avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 585 soluții astăzi
Forum Activitate daydr3am3r

Activitate daydr3am3r

Buna ziua,

Incerc, impreuna cu cativa locatari, sa gasesc o solutie pentru schimbarea administratorului asociatiei de proprietari.

Lista de probleme care ne-au determinat sa luam aceasta decizie este destul de mare:
- lipsa presedintelui
- lipsa comisiei de cenzori
- lipsa registrului pentru fondul de rulment si cel de reparatii
- neorganizarea sedintelor periodice pentru alegerea administratorului si/sau maririle de salariu (se alege singur si isi mareste singur salariul, de cate ori are chef)
- greseli de calcul / adaugarea de mc in plus la apa
- plata facturilor se face aiurea (e mereu cu 2 luni in urma la plata facturilor catre furnizori si foloseste asta ca scuza pentru justificarea penalizarilor insa nu doreste sa plateasca la zi)
- lipsa unui registru sau a chitantelor pentru cheltuielile periodice (nu putine au fost cazurile in care a intarziat sau a incasat de 2 ori banii pentru anumite reparatii pentru ca a "pus" un "cunoscut" sa faca treaba si respectivul "a fugit cu banii")
- probleme la plata / incasarea intretinerii (de multe ori lipseste de acasa cu saptamanile sau nu deschide usa iar apoi pune penalizari pentru ca nu am platit la timp)
- luarea de decizii pe cont propriu, fara sedinte sau macar afisarea de anunturi
- incompetenta (scara arata execrabil, sunt multe reparatii de facut iar acesta refuza pur si simplu sa se implice)

Mai mult, persoana respectiva nici nu este administratorul legal al asociatiei, ci sotia sa insa aceasta este plecata de cativa ani din tara, iar calculele sunt facute de copiii acestuia.

Pana acum am incercat sa depunem plangere la primarie si la ITM (pentru ca femeia de servici nu avea contract de munca) insa fara succes. Cei de la primarie au zis ca nu se implica si sa incercam la ITM iar cei de la ITM au zis ca nu e de atributia lor.

Si din pacate marea parte a locatarilor nu doresc sa se implice deoarece nu doresc ca acesta sa afle ca incearca sa il schimbe (dupa depunerea plangerilor initiale acesta a aflat cine a depus plangerile si cine le-a semnat).

Imi puteti da cateva sfaturi?
Singurele alternative la care ma pot gandi acum sunt a) expert-contabil si b) instanta.
Răspuns la discuția Probleme datorie la intretinere
Multumesc pentru raspuns. Am incercat deja negocierea cu presedintele si administratorul asociatiei. Exista un acord scris intre noi si asociatie, mama mea lucrand in prezent si ca femeie de servici pentru asociatie, in contul datoriei. Acordul este relativ recent, avand 4 luni. Problema este ca administratorul s-a razgandit intre timp si cere plata imediata a 3000 RON.
Buna ziua
In prezent ma aflu intr-o situatie destul de dificila, din cauza datoriei la intretinere care a ajuns in momentul acesta la 7000 RON (nu suntem singurii cu datorii mari insa a noastra este cea mai mare).
Aceasta situatie a aparut odata cu reducerea cu 50% a salariului mamei mele (bugetara) dar si cu intrarea intrarea in insolventa a firmei unde lucram (in prezent inca imi caut un loc de munca). Din fericire, situatia s-a stabilizat intre timp, reusind sa achit intretinerea lunar insa datoria ramane.
Problema este ca la cateva luni de cand am inceput sa platim periodic, administratorul asociatiei de proprietari a inceput sa stranga semnaturi pentru a ne actiona in instanta, pe motiv ca suntem rau platnici si ca nu vrea ca toata asociatia sa ramana fara caldura si apa din cauza noastra, solicitand plata a cel putin 3000 RON cat mai curand.
Mai mult, in urma unui control al indexului de la apometre efectuat de administrator in urma cu aproximativ 2 ani au fost cosntatate defectiuni in cazul mai multor familii, noi fiind insa singurii carora li s-au adaugat pierderi de 1500 RON si, odata cu adaugarea acestor pierderi, o mare parte din factura lunara a consta in penalizari.
Intrebarea mea este urmatoarea: este justificat demersul administratorului in conditiile in care platim lunar si putem dovedi ca datoria nu s-a acumulat pentru ca nu am vrut sa platim?
Daca da, ce se poate face? Care este demersul normal in astfel de situatii?
Apreciez orice informatie si sugestie oferita.
ondino a scris:

