Este un caz interesant, complex si frumos d.p.d.v al conflictului juridic in care ambele persoane s-au jucat cu prevederile formale ale legii si au ajuns la fondul real, sanctionabil al situatiei juridice care s-a creat. Raspunsul nu sta in art . x sau y, avem de a face cu o veritabila simulatie ,nu in acceptiunea clasica, dar oricum este un caz care necesita multa maiestrie si este departe de a fi imposibil. ( ganditi-va doar la dreptul imprescriptibil al copilului de a cunoaste tatal real care poate fi opus usor mamei mincinoase , filiatia fiind mult mai complexa decat incasarea unei sume de bani - deja celebrul interes superior al copilului). Trista si revoltatoare este lasitatea sau pur si simplu limitarea cu care se acorda sfaturi ,usor de dat, atunci cand este vorba de o alta persoana. Este mai onest a se spune : nu stim, ne depaseste. Imposibil nu exista in drept, mai ales in cel civil iar principul " inghite si taci ca poate fi mai rau, uite ce poti pati' este pueril. Trebuie sa existe undeva un avocat care sa sesize si sa faca fata provocarilor acestui caz. Din pacate se practica inca mult o 'asistare' formala, mecanica, menita sa faca bani si atat. Cine se considera 'nevinovat' fata de clientii sai, trecuti sau viitori, sa dea primul cu piatra in acest comentariu ....
Care este sursa datoriei ANAF ? Daca este probabil legata de declararea inactivitatii fiscale ,atunci vine la pachet cu cazier fiscal atat pentru societate cat si pentru reprezentant. Cat despre numirea lichidatorului, daca acesta a fost numit prin rezolutie in cadrul procedurii de lichidare judiciara solicitata de ORC, atunci in rezolutia respectiva se stabileste onorariul lichidatorului in cuantum fix ,onorariu ce urmeaza a fi achitat din resursele societatii comerciale iar in lipsa acestora din fondul de lichidare constituit in baza legii 85/1996 privind procedura insolventei cu modificarile si completarile ulterioare.Decontul final se face de catre U.N.P.I.R la solicitarea lichidatorului. Ce se intampla cu acest SRL ? Nu va fi radiat din RC, ANAF va stabili in continuare amenzi ca urmare a neindeplinirii depunerii declaratiilor, cazierul fiscal va ajunge la o suma 'mare' . In ceea-l priveste pe lichidator, solicitati instantei copie dupa rezolutia si hotararea de dizolvare, verificati onorariul stabilit de instanta si porniti de acolo. Decontul final al lichidarii trebuie sa fie ancorat in realitate. (hotarare judecatoreasca, cheltuieli lichidare,etc.) Nu este o suma care se cere si se ofera din auzite.
INPPA Bucuresti nu a binevoit sa raspunda. Ma voi adresa instantei si voi reveni cu amanunte asa cum am spus. Au trecut 4 luni si se asterne tacerea dezarmata , exact cum se intampla in fiecare an. Nu ma opresc aici, doar la sentinta definitva a instantei, oricare ar fi aceea.
Asa cum am spus, revin cu raspunsul INPPA Brasov, cel de la INPPA central nu a sosit inca. Intr-adevar in regulamentul examenului se arata ca lucrarile sunt arhivate in Bucuresti dar eu ca un roman necredincios ce sunt am vrut sa fiu sigura de asta.
" D-nei Campeanu Andreea ,
Urmare solicitarii dvs. de a va comunica cate o copie dupa lucrarile de la disciplinele DC, DPC, OEPA, DP, DPC, lucrari scrise ,de la examenul de primire in profesia de avocat sesiunea septembrie 2013 , va comunicam urmatoarele:
1. legea 544/2001 nu isi gaseste aplicare
2. Lucrarile nu sunt pastrate (arhivate) la Centrul Teritorial INPPA BV, fiind preluate de consultant ,imediat dupa incheierea probei.
In aceasta situatie , Centrul Teritorial Bv este in imposibilitatea de a va elibera copii dupa aceste lucrari.
Director ex, decan avocat "
Cum dansii sustin ca nu se aplica legea 544/2001 ( am citit pareri si spete asemanantoare ,dar nu identice ,ca ar fi vorba de legea 677 /2001 privind datele cu caracter personal ) presimt ca refuzul INPPA central va cuprinde aceasi justificare la punctul 1, la urmatorul nu pot sa imi imaginez inca.
Sunt aici colegi si colege care au trimis astfel de solicitari.Haideti sa ne unim putin, vom primi raspunsurile de la INPPA centru, putem trimite alta solicitare pe baza celeilalte legi ( desi indicarea gresita a legii nu ar trebui sa fie un motiv de refuz ) iar apoi concepem impreuna o actiune in contencios cat mai fara de cusur. Eu va dau e-mail ul meu, telefon ce vreti voi ,doar sa nu ne oprim aici. Suntem sute nu unul singur si miza nu este examenul trecut ce este aproape imposibil de demontat ci cele viitoare cand povestea se va repeta la fel ca in toti acesti ani.
