale un imprumut, pe care in 2012 vrea sa-l inchida prin neramburasare (adica filiala nu trebuie sa mai ramburseze imprumutul).
cum se poate realiza acest lucru? numai prin majorarea capitalului social cu inchiderea acestui credit (4511 = 1012)? sau mai exista si alte variante?
in acest caz se pot acoperii pierderile contabile din anii anteriori? se palteste vreun impozit pe profit in acest caz?