În urma aplicării Legii 18/1991 , la reconstituirea dr. de proprietate, a fost eliberat titlul de proprietate în care erau înscrişi , alături de autorul defunct şi moştenitorul sau moştenitorii săi, după caz. În această situaţie se consideră că nu mai este necesară dezbaterea succesiunii , după autorul def. întrucât fiind înscris şi moştenitorul pe T.P. se consideră că succesiunea a fost dezbătută, iar moştenitorul înscris pe T.P. a devenit , prin această înscriere, proprietar.
Care este temeiul legal care ne conduce la această concluzie ? Mulţumesc !
adică, după ce se vacantează postul...din păcate nu e cazul, iar detaşarea nu e posibilă, pt că nu e un alt angajat care îndeplineşte condiţiile...aşa că, ce facem, rămânem fără jurist 2 ani ?!
Ar exista vreo posibilitate de schimbare a condiţiilor de angajare (mă refer la vechimea în specialitatea studiilor) a unui salariat contractual , pe un post temporar vacant de cons. jur. care are o vechime de 7 ani însă intră în concediu de îngrijire copil pt 2 ani şi e foarte greu să găseşti un înlocuitor care să corespundă condiţiilor de vechime!!! Ce facem dacă nici unul din candidaţi nu îndeplineşte această condiţie....poate fi acceptat unul care obţine punctajul cel mai mare, fără condiţia de vechime_? Funcţia e foarte importantă, practic instituţia ar rămâne fără cons. jur. timp de 2 ani şi nu există alt salariat care să preia atribuţiile. Vă mulţumesc !
O solicitare a unui funcţionar public adresată instituţiei , de suspendare a raportului de serviciu , "pentru interes personal legitim", conform Statutului trebuie aprobată pt ca acesta este dreptul funcţionarului public. Întrebarea e legată de semnficaţia sintagmei : ce înseamnă interes personal legitim ? (funcţionarul vrea sa plece o perioada la muncă în altă ţară) Adică....nu vrea el neaparat , dar este nevoit..nu discutăm aici despre inechităţile salariale din sectorul bugetar, de volumul de muncă, care a explodat în utlimul timp, pe seama câtorva salariaţi...cine lucrează în administraţia publică locală înţelege la ce mă refer, astfel că unii din angajaţi "iau calea pribegiei"...Şi a 2-a întrebare este dacă în momentul în care functionarul invocă acest interes personal legitim , este suficientă invocarea lui sau el ar trebui dovedit. şi cum ? Pe de altă parte interesul public al instituţiei, motivat şi de deficitul de personal, ar putea fi o cauză de respingere a cererii ? Activitatea în instituţie ar fi grav perturbată...se creează precedente care pot genera un exod...atunci cine mai lucrează ? Oamenii se formează într-o perioadă îndelungată...e uşor să spui : dacă nu vrei să stai.., pleacă..punem altul ...La asta ar trebui să reflecteze cei care ne conduc destinele... Mulţumesc !!!
Bună ziua, aş dori o informaţie referitoare la semnarea unui contract de prestari servicii. Este vorba de o atribuire directă, realizată pe SEAP, iar când contractul a ajuns la persoana care semnează de legalitate, aceasta a constatat că de fapt nu a fost depusă decât o oferta , aceea care a şi fost acceptată, motiv pentru care nu este de acord să semneze de legalitate pentru că deşi OUG 34 nu prevede un nr. minim de oferte, totuşi pentru siguranţă şi având în vedere principiile din OUG 34 şi scopul acesteia, consideră ca sunt necesare mai multe oferte. Chiar daca a explicat de ce nu semneaza contractul i se solicită în continuare semnatura, cu tot felul de "argumente". Întrebarile sunt: 1. s-ar putea realua procedura pe SEAP, pentru a se depune mai multe oferte ? 2: pentru ca anume se semnează de legalitate contractul? inclusiv pentru procedura de achiziţie (mai ales că acel contract este atribuit aceloraşi operatori din anii precedenţi) sau numai pentru clauzele contractuale ? vă mulţumesc !