avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 704 soluții astăzi
Forum Activitate cris_kiri

Activitate cris_kiri

Cele două persoane nu sunt angajate cu carte de muncă cum am fost eu, ci cu contracte de colaborare - PFA. Dar ele exact asta fac, predau.
Poate nu înțeleg eu termenul de restrângerea activității.
Buna ziua!
Ma numesc Cristina Pietris si as dori sa ma ajutati intr-o problema. Anul trecut, mai precis la inceputul lunii mai m-am angajat la un centru de limbi straine pentru a preda limba engleza. Contractul semnat cu firma respectiva era cu timp partial (2 ore), desi timpul efectiv lucrat zilnic la scoala era mult mai mare (intre 6 si 8 ore, zilnic). Postul ocupat se intitula ''Alti instructori formatori de limba straina''. In data de 30.08.2017, am fost notificata ca postul ocupat de mine va fi desfiintat, motivul invocat fiind restrangerea activitatii. Contractul individual de munca in cadrul societatii a incetat incepand cu data de 26.09.2017.
Nelamurirea mea este legata de motivul invocat. Fiind o scoala privata de limbi straine, activitatea principala este predatul, iar cursurile de limbi straine pentru noul an scolar 2017-2018 au inceput in luna septembrie. In momentul desfiintarii postului meu, scoala mai avea angajat tot ca instructor de limbi straine o persoana (in acelasi timp este si directorul de studii al scolii) si un contract de colaborare cu un PFA. Dupa plecarea mea, scoala a mai facut doua contracte de colaborare cu alte doua persoane. Din punctul meu de vedere, activitatea nu s-a restrans si aici as dori sa ma lamuriti, daca se poate. A fost corecta desfiintarea postului meu?
Va multumesc anticipat.
Buna ziua!
Ma numesc Cristina si va scriu in numele mamei mele. Anul trecut in luna ianuarie si-a depus dosarul in vederea pensionarii pentru limita de varsta la Casa Teritoriala de Pensii. Cum decizia nu a fost favorabila, a ales sa depuna o contestatie. Potrivit legii, aceasta trebuie depusa in termen de 30 de zile de la data primirii deciziei de pensionare. A respectat acest termen, contestatia fiind depusa pe data de 14 iunie 2011 (decizia a primit-o pe data de 17.05.2011), urmand ca aceasta sa fie trimisa la Comisia Centrala de Contestatii din cadrul CNPP. Termenul de solutionare a contestatiei este de 45 de zile de la data inregistrarii acesteia la casa teritorială de pensii emitenta, potrivit aceleiasi legi. Insa, nici pana astazi, 4 aprilie 2012, mama mea nu a primit niciun raspuns de la Comisie. Am incercat in repetate randuri sa luam legatura telefonic cu cei de la Comisie, insa ori nu raspundeau, ori ni se spunea ca au multe dosare de rezolvat si ca sa asteptam.
Am luat legatura in scris cu casa teritoriala de pensii anuntandu-i in legatura cu aceasta situatie si ni s-a raspuns ca problema o pot rezolva doar cei de la Comisie. De asemenea, in raspuns s-a precizat ca data de trimitere a contestatiei impreuna cu dosarul la Comisie, 19.07.2011, cu toate ca aveau obligatia sa inainteze contestatia la Comisie in termen de cel mult 7 zile de la inregistrare.
Va rog sa ne sfatuiti ce putem sa facem in aceasta situatie, deoarece se pare ca atat Casa teritoriala de pensii, cat si Comisia au incalcat legea prin nerespectarea termenelor de solutionare.
Va multumesc anticipat!