avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 513 soluții astăzi
Forum Activitate DianaManuela

Activitate DianaManuela

Răspuns la discuția Concediu medical cod 06
Multumesc frumos pentru ajutor.
Asa am procedat, din primele 5 zile calendaristice, angajatorul suporta 3 zile lucratoare, din fondul de salarii cu 100%, urmatoarele concedii medicale, fiind in continuare cu acelasi cod de diagnostic le suporta FNUASS, 75%, stagiul si baza de calcul a indemnizatiei primite ramanand aceeasi pentru toate.
Sper sa nu intampin vreo problema la Casa de Sanatate, nu am mai fost acolo de ani buni, mai exact de cand se depunea declaratia la ghiseu.
O zi buna!
"Certificatele medicale cu cod de indemnizatie 06 (urgenta) se deconteaza intotdeauna de FNUASS. Tot ce este pe urgenta....asistenta medicala, certificate medicale se deconteaza din FNUASS.
OUG 158/2005 cu modificari si completari
ART. 12
Indemnizaţia pentru incapacitate temporară de muncă se suportă după cum urmează:
A. de către angajator, din prima zi până în a 5-a zi de incapacitate temporară de muncă;
B. din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, începând cu:
a) ziua următoare celor suportate de angajator, conform lit. A, şi până la data încetării
incapacităţii temporare de muncă a asiguratului sau a pensionării acestuia;
b) prima zi de incapacitate temporară de muncă, în cazul persoanelor asigurate prevăzute la
art. 1 alin. (1) lit. C şi alin. (2).

Certificatul in continuare trebuie sa aiba codul de indemnizatie 01 si ambele certificate se deconteaza din FNUASS"



Buna seara,

Ma confrunt cu urmatoarea situatie , am un CM initial cod 06 pe 5 zile 26-30.03.15, dupa care urmeaza 2 in continuare, cod 01 31-31.03.2015, 01-13.04.15, acelasi cod de diagnostic. Am citit si recitit OUG 158/2005, din art.12 si art. 1 alin.(1) lit. C si alin. 2 , inteleg ca persoanele ale caror rapoarte de munca sunt reglementate prin CIM beneficiaza de concedii medicale platite de angajator, din fondul de salarii,pentru primele 5 zile, restul pana la terminarea perioadei, din FNUASS.
As dori sa aflu daca imi scapa ceva...am colegi care lucreaza in resurse umane la alte societati, acestia sustin ca urgentele sunt suportate din FNUASS in intregime, 100% initial si 75% in continuare.
Respectivul salariat a adus un nou certificat de la medicul de familie, cod 01 cu acelasi diagnostic ca si celelalte, doar ca la initial este trecut numarul ultimului certificat.Este correct?
Va multumesc anticipat pentru informatii.
Răspuns la discuția concediu boala cod 06
Ruje a scris:

Certificatele medicale cu cod de indemnizatie 06 (urgenta) se deconteaza intotdeauna de FNUASS. Tot ce este pe urgenta....asistenta medicala, certificate medicale se deconteaza din FNUASS.
OUG 158/2005 cu modificari si completari
ART. 12
Indemnizaţia pentru incapacitate temporară de muncă se suportă după cum urmează:
A. de către angajator, din prima zi până în a 5-a zi de incapacitate temporară de muncă;
B. din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, începând cu:
a) ziua următoare celor suportate de angajator, conform lit. A, şi până la data încetării
incapacităţii temporare de muncă a asiguratului sau a pensionării acestuia;
b) prima zi de incapacitate temporară de muncă, în cazul persoanelor asigurate prevăzute la
art. 1 alin. (1) lit. C şi alin. (2).


Certificatul in continuare trebuie sa aiba codul de indemnizatie 01 si ambele certificate se deconteaza din FNUASS


Buna seara,

Ma confrunt cu o situatie asemanatoare, adica am un CM initial cod 06 pe 5 zile 26-30.03.15, dupa care urmeaza 2 in continuare, cod 01 31-31.03.2015, 01-13.04.15, acelasi cod de diagnostic. Am citit si recitit OUG 158/2005, din art.1 alin.(1) lit. C si alin. 2, inteleg ca persoanele ale caror rapoarte de munca sunt reglementate prin CIM beneficiaza de concedii medicale platite de angajator, din fondul de salarii,pentru primele 5 zile, restul pana la terminarea perioadei, din FNUASS.
As dori sa aflu daca imi scapa ceva...am colegi care lucreaza in resurse umane la alte societati, acestia sustin ca urgentele sunt suportate din FNUASS in intregime, 100% initial si 75% in continuare.
Respectivul salariat a adus un nou certificat de la medicul de familie, cod 01 cu acelasi diagnostic ca si celelalte, doar ca la initial este trecut numarul ultimului certificat.Este correct?
Va multumesc anticipat pentru informatii.