Acestea sunt legile de care ar trebui sa tina cont INPPA si pe care ar trebui sa le cunoasca, probabil la dansii sunt indexate sub directiva ce nu trebuie sa facem pentru ca oamenii - aia carora le "aparam' interesele in fata institutiilor si a oricaror alte persoane pentru bani destui, nu pro bono de amorul artei , nu au habar de drepturile lor , ceea ce este foarte bine , nimeni nu o sa le spuna si ignoranta asta atat de benefica nu va fi deranjata din rutina. Sunt curioasa cat si cum functioneaza o lege in Romania, o lege oarecum inofensiva , care este reactia acestei institutii si mai ales a instantelor chemate sa 'garanteze' functionarea statului de drept si nu a haiduciei profesionale. Voi reveni cu raspunsul lor pentru ca este vremea sa coboram din carti, pe care le stim cu toti. Viata reala o stim mai putin sau niciodata suficient de clar ...
Legea 544/2001
Art. 7.
(1) Autoritatile si institutiile publice au obligatia sa raspunda in scris la solicitarea informatiilor de interes public in termen de 10 zile sau, dupa caz, in cel mult 30 de zile de la inregistrarea solicitarii, in functie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrarilor documentare si de urgenta solicitarii. In cazul in care durata necesara pentru identificarea si difuzarea informatiei solicitate depaseste 10 zile, raspunsul va fi comunicat solicitantului in maximum 30 de zile, cu conditia instiintarii acestuia in scris despre acest fapt in termen de 10 zile.
(2) Refuzul comunicarii informatiilor solicitate se motiveaza si se comunica in termen de 5 zile de la primirea petitiilor.
(3) Solicitarea si obtinerea informatiilor de interes public se pot realiza, daca sunt intrunite conditiile tehnice necesare, si in format electronic.
Interes public
Definitie: Acel interes care implica garantarea si respectarea de catre institutiile si autoritatile publice a drepturilor, libertatilor si intereselor legitime ale cetatenilor, recunoscute de Constitutie, legislatia interna si tratatele internationale la care Romania este parte, precum si indeplinirea atributiilor de serviciu, cu respectarea principiilor eficientei, eficacitatii si economicitatii cheltuirii resurselor.
Informatia de interes public reprezinta orice informatie care priveste activitatile sau care rezulta din activitatile unei autoritati publice ori institutii publice, indiferent de suportul ei.
Reglementarile din aceasta definitie au fost preluate din Legea nr. 477/2004
Incercati cu oferta si la UNBR, le-ar trebui :))
Practic si la obiect, fara motivari si pledoarii dezvoltate (acelea le putem pastra pentru instanta) iata modelul de cerere despre care vorbeam, completati, expediati si isi va urma cursul legal nu arbitrar pe care il permitem pana la urma prin pasivitatea noastra. Vorbele, mail-urile, faxurile, 'vederile ' lucrarilor, nu se cos la dosar.
CERERE-TIP DE SOLICITARE A INFORMAŢIILOR DE INTERES PUBLIC
- model conform HG 123/2002 privind Normele de Aplicare a Legii nr. 544/2001-
Denumirea autoritatii sau institutiei publice………………..……………
Sediul /Adresa …………………………………….……………………….
Data………………………………………………………………………..
Stimate domnule/ Stimata doamna ………………………..
Prin prezenta formulez o cerere conform Legii nr. 544/2001 privind liberul
acces la informatiile de interes public. Doresc sa primesc o copie de pe urmatoarele
documente (petentul este rugat sa enumere cat mai concret documentele sau
informatiile solicitate):
……………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
Doresc ca informatiile solicitate sa imi fie furnizate, in format electronic, la
urmatoarea adresa de e-mail (optional):…………………….
………………………………………………………………………………………
Sunt dispus sa platesc taxele aferente serviciilor de copiere a documentelor
solicitate (daca se solicita copii in format scris).
Va multumesc pentru solicitudine,
…………………………
(semnatura petentului)
Numele si prenumele petentului …………………………
Adresa…………………………………………
Profesia (optional)…………………………
Telefon (optional) …………………………
Fax (optional) …………………………
Intr-adevar, cautand pe google am gasit :
În atenţia candidaţilor declaraţi respinşi la Examenul de primire în profesia de avocat, sesiunea septembrie 2013
Urmare cererilor depuse de un număr de candidaţi declaraţi respinşi la Examenul de primire în profesia de avocat, sesiunea septembrie 2013, privind vizualizarea lucrărilor de la proba teoretică şi cu caracter aplicativ care a avut loc la datele de 25, 26 şi 27 septembrie 2013, vă informăm că urmează a fi decisă perioada în care această procedură poate fi realizată.
În acest scop, precizăm că termenul de depunere a cererilor de vizualizare a lucrărilor este până la data de 01 noiembrie 2013, orele 20.00. Cererile pot fi transmise şi prin fax: 021/3301297 sau email: office@inppa.ro.
