avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 934 soluții astăzi
Forum Activitate iaugustin

Activitate iaugustin

Ma poate ajuta cineva?
Multumesc =D>
Buna ziua,

Am un PFA deschis in 2013 si am inceput sa lucrez pt client in 2013 efectiv dar am semnat contractul in ianuarie 2014, factura 2014... #-o

1) In 2013 am facut niste cheltuieli cu cardul personal (nu PFA, pt ca incasari PFA=0). Se pot deduce aceste cheltuieli pt contractul de mai sus din 2014??

2) In 2014 am cumparat un telefon mobil pe PFA, cum pot deduce ca si cheltuiala acest telefon mobil a.i. sa pot inchide PFA in 2015?

Va multumesc pentru ajutor=D>
Multumesc pentru raspunsul dumneavoastra!

Daca fac un contract de inchiriere (mentionat in contract) in scopul sediu PFA, fara a locui acolo, pot sa deduc integral cheltuielile legate de chirie + intretinere ?

De ce este nevoie de extrasul de carte funciara?
Buna ziua, intentionez sa imi infiintez un PFA si am cateva nelamuriri:

1) Intentionez sa folosesc drept sediu pt PFA garsoniera unde tocmai m-am mutat
si sa si locuiesc in ea. Pt a completa dosarul de PFA am nevoie de "Documente care atestă drepturile de folosinţă asupra sediului profesional/punctelor de lucru".

Este suficient inchirierea locuintei pe persoana fizica + declaratia ca
proprietarul este de acord cu folosirea spatiului inchiriat pt punct de lucru PFA?
/ sau este nevoie sa fac contract persoana fizica + contract de comodat cu PFA?
/ sau doar contract comodat dupa modelul celui de aici:
[ link extern ]

2) Privind inregistrarea la norma de venit / sistem real:
Intentionez sa prestez servicii multiple - editare grafica pe calculator, flyere si afise
tehnoredactare, prelucrare fotografie, dtp, sigle, grafica publicitara.
In prezent lucrez full-time la o agentie media inscris ca 'grafician' in cartea
de munca, de peste 5 ani, insa nu am alte diplome pentru aceasta calificare. Am o
diploma de licenta - inginer calculatoare-informatica.

Estimez un venit constant de 1600 ron lunar, posibil ca uneori sa creasca pana la 200%.

Ce ar fi mai avantajos pt mine sa fac: sa ma inregistrez la norma de venit sau
in sistem real ?
Pt incadrarea la norma am gasit doar la nr 120 / codul 6203 care nu prea se
potriveste activitatii mele?! (redau mai jos).

Activitati de management (gestiune si exploatare) a mijloacelor de calcul Aceasta clasa include: activitati de management si exploatare, in locatie, a sistemelor de calculatoare ale clientilor si/sau a facilitatilor de prelucrare a datelor, precum si serviciile anexe pentru acestea

Exista alte activitati pentru care ma pot incadra la norma de venit?

Pt inregistrarea in sistem real sunt destule coduri caen pt care ma pot inregistra...7410,6201,5811,5819,7311 Daca imi aleg aici mai multe coduri se
plateste ceva in plus? Impozitarea ramane tot 16% + 5.5% ?
In acest caz pt scutirea de plata contributiei la pensii de 33% e nevoie de o
adeverinta de la angajator sau de la fisc / casa de pensii ?
Daca nu mai sunt angajat dar continui PFA pentru a nu face plata contributiei la pensii am nevoie sa imi infiintez o persoana juridica?

Cum pot sa imi deduc cheltuielile cu apartementul / chirie + intretinere daca proprietarul este persoana fizica (chitanta ? ) si intretinerea vine pe numele proprietarului?

Va multumesc anticipat pentru raspunsurile dumneavoastra si va doresc o zi cat mai frumoasa in continuare !
Buna ziua,

Intentionez sa achizitionez o masina de ocazie deja inmatriculata in Ro (PI 2009)
care a fost cumparata in leasing, nu sunt sigur insa cred ca firma de la care cumpar a fost deja trecuta ca proprietar dupa terminarea leasingului. Practic as fi al doilea proprietar !?

Este necesar sa platesc taxa de mediu la noua inmatriculare dupa ce o cumpar?
Daca nu, ce este necesar sa solicit de la aceasta firma ca sa ma asigur ca nu este nevoie sa platesc eu ?

M-am mai uitat pe cateva discutii din forum legate de actiunea in instanta privind o cerere de inmatriculare fara taxa si din cate am inteles doar in cazul in care masina era adusa in afara se poate face ceva in sensul acesta (cazul Tatu), in cazul meu nu prea?

Va multumesc anticipat,

O zi cat mai frumoasa in continuare !

Va multumesc pentru raspunsul dumneavoastra,
Toate cele bune,

Mai astept si alte pareri daca sunt diferite de cea a dl-ui Ares_3...
Va multumesc pentru raspunsul dumneavoastra,
De unde anume stiti ce reprezinta suma platita ? si faptul ca o gasesc in contract? Mi se pare doar o presupunere nefondata.

