avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1160 soluții astăzi
Forum Activitate Paul Voica

Activitate Paul Voica

Multumesc, am sa revin dupa ce primesc un raspuns oficial
Casa Judeteana de Pensii Prahova imi conditioneaza eliberarea ajutorului de inmormantare pentru mama mea de plata unei sume (cca 500 lei) reprezentand un ajutor acordat mamei pe cardul de pensie. Este legal asa ceva? Mentionez ca mama a decedat in 11 ian. iar eu am depus cererea in 15 ian. fara sa primesc nici un raspuns oficial pe nici o cale. Conditionarea de mai sus am aflat-o prin intermediul unui cunoscut care lucreaza in institutie, eu locuind in jud. Mures. Astept cu interes un raspuns. Multumesc anticipat!
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns pentru doua situatii legate de modificarea TVA de la 01.01.2017:
1. Contract incheiat in 2016, s-a emis factura de avans dar beneficiarul a amanat lucrarile in mai multe randuri si nu a achitat nici un avans. Am intrat in 2017 cu situatia neincheiata. Contractul il pot anula cu acordul partilor dar cum procedez cu factura de avans? (nu s-a facut nici o plata)
2. Lucrare inceputa in 2016 si achitata integral in avans in 2016 in baza unei facturi de avans. Lucrarea a fost finalizata in 2017. Cum fac factura finala (care va fi cu valoare "0") in conditiile modificarii TVA.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Am doua situatii legate de modificarea TVA de la 01.01.2017:
1. Contract incheiat in 2016, s-a emis factura de avans dar beneficiarul a amanat lucrarile in mai multe randuri si nu a achitat nici un avans. Am intrat in 2017 cu situatia neincheiata. Contractul il pot anula cu acordul partilor dar cum procedez cu factura de avans? (nu s-a facut nici o plata)
2. Lucrare inceputa in 2016 si achitata integral in avans in 2016 in baza unei facturi de avans. Lucrarea a fost finalizata in 2017. Cum fac factura finala (care va fi cu valoare "0") in conditiile modificarii TVA.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Răspuns la discuția Reactivare platitor TVA
Va multumesc foarte mult pentru raspuns; imi pierdusem speranta ca o sa mai primesc vreunul. Daca nu cer prea mult, credeti ca o actiune in instanta pe motivul ca nu am fost anuntat(sau eu nu am primit nici nici o instiintare) in privinta declararii firmei ca inactiva ar avea sanse de reusita ? Si care ar fi castigul? M-ar ajuta sa nu mai platesc TVA-ul dedus?
Scriu pentru prima data si sper ca am intrat in sectiunea potrivita. Pe scurt: Detin un srl din 1999 si m-am inregistrat ca platitor de TVA de la inceput. In dec.2015 am decis mutarea sediului intr-un spatiu propriu (o camera dintr-un imobil achizitionat de curand). La sfarsitul lunii ianuarie 2016 a expirat contractul de inchiriere si l-am prelungit cu un contract de comodat. Am anuntat la finante schimbarea sediului social dar din pacate nu am dus noul contract de comodat si Registrul comertului (nu este scuzabil dar pur si simplu am uitat).Fac precizarea ca firma are deocamdata un singur angajat, contabilul. Cei de la registru s-au sesizat mi-au trimis o somatie (chemare in judecata) cu precizarea unui termen in care puteam intra in legalitate, lucru pe care l-am rezolvat imediat.Nu am stiut insa ca a fost trimisa o adresa si la Finante. Cei de la finante sustin ca au trimis o instiintare la firma dar eu nu am primit-o. Mentionez ca atat ca persoana juridica cat si ca persoana fizica nu am avut probleme cu justitia sau cu finantele cu exceptia unor mici intarzieri la plata. Intre timp am rezolvat si problema la Tribunalul comercial instanta hotarand respingerea actiunii Registrului C. Eu mi-am continuat activitatea fara sa stiu ca firma a fost declararta inactiva; lucrul acesta l-am aflat intamplator cand am vrut sa achit o parte din taxe. Am facut demersurile de reactivare a firmei care s-au finalizat dar m-au reactivat ca neplatitor de TVA. In perioada in care firma a fost declarata inactiva eu am lucrat si am emis facturi cu TVA ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Intrebare: Ce este de facut ca sa reintru in normalitate (fizic nu s-a intamplat nimic, asa cum au constatat si inspectorii de la finante, doar ca am uitat sa depun noul contract la registru). Ce se intampla cu facturile emise cu TVA pentru ca nu am capacitatea financiara sa rambursez TVA-ul dedus in perioada cat firma a fost inactiva? Va rog foarte mult sa ma ajutati cu o solutie pentru ca sunt in imposibilitate de a mai continua activitatea. Daca sunt necesare detalii suplimentare va stau la dispozitie cu placere.Va multumesc anticipat!