Incerc, impreuna cu cativa locatari, sa gasesc o solutie pentru schimbarea administratorului asociatiei de proprietari.
Lista de probleme care ne-au determinat sa luam aceasta decizie este destul de mare:
- lipsa presedintelui
- lipsa comisiei de cenzori
- lipsa registrului pentru fondul de rulment si cel de reparatii
- neorganizarea sedintelor periodice pentru alegerea administratorului si/sau maririle de salariu (se alege singur si isi mareste singur salariul, de cate ori are chef)
- greseli de calcul / adaugarea de mc in plus la apa
- plata facturilor se face aiurea (e mereu cu 2 luni in urma la plata facturilor catre furnizori si foloseste asta ca scuza pentru justificarea penalizarilor insa nu doreste sa plateasca la zi)
- lipsa unui registru sau a chitantelor pentru cheltuielile periodice (nu putine au fost cazurile in care a intarziat sau a incasat de 2 ori banii pentru anumite reparatii pentru ca a "pus" un "cunoscut" sa faca treaba si respectivul "a fugit cu banii")
- probleme la plata / incasarea intretinerii (de multe ori lipseste de acasa cu saptamanile sau nu deschide usa iar apoi pune penalizari pentru ca nu am platit la timp)
- luarea de decizii pe cont propriu, fara sedinte sau macar afisarea de anunturi
- incompetenta (scara arata execrabil, sunt multe reparatii de facut iar acesta refuza pur si simplu sa se implice)
Mai mult, persoana respectiva nici nu este administratorul legal al asociatiei, ci sotia sa insa aceasta este plecata de cativa ani din tara, iar calculele sunt facute de copiii acestuia.
Pana acum am incercat sa depunem plangere la primarie si la ITM (pentru ca femeia de servici nu avea contract de munca) insa fara succes. Cei de la primarie au zis ca nu se implica si sa incercam la ITM iar cei de la ITM au zis ca nu e de atributia lor.
Si din pacate marea parte a locatarilor nu doresc sa se implice deoarece nu doresc ca acesta sa afle ca incearca sa il schimbe (dupa depunerea plangerilor initiale acesta a aflat cine a depus plangerile si cine le-a semnat).
Imi puteti da cateva sfaturi?
Singurele alternative la care ma pot gandi acum sunt a) expert-contabil si b) instanta.
Solutia este la indemana membrilor asociatiei, nu asteptati de la terti sa va rezolve cineva problema. Dupa cum ati observat, cu plangerile dvs la primarie si ITM ati pierdut vremea si tot ce ati obtinut e sa se uite urat administratorul la dvs.
Va recomand sa incepeti prin a citi L196/2018. Aveti in ea toate raspunsurile dar primul pas este sa va obisnuiti cu termenii (art 2).
De ex, in prima fraza scrieti "locatari". Locatar inseamna chirias (sau asemenea). Locatarii nu au dreptul de a schimba ceva in asociatiile de proprietari. Nici macar orice proprietar ci doar proprietarii MEMBRI ai asociatiei de proprietari (pot exista si proprietari nemembri ai asociatiei). Primul pas e vedeti daca dvs aveti vreun drept, respectiv daca sunteti membra a asociatiei de proprietari.
Nu are sens sa va spun cum trebuie facut, ar insemna sa citez un sfert din lege. Cititi-o si reveniti cu intrebari acolo unde nu va e clar ce scrie.
Dacă individul nu este administrator incadrat potrivit legii și codului muncii, tanand locul sotiei, puteți depune o plangere penala la politie sau parchet pentru infracțiunea de exercitare fără drept a unei profesii. Inclusiv la ANAF puteți face o sesizare.
Pentru corecta si completa dv informare studiati disp l nr 196/2018
Sensibilizati minimum 20% dintre locatari,convocati adunare generala,supuneti pe ordinea de zi discutarea intregii problematici cu care va confruntati,alegeti echipa manageriala