Multumesc mult pentru raspuns. Si as mai avea o nelamurire: cum vine asta "numai cu incunostintarea prealabila a celui in cauza" ? Adica noul angajator, in timpul procesului de recrutare, imi spune "vezi ca te verific la ITM in legatura cu fostele tale joburi si companie angajatoare anterioara despre performantele tale acolo" ? Pe mine nu m-a instiintat nimeni pana acum de asa ceva. Am vazut ca pe site-urile marilor corporatii mai apare precizarea, ceva de genul "candidatii vor fi supusi unor verificari asupra trecutului lor profesional", dar instiintarea prealabila directa la telefon la nici un angajator nu am intalnit.
Poate formularea mea suna simplist, dar ma intereseaza sa stiu ce se intampla in spatele formalitatilor si "amabilitatilor" din timpul procesului de recrutare, adica lucrurile pe care nici un angajator nu le spune, fiindca stiu situatii in care angajatorul s-a bazat pe necunoasterea si naivitatea candidatului sau a angajatului.
Am citit despre REVISAL si as dori sa stiu cum functioneaza. La primul job al unui om, primul sau angajator infiinteaza dosarul personal al angajatului in format pe hartie si un exemplar il pastreaza la sediu si un exemplar il transmite pe hartie la ITM, unde este transcris si in mediul electronic, intr-un registru - aplicatie pe calculator. Cand omul se angajeaza la al doilea job, noul angajator creeaza iar dosarul personal al angajatului, un exemplar ramane la sediul angajatorului al doilea si un exemplar este transmis la ITM, unde dosarul personal unic creat de catre primul angajator este actualizat cu noile informatii de la noul loc de munca. Am zis bine ?
Cand un angajator verifica istoricul unui candidat, potential angajat, la ITM, are acces la istoricul angajarilor sale pana in acel moment si poate sa vada si motivul parasirii unui loc de munca anterior si articolul din Codul Muncii in baza caruia contractul sau de munca anterior a incetat, de exemplu art. 61, lit. d: "in cazul in care salariatul nu corespunde profesional locului de munca in care este incadrat." ?