Eu cred ca ar trebui mai intai sa va clarificati exact statutul pt.2009-2010,avand in vedere ca in fisa fiscala pe 2009 pe care a depus-o angajatorul la fisc in 2010 sunt reflectate doar veniturile din salarii obtinute in 2009,iar in fisa fiscala pe 2010,depusa in 2011 sunt veniturile din salarii/2010.Pt. veniturile din drepturi de autor eu stiu ca dvs. aveati obligatia sa depuneti o declaratie separata la fisc.


Postez direct ce scrie in fisa fiscala, ca sa evit orice confuzie:
2009
[ link extern ]
2010
[ link extern ]

Angajatorul a depus la fisc atat pentru veniturile salariale cat si pentru veniturile din drepturi de autor. Intrebarea mea era daca, in situatia mea, la vremea respectiva (persoana cu handicap cat si student, categorii care, conform ART. 213, alin. 1 litera a din legea 95/2006) trebuiau platite si asigurarile de sanatate pentru veniturile din drepturi de autor sau doar cele din veniturile salariale. Mai mult, din cate stiu si din cate mi s-a spus, pentru veniturile din drepturi de autor, daca acestea sunt cumulate cu venituri salariale, nu se platesc alte contrigutii decat impozitul pe venit, de 10% (fata de 16 in cazul veniturilor salariale).
ondino a scris:

daydr3am3r a scris:

De asemenea, mentionez ca pe fisa fiscala din 2009 apar veniturile mele din drepturi de autor pe toata perioada in care am lucrat in cadrul respectivei redactii (septembrie 2009 - iunie 2010), cel mai probabil pentru a nu plati acele taxe si asigurari ce trebuia achitate incepand cu anul 2010 (cel putin asa se vehicula la vremea respectiva), pe fisa fiscala din 2010 aparand doar veniturile salariale.




Daca apar doar venituri de aceasta natura,(drepturi de autor)inseamna ca nu ati lucrat si pe baza de contract de munca in acea perioada .posibil fostul dvs. angajator v-a indus in eroare.In acest caz asigurarea se plateste.
In rest nu pot sa va dau un raspuns concret ,imi pare rau,dar relatarea dvs.despre dosarul de handicap solicitat de catre casa nu am reusit sa o inteleg f. bine,poate reveniti dar intr-un mod mai concis.


