Firma X din Germania livreaza materie prima firmei Y din Romania.
Pentru ca firma X aduce materia prima din China si mai apoi o livreaza catre Romania, una dintre livrari s-a intarziat foarte mult.
Firma Y din Romania a solicitat o livrare urgenta cu UPS direct din China catre Romania a unei cantitati mai mici din materia prima respectiva.
Materia prima a sosit cu UPS si firma din Romania a platit taxe vamale si TVA in vama.
Factura pentru aceasta materie prima a fost facuta tot din Germania de catre firma X, care este UE.
Cum se inregistreaza in contabilitate si daca este ok acest lucru?
S-a mai discutat aceasta problema aici pe forum.
Parerile sunt impartite.
Din punctul meu de vedere, importul trebuia facut de firma nemteasca, platea tva si l recupera prin decl 318/319 ( parca ).
Ref la taxe vamale, nu e problema cine le-a platit, sunt deductibile si intra in pretul marfurilor.
Eu unul ca sa evit eventualele probleme as inregistra tva ul ca o cheltuiala( nu as deduce acel tva)= l-as integra in pretul marfurilor.
In orice caz, cheltuiala e legala si deductibila. Problema este cu TVA ul...
V-am mai zis parerile sunt impartite deoarece nu exista prevederi clare in CF la acest aspect.
Puteti face taxare inversa dar eu as trece acel tva pe cheltuiala direct.
Acum declaratia dvs de tva - vies trebuie sa coincida cu a nemtilor. Intrebati-i daca ei declara. Daca da, puteti face taxare inversa.