avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 563 soluții astăzi
Forum Activitate i-dorin

Activitate i-dorin



Iulian MANEA a scris:

Nu plătește TVA. Plătește TVA în România pentru serviciile primite și bunurile achiziționate din UE.


Mulțumesc pentru răspuns domnule Manea!
Deci firma ar urma să plătească TVA doar pentru bunuri sau servicii achiziționate, nu prestate catre firme din UE.

Pentru fiecare factura emisa către firme din UE, firma va trebui să depună declarația 390 VIES. Tot in acea declarație trebuie trecute și bunurile cumpărate din UE?
Daca o firma este neplatitoare de TVA ( înregistrată în registrul operatorilor intracomunitari) emite facturi de prestări servicii către o altă firmă din UE, trebuie să plătească TVA in Romania pentru sumele încasate?

Clarificări:
-Facturile emise sunt fara TVA
-firma nu a depășit limita de 88 mii euro și alege să rămâna neplatitoare de TVA
Răspuns la discuția TVA 0% Prima Casa
Dezvoltatorul colecteaza cei 5% pentru TVA-ul la stat, corect?
Faptul ca o sa fie TVA-ul 0% nu ar trebui sa ii permita dezvoltatorului sa pastreze acei 5%.
Răspuns la discuția TVA 0% Prima Casa
Aceeasi intrebare am si eu. Sambata am apucat sa rezerv un apartament, iar pana vineri 24 februarie, trebuie sa merg la notar pentru antecontract.
Pretul apartamentului este cu TVA 5% inclus.
Corect ar fi sa imi scada TVA-ul de 5% din pretul apartamentului si sa imi modifice pretul din antecontract, nu?
In contractul de rezervare specifica ca data maxima pentru antecontract este 24 februarie. Sa le cer o prelungire a acestei rezervari?
Nu stiu cum sa procedez...
Sunt incepator in ceea ce priveste contabilitatea si fiscalitatea...

Este posibila efectuarea unei plati in avans de la client pentru produse ce nu se afla in stoc? (in cazul magazinelor online sau celor care aduc la comanda)

In caz contrar, care este cea mai buna metoda? Cat se poate lua avans de la client? Cum recomandati sa se procedeze pentru produsele la comanda?
Buna seara,
Multumesc pentru raspunsurile rapide!

Ca SRL -D pot depunde dosar pentru finantare numai daca doresc acest lucru.

Ceea ce mi-au explicat de la A.I.P.P.I.M.M. este faptul ca trebuie neaparat sa am cel putin doi angajati cu salariu minim pe economie, lucru care nu reiese din OUG.

La Art 4 b) unde mentioneaza de angajati precizeaza clar numai daca se indeplinesc ART 5 a) si/sau b) si/sau c). In mod logic, daca nu doresc cei 10.000 de euro, alte garantii sau scutirea, nu ar trebui sa mai angajez doi oameni. Nu este corect ce zic?

Inca o intrebare: Pentru a reinvesti minim 50% din profit, trebuie neaparat sa ii cheltui pe ceva (stocuri, echipamente etc..) sau se considera reinvestit daca nu il scot din firma pentru mine ca asociat unic?
Buna ziua tuturor,
O sa incep prin a ma prezenta.

Ma numesc Dorin, am 21 de ani, student deocamdata si doresc sa imi infiintez urmatoarele saptamani o firma (SRL -D am in gand).

Intrucat informatiile de pe net sunt multe, insa si din surse mai putin corecte, am decis sa va cer voua ajutorul.

1. Ce obligatii as avea cu un SRL (platitor de TVA)? Nu vreau sa fac PFA sau II.

2. In urma inregistrarii firmei cat de repede trebuie sa imi gasesc contabil?

3. Unde si cand platesc taxele angajatilor si alte taxe ? (la inceput voi fi eu ca administrator si inca o persoana deoarece este conditie pentru SRL -D sa fie minim 2 angajati)

4. Cum functioneaza mai exact TVA-ul? Am citit astazi ca se schimba pentru firmele sub 500.000 euro cifra de afaceri.. insa cum ma afecteaza pe mine?

5. Ce alte sfaturi imi puteti da? De ce alte lucruri ma pot lovi la inceput?

Va multumesc anticipat! :rolleyes: