Bine, dar daca eu am descoperit ulterior faptul ca altcineva a fost angajat pe acel post? Daca as fi stiut asta mai devreme, evident ca as fi atacat decizia in 30 de zile.
Da, am semnat decizia cu buna credinta si nu m-am gandit ca ar fi alte considerente pentru concediere decat desfiintarea postului.
Stiu ca pentru concedierile colective se interzice angajarea altor persoane pe posturile desfiintate pentru o perioada de 6 sau 9 luni. Dar pentru concedierea individuala a ramas un vid legislativ...
In data de 21.05.2010 mi-a fost comunicat un preaviz, nu decizie de concediere, datat 6.05.2010 aducand ca argument desfiintarea postului din motive economice (art.65 Codul muncii) - concediere individuala.
Pentru ca am avut nevoie de decizie pentru dosarul de somaj, am solicitat-o si am primit-o in data de 31.08.2010, data pe care am si mentionat-o pe decizia ramasa la angajator. Saptamana trecuta am aflat ca de fapt pe postul meu a fost incadrata alta persoana, nu stiu daca are in c.i.m exact aceeasi functie, dar face munca pe care o faceam eu inainte. Si asta s-a intamplat imediat ce preavizul meu a expirat.
Intrebari:
1. La momentul prezent pot invoca anularea deciziei de concediere din moment ce am aflat abia acum ca motivele de fapt nu au existat niciodata?
2. Daca nu pot face asta, pot solicita macar plata unor salarii suplimentare compensatorii (am primit un salariu compensatoriu deja)? Pentru aceasta actiune mai sunt in termen daca decizia am primit-o in 31.08, dar raporturile au incetat efectiv la finalul lunii mai?
3. Imi puteti recomanda un avocat bun pe litigii de dreptul muncii in Timisoara? :)
Multumesc frumos!
Scuze, mesajul a fost postat inainte de a citi raspunsul tau. Ma voi adresa casei judetene de pensii cu extrasele din aceste legi, avand in vedere ca initial au refuzat sa ma ajute.
- cei de la primarie spun ca ar fi primit ajutor doar daca beneficia de somaj sau ajutor social
- cel de la casa de pensii spun ca ar fi primit ajutor doar daca era cu contributia platita din mana la ghiseu, pana in ultima luna din viata, si pentru lunile in care nu a lucrat
- angajatorul lui nu are nici o obligatie pt ca nu mai lucra acolo in ultimele luni din viata
-> deci singura mea speranta ar mai fi cele doua legi ce se refera la termenii "aflat în întreţinerea" mea si la faptul ca "nu are un drept propriu de asigurări sociale"
Chiar si asa nu stiu la cine sa cer cele de mai jos, din moment casa de pensii refuza ajutorul:
Si mai ales cum pot sustine, legal, ca era in intretinerea mea, ca sa pot beneficia de acest articol? Banuiesc ca am nevoie ori de un act facut inainte (nu am asa ceva) ori de o decizie obtinuta acum (cum?) pe baza dovezilor (chitante pe care le am)
Art. 127. - (1) Asiguratul sau pensionarul beneficiază de ajutor de deces în cazul decesului unui membru de familie aflat în întreţinerea sa şi care nu are un drept propriu de asigurări sociale.
(2) Se consideră membru de familie, în sensul prezentei legi:
a) soţul;
b) copiii proprii, copiii adoptaţi, copiii aflaţi în plasament familial sau cei încredinţaţi spre
creştere şi educare familiei, în vârstă de până la 18 ani sau, dacă îşi continuă studiile, până la
terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani, precum şi copiii incapabili de muncă,
indiferent de vârstă, dacă şi-au pierdut capacitatea de muncă înaintea vârstelor menţionate;
c) părinţii şi bunicii oricăruia dintre soţi.
(3) Ajutorul de deces cuvenit pentru un membru de familie reprezintă jumătate din
cuantumul prevăzut la art. 126 alin. (2).
Art. 128. - Ajutorul de deces se suportă din bugetul asigurărilor sociale de stat şi se
acordă, la cerere, pe baza certificatului de deces.
Daca in momentul decesului, dupa cum scrie si mai sus, tatal meu nu mai lucra de cateva luni, si nu era nici pensionar, se considera ca era asigurat? Mai am in acest caz dreptul la ajutor? Si la care din ele?
