Stiu ca exista un plafon in care nu este obligata sa fie inregistrata in romania ca platitor de tva. Daca firma din polonia vinde catre persoane fizice de 30-35 K Euro /an atunci este obligata sa plateasca tva in romania. Intrebarea este se poate ca factura sa fie emisa pe firma A si iar beneficiarul platii sa fie firma B ??. Ma gandesc ca ori firma B emita factura si chitanta ori firma A.
Exista urmatoarea situatie
Firma A din Polonia vinde prin intermediul unui site in Romania niste produse.
Firma A da firmei B tot din Polonia (care este intermediar/mandatar) produsele care la randul sau da Firmei C ( un curier international) si intr-un final ajunge la consumatorul final (persoana fizica).
Factura este emisa de Firma A ( cu toate datele de identificare) dar chitanta primita de la firma C are la beneficiar trecuta firma B ( si nu firma A) .
Prin acest tertip se pare este creat un sistem prin care firma A reuseste sa nu se inregistreze ca platitor de TVA in Romania ramanand in continuare si platind TVA polonez de 8 % pentru produsele respective.
Intrebare : face obiectul unei sesizari a Garzii financiare sau ....este o chestiune cat se poate de legala.
Nu am nimic impotriva intermedierii dar ....factura emisa de o firma si chitanta pe alta ...nu miroase a legalitate!!
Va multumesc pentru raspunsuri
Buna ziua
In urma acestui acest ordin al CMVRO depozitele veterinare au primit o recomandare clara (neprevazuta in acest ordin) cum ca nu mai au voie sa comercializeze diete veterinare decat catre farmacii veterinare, punctre farmaceutice si cabinete veterinare. Totusi in norma de aplicare NORMA SANITARÃ VETERINARÃ din 31 ianuarie 2013 nu este prevazut acest lucru si anume:
(1)Furajele destinate unor scopuri nutriţionale speciale pot fi comercializate cu ridicata de către depozitele farmaceutice veterinare şi depozitele de furaje, depozitele de hrană pentru animalele de companie, comercializate cu amănuntul de către farmaciile şi punctele farmaceutice veterinare, doar în ambalaje originale, în baza unei recomandări scrise a unui medic veterinar de liberă practică organizat conform legii, sau utilizate de către unităţile de asistenţă medicală veterinară în cadrul prestării de servicii medicale veterinare.
Situatia mea este urmatoarea : am un pet shop care pana acum a putut cumpara de la depozitele veterinare diete veterinare. Acum furnizorii spun ca nu mai imi pot da aceste produse decat daca ma constitui ca si farmacie veterinara sau punct farmaceutic veterinar. Consider ca este un abuz deoarece se spune clar in ordin ...ca dietele se pot vinde cu ridicata numai de catre depozitele veterinare....dar nu se precizeaza ca se vand numai catre farmacii veterinare. Cred ca este problema societatii ce face cu ele daca se vor vinde cu amanuntul atunci da este o incalcare a ordinului. Nu inteleg cum poate cineva din acest ordin sa interpreteze ca nu un depozit nu are voie sa vand diete veterinare unei societati comerciale decat farmacii veterinare. In asteptarea unui raspuns va multumesc.
Nu am niciun contract de inchiriere. Mentinonez ca centrala are deja 5 ani ...sau mai bine. eu sunt in chirie din iulie 2012 si de abia acum cand a venit frigul a fost folosita pentru incalzire. Legea spune ca proprietarul trebuie
2. sa ia masuri pentru repararea si mentinerea in stare de siguranta in exploatare si functionalitate a cladirii, pe toata durata inchirierii locuintei;
3. sa intretina in bune conditii:
a. elementele structurii de rezistenta ale cladirii/locuintei;
b. elementele de constructii exterioare ale cladirii – acoperis, fatada, imprejurimi, curti, gradini – precum si spatiile comune din interiorul cladirii – casa scarii, holurile, coridoarele, subsolurile;
c. sa intretina in bune conditii instalatiile comune proprii cladirii (hidrofor, instalatii de alimentare cu apa, canalizare, instalatii de incalzire centrala).
Chiriaşul are următoarele obligaţii:
a) să efectueze lucrările de întreţinere, reparaţii sau înlocuire a elementelor de construcţii şi instalaţii din folosinţa exclusivă; centrala nu a fost noua ...deci nu este folosinta exclusiva
b) să repare sau să înlocuiască elementele de construcţii şi de instalaţii deteriorate din folosinţa comună, ca urmare a folosirii lor necorespunzătoare, indiferent dacă acestea sunt în interiorul sau în exteriorul clădirii; dacă persoanele care au produs degradarea nu sunt identificate, cheltuielile de reparaţii vor fi suportate de cei care au acces sau folosesc în comun elementele de construcţii, de instalaţii, obiectele şi dotările aferente;
c) să asigure curăţenia şi igienizarea în interiorul locuinţei şi la părţile de folosinţă comună pe toată durata contractului de închiriere;
d) să predea proprietarului locuinţa în stare normală de folosinţă, la eliberarea acesteia.
Buna ziua.
In urma cu o saptamana centrala termica a garsonierei unde sunt chirias s-a defectat dupa ce a functionat timp de aproximativ 10 zile. (pana atunci nu am dat drumul la caldura deloc folosind doar apa calda). Am sesizat proprietarul care dupa aproximativ 9 zile a trimis o echipa tehnica sa constate si sa remedieze defectul. A fost schimbata o piesa care a costat 460 RON. Intrebarea fireasca este cine plateste ??? Proprietarul spune ca eu trebuie sa platesc pentru ca este un bun de care m-am folosit in exclusivitate (garsoniera este un fost garaj transformat si are centrala proprie). Mie mi se pare aberant, mai ales ca folosirea ei a fost una obisnuita , nu este un obiect consumabil ( becuri sau mai cine stie ce ) si peste toate mai are si 5 ani vechime.
In speranta ca voi primi un raspuns ...
Va multumesc