Scriu pentru prima data si sper ca am intrat in sectiunea potrivita. Pe scurt: Detin un srl din 1999 si m-am inregistrat ca platitor de TVA de la inceput. In dec.2015 am decis mutarea sediului intr-un spatiu propriu (o camera dintr-un imobil achizitionat de curand). La sfarsitul lunii ianuarie 2016 a expirat contractul de inchiriere si l-am prelungit cu un contract de comodat. Am anuntat la finante schimbarea sediului social dar din pacate nu am dus noul contract de comodat si Registrul comertului (nu este scuzabil dar pur si simplu am uitat).Fac precizarea ca firma are deocamdata un singur angajat, contabilul. Cei de la registru s-au sesizat mi-au trimis o somatie (chemare in judecata) cu precizarea unui termen in care puteam intra in legalitate, lucru pe care l-am rezolvat imediat.Nu am stiut insa ca a fost trimisa o adresa si la Finante. Cei de la finante sustin ca au trimis o instiintare la firma dar eu nu am primit-o. Mentionez ca atat ca persoana juridica cat si ca persoana fizica nu am avut probleme cu justitia sau cu finantele cu exceptia unor mici intarzieri la plata. Intre timp am rezolvat si problema la Tribunalul comercial instanta hotarand respingerea actiunii Registrului C. Eu mi-am continuat activitatea fara sa stiu ca firma a fost declararta inactiva; lucrul acesta l-am aflat intamplator cand am vrut sa achit o parte din taxe. Am facut demersurile de reactivare a firmei care s-au finalizat dar m-au reactivat ca neplatitor de TVA. In perioada in care firma a fost declarata inactiva eu am lucrat si am emis facturi cu TVA ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Intrebare: Ce este de facut ca sa reintru in normalitate (fizic nu s-a intamplat nimic, asa cum au constatat si inspectorii de la finante, doar ca am uitat sa depun noul contract la registru). Ce se intampla cu facturile emise cu TVA pentru ca nu am capacitatea financiara sa rambursez TVA-ul dedus in perioada cat firma a fost inactiva? Va rog foarte mult sa ma ajutati cu o solutie pentru ca sunt in imposibilitate de a mai continua activitatea. Daca sunt necesare detalii suplimentare va stau la dispozitie cu placere.Va multumesc anticipat!
1.Refacere facturi fara TVA si stornare TVA deductibil
2.Va inregistrati platitor de TVA,.. depunere formular 010 si 088
3.Refacere facturi cu TVA si deducere TVA pentru marfurile achizitionate aflate pe stoc precum si pentru serviciile neutilizate la data dobandirii codului de TVA.
Va multumesc foarte mult pentru raspuns; imi pierdusem speranta ca o sa mai primesc vreunul. Daca nu cer prea mult, credeti ca o actiune in instanta pe motivul ca nu am fost anuntat(sau eu nu am primit nici nici o instiintare) in privinta declararii firmei ca inactiva ar avea sanse de reusita ? Si care ar fi castigul? M-ar ajuta sa nu mai platesc TVA-ul dedus?