Reproduc anuntul primit pe factura RT, prin care sunt anuntat de ceea ce inseamna suma ceruta.

"Va rugam sa achitati suma totala de 503,15 lei, din care 13,21 lei reprezinta penalitati si
389,93 lei reprezinta despagubiri pentru incetarea prematura a contractului. In caz de
neachitare, Romtelecom poate imputernici o societate specializata in servicii cu caracter
juridico-financiar, cu scopul recuperarii valorii totale, fiind dezvaluite catre aceasta
datele dumneavoastra cu caracter personal, in conditiile prevazute de Legea 677/2001. Pe verso
factura si in scrisoarea atasata gasiti mai multe detalii despre modalitatea de plata si
consecintele neachitarii in termen."

Asadar suma reprezinta contravaloarea despagubirii pt incetarea contractului nu contravaloarea abonamentului ramas pana la incheiere.



Intrebarea mea pusa pe forum are legatura Legea 161/2010 pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/2000:

Art. I
Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 84
Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi Anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."

Art. II
In anexa la legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea i, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care:
- comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);
- comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale;
- comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;".


Legat de art.I contractul cu RT restrange dreptul la reziliere.
Art II RT a impus prin contract plata unei sume fixe in cazul renuntarii.

Sunt 2 contracte: unul pt voce-telefon si unul pt internet. Atunci cand l-am facut am dorit internetul insa mi-au bagat pe bat si contractul de voce - ca altfel nu se poate.

In contractul de voce am:
4) Durata) 2 optiuni: 12 si 24 luni. A venit default bifat din computer 24 de luni.
Despagubiri pt incetare prematura):
a) mai mult de 12 luni pana la expirarea perioadei minime : 120 euro
b) mai putin de 12 luni pana la expirarea Perioadei minime: 50 de euro.
Mentiune: In cazul in care ulterior incheierii Contractului pentru o Perioada minima de 1 an, Clientul opteaza pentru o Perioada minima a Contractului de 2 ani, acesta nu va mai beneficia de Echipamentul oferit de RT(Oferta promotionala va consta numai din abonamentul redus).

In contractul de internet este o parte care spune acelasi lucru ca mai sus - aceleasi sume - aceeasi perioada.

Mai citez si punctul 7.3 din contract care spune:
7.3 Despagubiri. Daca Contractul inceteaza, pentru unul sau mai multe Servicii, inainte de expirarea Perioadei minime, urmare a rezilierii de catre RT sau a denuntarii unilaterale de catre Client si Clientul a beneficiat de o oferta promotionala pentru Serviciul respectic, Clientul va fi obligat la plata despagubirilor pentru incetare prematura mentionate in Formular, calculate in functie de contravaloarea beneficiilor acordate in considerarea respectivei oferte promotionale.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mentionez ca pe contractul de voce apare un telefon de 15 lei si pe cel de date un router de 60 de lei. Instalatorul a venit si cu 2 facturi fiscale - mi-a adus alt router pentru ca pe cel standard nu il aveau - factura - supriza!! 400RON.

RT mi-a reziliat contractul in ultima luna din cei 2 ani - daca ar fi facut-o cu o luna mai tarziu in limitele celor scrise in contractul lor nu ar mai fi putut sa ceara despagubirea.

Intrebarea mea este: Cele scrise in contractul RT pot sa fie atacate folosind Legea 161/2010 si codul consumatorului? :rtfm:

Va multumesc,

Respectele mele,
Buna ziua,

Va supun atentiei urmatoarea situatie:

Am un contract pentru telefon&internet pe care nu il mai folosesc de mai bine de un an (m-am mutat si nu am avut nevoie). Desi serviciile nu au fost furnizate firma a emis factura pe care am platit-o. Ultima factura emisa a fost undeva anul trecut in noiembrie daca nu ma insel.
Compania a reziliat contractul pentru ca mai multe luni la rand nu am platit(desi am spusla tel. consultantului lor ca o sa fac plata) si imi cere plata a taxei de reziliere prematura a contractului + plata restantei. Intre timp m-au sunat si 'recuperatorii'.

Am vreo sansa sa reziliez contractul fara sa platesc taxa de reziliere(doar suma restanta), in baza Legii 161/2010 anexa pct.1)j) " comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;" ?

Mentionez ca aceasta 'despagubire de incetare prematura' este trecuta in contractul incheiat cu compania, ca optiune default - fapt ce l-am constatat dupa semnarea contractului primit de la simplul tehnician ce a montat aparatul telefonic.) Exista o clauza in acest contract in care se specifica ca Despagubirea se va face in functie de contravaloarea beneficiilor acordate in oferta.


Va multumesc in avans pentru timpul si atentia acordata,

Cu respect,

Iorgu. A.