avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 430 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Reevaluare clãdire persoana juridicã
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Reevaluare clãdire persoana juridicã

Buna seara,
Am o problema in legătura cu decizia unei primarii de a calcula impozitul unei clădiri. Persoana juridică a depus peste termen decizia de impunere pentru anul 2012 împreuna cu raportul de evaluare al clădirii si balanta contabila la 31.12.2011, mai exact in Martie 2013. Raportul este întocmit de un membru CECCAR, valoarea clădirii in urma evaluarii este mai mică cu 1200 lei. Pentru anul 2012 s-a plătit la primărie impozit la zi ,clădirea fiind considerată reevaluata, dar am primit o adresa prin care se comunica ca aceasta clădire intra in categoria de 30% impozit întrucât nu a fost reevaluata. Nu înțeleg de ce tot anul 2012 au crezut ca este reevaluata si acum in 2013 mi-au cerut actele de la dosar si nu le considera valabile. Pot face contestație la decizia lor? De fapt la adresa primită căci nu am decizia de impunere semnată si stampilata de primărie.
Multumesc anticipat.
Ultima modificare: Luni, 25 Martie 2013
DianaManuela, utilizator
Cel mai recent răspuns: DianaManuela , utilizator 15:25, 7 August 2013
Din punctul meu de vedere este corectă opinia celor de la primărie, reevaluarea este obligaţia exclusivă a proprietarului clădirii. Dacă proprietarul nu face această reevaluare, autoritatea locală vine şi stabileşte cota impozitului datorat.
Autoritatea locală nu este obligată să urmărească dacă un proprietar persoană juridică şi-a reevaluat clădirea sau nu, în momentul când a constatat că acesta nu şi-a îndeplinit obligaţia va proceda la aplicarea prevederilor legale, respectiv art. 253 alin. 6 Cod fiscal.
Depuneti declaratie fiscala cu valoarea contabila la data cand s-a inregistrat noua valoare in contabilitate (valoare in urma raportului de reevaluare), depuneti balanta sintetica si una analitica la contul 212 din care sa reiasa valoarea cladirei reevaluate si depuneti o copie si dupa bilantul contabil depus la Directia Generala a Finantelor Publice cu numar de inregistrare (in formularul F40 din bilant este specificata valoarea totala a cladirilor ) toate aceste acte sunt necesare pentru ca organul fiscal local sa vada ca dvs v-ati inregistrat in contabilitate cu valoarea in urma reevaluari si sa va aplice cota de 1% la valoarea contabila.
Multumesc frumos pentru raspunsuri.
Problema mea se complica pe zi ce trece. Am preluat contabilitatea fara o balanta a mijloacelor fixe, avand in 212 o valoare atribuita de patron unui spatiu in care desfasoara activitate de comert. Eu am definit-o asa, dansul a declarat la primarie ca fiind spatiu societatii, dar nu este asa. Am cautat in dosare un act doveditor, o factura, un contract intre dansul si firma sa si nu am gasit nimic. Toate autorizatiile sunt pe numele patronului, terenul este proprietatea sa, nimic pe firma. In 2010 incepe lucrarile la spatiul actual, magazin P+1, are autorizatii pe societate si lucrarile s-au finalizat in 2012. In planul cadastral C2 declarat la primarie este pe persoana fizica unde candva firma a functionat cu alta activitate, in dreptul C1 unde s-a finalizat constructia actuala scrie "cladirea apartine firmei", dar eu nu am nici un act in acest sens. Cei de la registrul agricol au inregistrat ce a declarat patronul pe proprie raspundere, iar eu nu stiu cum sa o scot la capat. Ca persoana fizica nu avea obligatia evaluarii si atunci ceea ce a declarat nu este corect. Ca sa clarific situatia evaluez noul spatiu la care am autorizatie de constructie pe firma si la care am materiale inregistrate in ct 231 si il trec ca mijloc fix, dar nu stiu ce sa fac cu valoarea declarata eronat la primarie. Se poate dovedi clar ca nu apartine firmei, dar cei de la primarie nu cred ca vor accepta greseala patronului. Va rog cu disperare sa imi dati un sfat, nu m-am confruntat cu astfel de situatii, am impresia ca sunt de domeniul SF-ului.
DianaManuela a scris:

Multumesc frumos pentru raspunsuri.
Problema mea se complica pe zi ce trece. Am preluat contabilitatea fara o balanta a mijloacelor fixe, avand in 212 o valoare atribuita de patron unui spatiu in care desfasoara activitate de comert. Eu am definit-o asa, dansul a declarat la primarie ca fiind spatiu societatii, dar nu este asa. Am cautat in dosare un act doveditor, o factura, un contract intre dansul si firma sa si nu am gasit nimic. Toate autorizatiile sunt pe numele patronului, terenul este proprietatea sa, nimic pe firma. In 2010 incepe lucrarile la spatiul actual, magazin P+1, are autorizatii pe societate si lucrarile s-au finalizat in 2012. In planul cadastral C2 declarat la primarie este pe persoana fizica unde candva firma a functionat cu alta activitate, in dreptul C1 unde s-a finalizat constructia actuala scrie "cladirea apartine firmei", dar eu nu am nici un act in acest sens. Cei de la registrul agricol au inregistrat ce a declarat patronul pe proprie raspundere, iar eu nu stiu cum sa o scot la capat. Ca persoana fizica nu avea obligatia evaluarii si atunci ceea ce a declarat nu este corect. Ca sa clarific situatia evaluez noul spatiu la care am autorizatie de constructie pe firma si la care am materiale inregistrate in ct 231 si il trec ca mijloc fix, dar nu stiu ce sa fac cu valoarea declarata eronat la primarie. Se poate dovedi clar ca nu apartine firmei, dar cei de la primarie nu cred ca vor accepta greseala patronului. Va rog cu disperare sa imi dati un sfat, nu m-am confruntat cu astfel de situatii, am impresia ca sunt de domeniul SF-ului.


Buna ziua,

Va rog frumos, o parere, un sfat...cei de la primarie sunt "depasiti de situatie", ca sa ii citez!
Drept la contestatie am? Pot sa actionez in justitie, sa iau legatura cu un avocat?

Multumesc.
Vă rog frumos nu vă mai citaţi propria postare.
Împotriva deciziei de impunere aveţi dreptul legal de a face contestaţie conform prevederilor Codului de procedură fiscală. Dacă nu sunteţi mulţumită de răspunsul oferit în urma contestaţiei vă puteţi adresa instanţei de judecată în condiţiile legii nr. 554 din 2004 privind contenciosul administrativ.

Alte discuții în legătură

Monografie cladire pers.juridice aada73 aada73 Valoarea de inventar a unei cladiri, inregistrata in evidentele contabile în contul 212-constructii cuprinde valoarea cladirii achizitionate conf. CVC + ... (vezi toată discuția)
Reevaluare cladire fara evaluator aada73 aada73 Ce se intampla in cazul in care s-a efectuat reevaluarea cladirilor pe baza indicilor de inflatie de catre contabilul firmei, s-a inregistrat in contul 212, ... (vezi toată discuția)
Am o problema cu impozitul pe cladire,ajutati-ma ciobotaru ciobotaru Din 2005 si pana in prezent am platit impozitul pe cladiri facand din trei in trei ani reevaluarea cladirii,respectiv am adaugat procentul de inflatie.Acest ... (vezi toată discuția)