Multumesc frumos pentru raspuns.
S-a incercat pe cale amiabila, primaria refuza orice modificare. Recunoaste ca imobilul este in proprietatea persoanei fizice si accepta sa o treaca in Reg Agricol doar cu 2013. Patronul a refuzat la randul lui decizia si a facut contestatie la Judecatorie. Cum este posibil ca toti functionarii unei primarii sa fie lipsiti de responsabilitate? Mai mult la Reg. Agricol nu au personal care sa clarifice situatia. La orice agentie ANAF am putut corecta declaratii si recalcula taxe si impozite in legatura cu Bugetul Statului, la primarie nu. Sper ca procesul sa se deruleze corect, desi nu m-ar mira ca primaria sa castige. Firma nu va putea plati, nu dispune de o suma atat de mare, posibil sa falimenteze.
Răspuns la discuția Impozit pe persoana juridica
Aceeasi problema am si eu. S-a declarat gresit la primarie o cladire a administratorului persoana fizica ca fiind a societatii.S-a platit impozit pe persoana juridica, la un control amanuntit am observat ca spatiul a fost folosit in baza unui contract de comodat. Acum cei de la primarie au cerut reevaluare si au calculat 50000lei impozit si majorari, nu accepta modficarea in Registrul Agricol si nici nu au raspuns la adresele inaintate. Am solicitat o nota de plata pentru bunurile societatii comerciale, nu primesc raspuns. Fostul contabil sustine ca inregistrat pe 212 imobilizari gresit valoarea declarata, ar fi trebuit inregistratata in imobilizari in curs. Nu stiu cum sa rezolv situatia, firma nu dispune de o asemenea suma, este in incapacitate de plata. Ce as mai putea face?
Multumesc frumos! Îmi cer scuze pentru stangacie...o sa va urmez sfatul.Alta soluție nu cred ca mai exista.
DianaManuela a scris:

Multumesc frumos pentru raspunsuri.
Problema mea se complica pe zi ce trece. Am preluat contabilitatea fara o balanta a mijloacelor fixe, avand in 212 o valoare atribuita de patron unui spatiu in care desfasoara activitate de comert. Eu am definit-o asa, dansul a declarat la primarie ca fiind spatiu societatii, dar nu este asa. Am cautat in dosare un act doveditor, o factura, un contract intre dansul si firma sa si nu am gasit nimic. Toate autorizatiile sunt pe numele patronului, terenul este proprietatea sa, nimic pe firma. In 2010 incepe lucrarile la spatiul actual, magazin P+1, are autorizatii pe societate si lucrarile s-au finalizat in 2012. In planul cadastral C2 declarat la primarie este pe persoana fizica unde candva firma a functionat cu alta activitate, in dreptul C1 unde s-a finalizat constructia actuala scrie "cladirea apartine firmei", dar eu nu am nici un act in acest sens. Cei de la registrul agricol au inregistrat ce a declarat patronul pe proprie raspundere, iar eu nu stiu cum sa o scot la capat. Ca persoana fizica nu avea obligatia evaluarii si atunci ceea ce a declarat nu este corect. Ca sa clarific situatia evaluez noul spatiu la care am autorizatie de constructie pe firma si la care am materiale inregistrate in ct 231 si il trec ca mijloc fix, dar nu stiu ce sa fac cu valoarea declarata eronat la primarie. Se poate dovedi clar ca nu apartine firmei, dar cei de la primarie nu cred ca vor accepta greseala patronului. Va rog cu disperare sa imi dati un sfat, nu m-am confruntat cu astfel de situatii, am impresia ca sunt de domeniul SF-ului.


Buna ziua,

Va rog frumos, o parere, un sfat...cei de la primarie sunt "depasiti de situatie", ca sa ii citez!
Drept la contestatie am? Pot sa actionez in justitie, sa iau legatura cu un avocat?

Multumesc.
Multumesc frumos pentru raspunsuri.
Problema mea se complica pe zi ce trece. Am preluat contabilitatea fara o balanta a mijloacelor fixe, avand in 212 o valoare atribuita de patron unui spatiu in care desfasoara activitate de comert. Eu am definit-o asa, dansul a declarat la primarie ca fiind spatiu societatii, dar nu este asa. Am cautat in dosare un act doveditor, o factura, un contract intre dansul si firma sa si nu am gasit nimic. Toate autorizatiile sunt pe numele patronului, terenul este proprietatea sa, nimic pe firma. In 2010 incepe lucrarile la spatiul actual, magazin P+1, are autorizatii pe societate si lucrarile s-au finalizat in 2012. In planul cadastral C2 declarat la primarie este pe persoana fizica unde candva firma a functionat cu alta activitate, in dreptul C1 unde s-a finalizat constructia actuala scrie "cladirea apartine firmei", dar eu nu am nici un act in acest sens. Cei de la registrul agricol au inregistrat ce a declarat patronul pe proprie raspundere, iar eu nu stiu cum sa o scot la capat. Ca persoana fizica nu avea obligatia evaluarii si atunci ceea ce a declarat nu este corect. Ca sa clarific situatia evaluez noul spatiu la care am autorizatie de constructie pe firma si la care am materiale inregistrate in ct 231 si il trec ca mijloc fix, dar nu stiu ce sa fac cu valoarea declarata eronat la primarie. Se poate dovedi clar ca nu apartine firmei, dar cei de la primarie nu cred ca vor accepta greseala patronului. Va rog cu disperare sa imi dati un sfat, nu m-am confruntat cu astfel de situatii, am impresia ca sunt de domeniul SF-ului.
Buna seara,
Am o problema in legătura cu decizia unei primarii de a calcula impozitul unei clădiri. Persoana juridică a depus peste termen decizia de impunere pentru anul 2012 împreuna cu raportul de evaluare al clădirii si balanta contabila la 31.12.2011, mai exact in Martie 2013. Raportul este întocmit de un membru CECCAR, valoarea clădirii in urma evaluarii este mai mică cu 1200 lei. Pentru anul 2012 s-a plătit la primărie impozit la zi ,clădirea fiind considerată reevaluata, dar am primit o adresa prin care se comunica ca aceasta clădire intra in categoria de 30% impozit întrucât nu a fost reevaluata. Nu înțeleg de ce tot anul 2012 au crezut ca este reevaluata si acum in 2013 mi-au cerut actele de la dosar si nu le considera valabile. Pot face contestație la decizia lor? De fapt la adresa primită căci nu am decizia de impunere semnată si stampilata de primărie.
Multumesc anticipat.