In situatia in care firma noastra detine 3 masini de distributie in parcul auto cu care achizitioneaza marfa si vinde apoi marfa proprie, ce fel de documente trebuie sa insoteasca aceste transporturi? Este nevoie de CMR in aceste cazuri?
Asa stiu si eu, doar ca cei de la UNTRR incearca sa ne convinga ca oricum in UE nu se face diferenta intre delegatie si detasare si, prin urmare, avem nevoie de formularul A1. Nu mai stim ce sa mai credem, cand juristii ne sfatuiesc in acest sens.
Am tot citit refeitor la Formularul A1. Firma la care lucrez are un numar de 120 de soferi care activeaza timp de 5 saptamani in toata Europa, nu intr-o anumita tara si apoi vin o saptamana acasa. Fiind vorba de transport doar de 3.5 tone brut noi ne miscam cat se poate de rapid si incarcam cu o masina din foarte multe tari intr-o luna. Nu doar dintr-o tara! Nu se pune problema de detasare.
Nu mi se pare relevant sa solicitam formularul A1 pentru fiecare din cei 120 angajati avand in vedere ca trebuie sa indicam pentru fiecare tara in parte cate un detaliu specific:
- Belgia: a se indica, în cazul persoanelor angajate, numărul de înregistrare al angajatorului (numero d’entreprise/ ondememingsnummer/ Unternehmensnummer) şi, în cazul lucrătorilor independenţi, numărul TVA;
- Republica Cehă: a se indica numărul de identificare (IC);
- Danemarca: a se indica numărul CVR;
- Germania: a se indica „Betriebsnummer des Arbeitgebers”;
- Spania: a se indica „Codigo de Cuenta de Cotizacion del Empresario CCC” (numărul contului pentru contribuţiile angajatorului);
- Franţa: a se indica numărul SIRET;
- Italia: a se indica, unde este posibil, numărul de înregistrare al companiei;
- Luxemburg: a se indica numărul de înregistrare de securitate socială al angajatorului şi, pentru lucrătorii independenţi, numărul de securitate socială (CCSS);
- Ungaria: a se indica numărul de înregistrare de securitate socială al angajatorului şi, pentru lucrătorii independenţi, numărul de identificare al companiei private;
- Polonia: a se indica numărul NUSP, în cazul în care există un astfel de număr, sau numerele NIP şi REGON;
- Slovacia: a se indica numărul de identificare (IČO);
- Slovenia: a se indica numărul de înregistrare al angajatorului sau lucrătorului independent;
- pentru lucrătorii supuşi legislaţiei finlandeze în materie de accidente de muncă, a se indica numele instituţiei competente în materie de asigurări pentru accidente;
- Norvegia: a se indica numărul organizaţiei.
Chiar si in aceasta situatie trebuie sa obtinem acest formular? Noi nu detinem aceste detalii pentru aceste tari pentra ca soferii nostri nu stau mai mult de 48 de ore in fiecare tara.
as avea nevoie de ajutor pe urmatoarea speta: la un control de TVA ni se solicita CMR-urile pentru vanzarile pe piata interna. pentru aceste tipuri de vanzari, ca si firma vanzatoare colectam doar avizele de insotire a marfii cu confirmarea de descarcare si un process verbal de predare/ primire confirmat la descarcare. este sufficient? va rog mult sa imi mentionati si legea in baza careia imi raspundeti.