Tocmai de aceea am facut referire la articolul care spune: Art. 127. - (1) Asiguratul sau pensionarul beneficiază de ajutor de deces în cazul decesului unui membru de familie aflat în întreţinerea sa şi care nu are un drept propriu de asigurări sociale.
-> imi este neclar daca se situeaza in categoria cu sau fara drept propriu de asigurari sociale, el lucrand toata viata mai putin ultimele sase luni
-> imi este neclar ce acte trebuie pt a dovedi legal ca era in intretinerea mea, el neavand nici un venit la momentul decesului. Totusi nu am nici un act prin care el e luat in intretinere, doar chitante.
As avea o intrebare legata de ajutorul de inmormantare. Situatia mea: tatal meu a decedat intr-un moment in care de cateva luni nu mai lucra, dar in acelasi timp nu era nici pensionat de boala.Din acest motiv nu pot primi ajutor de inmormantare (presupun) nici de la firma unde a lucrat, nici de la stat, nici de la casa de pensii. Singurul ajutor pe care il voi primi e de la firma unde lucrez eu.
Intrebarea mea este ce inseamna expresia urmatoare din textul legii 19/2000: „Asiguratul sau pensionarul beneficiază de ajutor de deces în cazul decesului unui membru de familie aflat în întreţinerea sa şi care nu are un drept propriu de asigurări sociale”:
Tatal meu nu avea nici un venit la momentul decesului, iar eu am dovada ca ii dadeam o suma de bani lunar, prin virament bancar. Domiciliul il aveam in acelasi loc. Este suficient pentru a spune ca era in intretinerea mea, sau acest lucru presupune altceva? Textul legii:
Art. 127. - (1) Asiguratul sau pensionarul beneficiază de ajutor de deces în cazul decesului unui membru de familie aflat în întreţinerea sa şi care nu are un drept propriu de asigurări sociale.
(2) Se consideră membru de familie, în sensul prezentei legi:
a) soţul;
b) copiii proprii, copiii adoptaţi, copiii aflaţi în plasament familial sau cei încredinţaţi spre
creştere şi educare familiei, în vârstă de până la 18 ani sau, dacă îşi continuă studiile, până la
terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani, precum şi copiii incapabili de muncă,
indiferent de vârstă, dacă şi-au pierdut capacitatea de muncă înaintea vârstelor menţionate;
c) părinţii şi bunicii oricăruia dintre soţi.
(3) Ajutorul de deces cuvenit pentru un membru de familie reprezintă jumătate din
cuantumul prevăzut la art. 126 alin. (2).
Art. 128. - Ajutorul de deces se suportă din bugetul asigurărilor sociale de stat şi se
acordă, la cerere, pe baza certificatului de deces.
- aceeasi intrebare si pentru ART.51. din CONTRACT COLECTIV DE MUNCA UNIC LA NIVEL NATIONAL PE ANII 2007-2010
Incheiat conform art. 10 si 11 din Legea nr. 130/1996, republicata, inregistrat
la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei cu nr. 2895/29.11.2006
-
ART.51. - In afara de ajutoarele prevazute de lege, la care au dreptul, salariatii vor
beneficia si de urmatoarele ajutoare:
a) in cazul decesului salariatului, un ajutor acordat familiei, de cel putin doua salarii medii
lunare pe unitate;
...
d) un salariu mediu pe unitate platit de unitate la decesul sotului sau sotiei ori la decesul unei rude de gradul I aflate in intretinerea salariatului.
Deci de unde obtin acest ajutor si in ce cuantum ar fi raportat la salariul meu/al lui?
:) Nu jobul in sine ma intereseaza pe mine. As vrea sa stiu doar ce obligatii mai au ei fata de mine si cat timp pentru ca in cazul in care nu isi indeplinesc aceste indatoriri sa pot lua masuri in acest sens. Am motive serioase sa cred ca toata povestea cu reducerea de personal e de fapt un pretext pentru o concediere meschina, fara motive reale.
Si daca noua firma s-a obligat sa preia si angajatii? Atunci au ei obligatia sa ma anunta daca au nevoie din nou de mine? Si mai ceva: dupa cele 6 luni pot angaja pe oricine, chiar fara notificarea mea prealabila?