Impozitul pe veniturile din activitati independente se plateste anticipat, urmand a se face regularizarea pe baza declaratiei definitive privind venitul realizat.
Reglementarea este in codul fiscal, art. 82, alin. (5)
"Pentru stabilirea plăţilor anticipate, organul fiscal va lua ca bază de calcul venitul anual estimat, în toate situaţiile în care a fost depusă o declaraţie privind venitul estimat pentru anul curent, sau venitul net din declaraţia de impunere pentru anul fiscal precedent, după caz. La stabilirea plăţilor anticipate se utilizează cota de impozit de 16%."
Normele metodologice prevad ca :
"168. Sumele reprezentând plăţi anticipate se achită în 4 rate egale, până la data de 15 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru, respectiv 15 martie, 15 iunie, 15 septembrie şi 15 decembrie."
"170. Solicitarea emiterii unei noi decizii de plată anticipată, potrivit art. 81 alin. (3) din Codul fiscal, se face prin depunerea de către contribuabil a unei declaraţii privind venitul estimat."
In ceea ce priveste situatia pe anii precedenti, totul este in calculatorul fiscului. Trebuie doar sa soliciti inspectorului de care apartii sa ti-o dea. Stiu ca ii doare mana si cauta mereu sa stea decat sa lucreze. Daca refuza sau zice ca nu se poate, fa oficial o cerere in scris la administratia financiara de care apartii, cu numar de inregistrare si cere raspuns in scris in termenul legal. N-o sa aiba de ales si o sa ti-o dea, chiar daca o sa te injure printre dinti (daca au ...).
Adevarul e pe acolo pe undeva, in sensul ca in fiecare an se depune o declaratie privind veniturile realizate in anul precedent, pe baza careia se face regularizarea impozitului platit anticipat si totodata o declaratie privind veniturile estimate a fi obtinute pe anul in curs. Daca nu depui declaratia estimata, fiscul estimeaza din oficiu veniturile pe baza ultimei declaratii existente. Probabil nu ai depus declaratia privind veniturile efectiv realizate pe un an precednt. Oricum ar fi, teoretic primesti inapoi banii provenind din regularizare, doar ca in actualul context ... slaba speranta.
Ideea e ca CMR este doar o scrisoare de transport international. Daca delegatul, probabil soferul, accepta ca pe CMR sa confirme primirea alta firma, nu este o problema. Singura problema este daca factura externa (invoice) va fi emisa pe numele firmei care a confirmat primirea si daca aceasta este de acord sa o si plateasca. Aceasta presupune o discutie prealabila intre aceasta din urma si furnizor, pt rezolvarea acestei probleme. Atentie la documentele care au legatura cu vama. S-ar putea sa fiti nevoiti sa informati organele vamale despre modificare, intrucat sunteti obligati oricum sa depuneti la finante declaratia 390, in care se specifica acest lucru.
Exista multe metode, dar una simpla-simpluta este urmatoarea : treceti pe factura produsul pe care vreti sa-l acordati gratuit, cu pretul de vanzare, apoi acordati un discount comercial cu aceeasi valoare, tot pe factura.