Nu apar doar cele din drepturi de autor. Pe fisa fiscala pentru anul 2009 apar atat veniturile salariale cat si veniturile din drepturi de autor iar pe fisa din 2010 apar doar veniturile salariale. Singura posibila problema este ca veniturile din drepturi de autor obtinute in 2010 apar pe fisa din 2009, foarte probabil asa au fost declarate.
Buna ziua
In urma inceracarii mele de a obtine o adeverinta de asigurat am aflat ca nu am asigurarile platite pentru venitul pe drepturi de autor. Situatia se prezinta in felul urmator:
Incepand cu anul 2008 (odata cu mutarea mea in Bucuresti) beneficiez de un certificat de handicap, gradul II deoarece in perioada 2001-2005 am fost inclus in programul de dializa iar in anul 2005 am fost supus unui transplant renal. Din pacate comisia de handicap din Constanta a refuzat sa imi elibereze certificatul pe motiv ca, citez: "mergi si vorbesti". In peroada 2006-2009 si 2009-2011 am urmat studiile unei facultati si un program de masterat iar in perioada 2009-2010 am lucrat in cadrul unei redactii. Pe perioada cat am lucrat in aceea redactie, venitul meu a fost compus salariul stabilit de contractul de munca si din venitul castigat din drepturi de autor, avand functia de redactor. Din cate stiu si mi s-a si spus in momentul angajarii (inainte de semnarea contractului de munca), veniturile din drepturi de autor erau impozitate cu 10%, nefiind necesara plata asigurarilor de sanatate sau alte taxe si impozite (exceptand impozitul pe profit). Angajatorul platea insa toate taxele si impozitele in cazul contractului individual de munca. In prezent sunt in cautarea unui loc de munca, beneficiand de ajutorul de somaj cat si de pensia de handicap. In prezent incerc sa obtin o adeverinta de asigurat pentru un consult medical cat si pentru depunerea dosarului de handicap (care trebuie depus luna aceasta, obligatoriu). Cei de la casa de sanatate au refuzat insa sa imi elibereze acea adeverinta pe motiv ca, 1) conform fisei fiscale pe 2009, pentru contractul de drepturi de autor, nu au fost platite asigurarile de sanatate ci doar impozitul pe venit si 2) nu am prezentat dosarul de handicap pe anii 2006 si 2007 (trebuia sa prezint dosaruld e handicap si fisa fiscala pentru ultimii 5 ani). De asemenea, mentionez ca pe fisa fiscala din 2009 apar veniturile mele din drepturi de autor pe toata perioada in care am lucrat in cadrul respectivei redactii (septembrie 2009 - iunie 2010), cel mai probabil pentru a nu plati acele taxe si asigurari ce trebuia achitate incepand cu anul 2010 (cel putin asa se vehicula la vremea respectiva), pe fisa fiscala din 2010 aparand doar veniturile salariale. Din cate stiu eu, in anul 2009, pentru veniturile din drepturi de autor nu se percepeau alte taxe si impozite in afara de impozitul pe venit, in valoare de 10%. In aceasta situatie, cum este posibil sa mi se ceara sa platesc asigurari de sanatate (+ penalizarile pentru perioada septembrie 2009 - martie 2012)? Legea impozitarii veniturilor din drepturi de autor se aplica si retroactiv? De asemeneat, cum mi se poate cere sa prezint 2 dosare de handicap pe anii 2006 si 2007 in conditiile in care eu nu beneficiam de asa ceva (dosarul fiindu-mi respins chiar de catre o comisie subordonata in mod direct casei de sanatate)? Mai mult, in anul 2009 eu eram inclus in programul national de sanatate, cu handicap de gradul II, dupa cum atesta si dosarul prezentat celor de la casa de sanatate, care acopera orice consult si/sau interventie cu scopul determinarii/tratarii oricarei situatii/conditii ce imi poate pune in pericol sanatatea prin agravarea situatiei actuale (in cazul de fata este vorba de o masea, pericolul, in cazul netratarii acesteia, pentru un pacient cu imunitate scazut si dependent de imunosupresoare fiind evident). In incercarea de a afla cum se aplica impozitarea veniturilor din drepturi de autor am ajuns la acest articol
[ link extern ]

In acel articol se specifica urmatoarele:

Nu plătesc contribuţia la sănătate cei care pe lângă drepturi de autor, chirii, dividente, dobânzi au şi contract de muncă.

Acest lucru exte perfect valabil pentru mine, in perioada respectiva avand si un contract de munca pentru cae toate taxele si impozitele au fost platite la zi. De asemenea, tot in respectivul articol se precizeaza urmatoarele:

Cei care sunt plătiţi pe drepturi de autor sau trăiesc din chirii trebuie să-şi plătească singuri dările la sănătate, iar dacă au mai lucrat fără a plăti această contribuţie o achită retroactiv din 2006. [...] La fondul de sănătate, angajaţii trebuie să-şi achite singuri contribuţiile o dată pe an, până la 25 ianuarie, respectiv 27 ianuarie în acest an.[2011]

. Evident, nu am fost instiintat in niciun fel, in conditiile in care eu merg anual la casa de sanatate pentru aceeasi adeverinta, pentru a putea ridica dosarul de handicap