Buna ziua,
am avut un accident auto in data de 21.04.2017, am depus actele la asiguratorul vinovatului si am facut o cerere de despagubire auto in data de 28.04.2017.
Care este termenul legal in care asigurarea(RCA) poate sa-mi faca o oferta pentru solutionarea cererii de despagubire? Pana acum nu am primit nicio oferta(30.05.2017). Am vazut ca in lege scrie asa: "(1) În termen de 30 de zile de la data înaintării cererii de despăgubire de către asigurat ori de către partea prejudiciată, dar nu mai târziu de 3 luni de la data avizării daunei, asigurătorul RCA este obligat:
fie să răspundă cererii părții solicitante, formulând în scris o ofertă de despăgubire justificată, transmisă cu confirmare de primire, în cazul în care se dovedește răspunderea asiguratului în producerea riscurilor acoperite prin asigurarea RCA, iar prejudiciul a fost cuantificat"
Conform legii, asiguratorul poate sa-mi faca o oferta de despagubire in termen de 3 luni, sau este obligata sa-mi faca oferta in termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de despagubire(28.04.2017)? In cazul in care asiguratorul nu si-a indeplinit obligatia, eu ce pot face? (Am facut plangeri si la ASF, dar si pe siteul lor.)
Buna ziua,
am incheiat in noiembrie anul trecut o promisiune bilaterala de vanzare-cumparare a unui imobil ce se afla inca in constructie. In promisiunea bilaterala scrie urmatoarele despre suprafata imobilului: "cu o suprafata totala la rosu de aproximativ 69,20 m.p.(balcon inclus)". La cateva luni dupa semnarea contractului, am observat din schita apartamentului, ca suprafata reala a acestuia va fi de 68,8 m.p.. Am atras atentia dezvoltatorilor ca au facut o reclama mincinoasa cu privire la suprafata pe care mi-o ofera si acestia au schimbat ulterior pe siteul lor suprafata de 69,2 cu cea de 68.8 mp. In promisiunea de vanzare cumparare, suprafata a ramas de 69,2 mp. Intrebare: este dezvoltatorul in ilegalitate? A comis inselaciune fata de mine?(Mi-a promis inclusiv in acte, dar si din vorbe ca suprafata este de 69.2 m.p.) Ce as putea sa fac in cazul expus de mine?
Se poate spune că din momentul în care s-a constatat defecțiunea respectivă, nu am mai avut contor individual care să înregistreze apa caldă consumată. Am înteles ce vreți dumneavoastră să spuneți, dar este imposibil ca eu (o singură persoană) să consum 50 de mc de apă caldă
Nu mi-am dat seama că apometrul este defect pentru că nu am folosit niciodată apă caldă de la rețea. Am avut boiler electric și l-am folosit doar pe ăla. Și dacă pierderea de apă caldă se menține, și acum după ce am schimbat apometrul, cine mai e de vină? Tot eu sunt de vină pentru că o zi din luna martie am avut apometrul defect? Iar am consumat 50 de mc de apă caldă, de această dată într-o singură zi?
Domnule adrian, nu sunt anumite norme tehnice(3,1 mc apa caldă/lună) vis-a-vis de consumul lunar de apă caldă pentru cei care nu au contor individual?
În principiu, aș dori să cunosc dacă există vreo posibilitate să nu plătesc acei bani, ce abuziv sunt ceruți de către președintele administrației prin factura astronomică la întreținere...
Era compus din două părți contorul de apă caldă. Da, s-a întocmit proces verbal de constatare.
Contorul de apă caldă nu era desigilat, ci era desprinsă partea mecanică de cea electrică iar cele două părți erau prinse între ele printr-o bandă scotch. Mi se pare aberant să verific până și chestia asta, doar nu toți suntem instalatori și cunoaștem părțile componente ale unui contor și modalitățile de trecere peste înregistrarea contorului.
Iar privitor la pierdere, este normal să-mi treacă mie pierderea de apă caldă ce s-a înregistrat pe toată luna(diferența dintre citirea de pe contorul de branșament și cele individuale)? Alte opinii?
În urmă cu 3 luni de zile m-am mutat în chirie într-o garsonieră, datorită serviciului.Probail datorită neglijenței mele, n-am verificat foarte bine apartamentul în care m-am cazat. În toată perioada asta, am tot avut probleme cu diverse chestii pe la asociația de propietari(probabil datorită foștilor chiriași). În urmă cu doar o lună de zile, când a urmat să se facă citirea contorului de apă caldă, individul respectiv(cel care a venit să citească contorul) a observat că partea mecanică a contorului de apă caldă era desprinsă de cea electrică. În urma unei verificări amănunțite, cel mai probabil, această operațiune se făcuse în urmă cu 6-7 luni. Astăzi, s-a afișat întreținerea. Am avut surpriza să constat că toată pierderea de apă caldă pe luna trecută(pierdere pe instalație) de cca. 50 de mc a fost trecută în dreptul meu, eu fiind obligat să plătesc undeva la 1300 de RON. Cum pot dovedi că nu am consumat atâta apă caldă( ba chiar deloc, habar n-aveam că este contorul de apă caldă defect) având în vedere faptul că folosesc exclusiv centrala electrică pentru a-mi încălzi apa?
Cum pot dovedi că contorul respectiv a fost desprins înainte să sosesc eu în chirie?
Cine se face vinovat de acest act, eu, chiriașul anterior, sau propietarul?