După această dată va fi anunţată pe site-ul INPPA intervalul de timp în care candidaţii îşi pot vizualiza lucrările, la sediul INPPA din Bucureşti, str. Vulturilor nr. 23, sector 3.
Director INPPA
Av. Traian Briciu
Sa gandim putin mai departe decat atat. Comunicatul este facut pe unul dintre principiile specifice meseriei de avocat si anume 'un nebun arunca o piatra (avocatul) si 10 intelepti sar dupa ea sa o scoata (justitiabilii), uitand ca nu trebuie sa sara in lac. Dreptul nostru de a 'vedea' lucrarea nu deriva din vointa UNBR, ci de la lege, prin urmare NU ei stabilesc termene limita, pentru un astfel de acces la informatii nu exista termen de decadere. Mai mult pentru cei care vor veni sa spuna ca NU se aplica, i-as ruga, per a contrario, sa arate dansii temeiul legal ( nu decizional unbr , regulamente ,etc) pentru care NU am avea acces la aceste informatii, cu atat mai mult cu cat aceste lucrari, daca nu ar fi dovada bine protejata a acestei farse nationale care se deruleaza an de an, ar trebui sa ne fie azvarlite in fata demonstrativ si ostentativ. Mersul la Bucuresti este o alta aiureala, pierdere de timp de bani si prostie absoluta si NU poate constitui o conditie. In secolul XXI nu pornim mase de oameni in bejanie sa realizam unirea nationala ca acum 100 ani, statul de drept s-a realizat deja, cel putin teoretic. Pentru multi este si practic imposibil. Partea buna a acestui fapt este ca exista o reactie, care pe langa ca incearca a abate atentia intr-un dead end este defensiva si mascheaza elegant o panica. Sa ne amintim vorba despre buturuga mica ce a rasturnat un car mare si asta nu a fost zisa de noi perdantii baroului in anii acestia de gratie. Am spus aici ca voi povesti despre fiecare pas facut, tocmai pentru a ne debloca din aceasta discutie ezitanta. De fapt nu vorbele ci actiunile ne vor scoate inainte si poate vom reusi sa creem un frumos precedent, sa scriem putina jurisprudenta cu propria noastra speta comuna. Eu am trimis INPPA cerere scrisa in acest sens, prin posta sub conditia confirmarii de primire si am specificat clar,pe langa motivatiile legitime si de bun simt, ca aceasta constituie procedura prealabila dupa care urmeaza sa ma adresez direct instantei. I-as ruga pe toti cei care vor sa faca asta si inca ezita sa indrazneasca si sa nu mai ezite, pentru ca nesiguranta va creste de la o zi la alta pana in punctul unde nu mai exista reactie. Mai departe vom vedea unde se ajunge. Cu siguranta in alt context decat cel de azi. Celor de pe margine, mai ales celor veniti sa ne arate ca nu se poate una si alta, le-as adresa o singura rugaminte: "odihniti-va" cazul, pentru ca nu este al vostru. Cu siguranta aveti altele concrete pe birouri sau daca nu ar fi trebuit. Noi ne reprezentam singuri.
GRIJA la acest termen - 1 noiembrie, ni-l vor face cu siguranta opozabil daca il DEPASIM!
Salutari tuturor celor de pe acest topic. Va transmit respectul meu neconditionat. Suntem straini total unii pentru altii dar ne uneste o profesie, refuzata deocamdata si acest examen al carui feeling si amprenta ne sunt comune. Citesc acest topic de cand mi-am vazut notele de proaspat absolvent de drept care a sustinut examenul de anul acesta cu entuziasm, incredere si acea foame de actiune atat de fireasca inca la varsta noastra. Notele acelea nu au in comun cu mine decat numele in dreptul caruia au fost trecute. Saptamanile acestea de asteptari ,discutii si furie, pe internet, la o cafea ,in familie, cu prieteni (toti am fiert in nedreptatea acestei dezamagiri), urmarind feedback ul opiniei 'publice' intamplatoare sau la obiect, am priceput de ce aceasta farsa anuala este posibila si ruleaza mereu dupa acelasi ritual: pentru ca exista incredibil de multa prostie si rea credinta, dublate de abulia totala a celor de pe margine. Nu va fi nimic mai bine in februarie, la anul, intr-o alta sesiune de examene UNBR, daca zidul intre noi si ei ramane intact. Ne-am pregatit pentru o profesie, haideti sa facem din CAUZA NOASTRA primul caz asumat, castigat si astfel ne vom castiga respectul pierdut, al nostru, al celor din jur si ai acestor vamesi ai profesiei care nu isi merita locul in vietile noastre, unde au intrat cu picioarele si au iesit rapid, fara sa se stearga, sperand ca totul o sa mearga la fel mereu in vietile lor care se desfasoara in alta parte, atata timp cat se asigura ca nu va intra aer proaspat si sange tanar. Suntem destui aici care si-au cerut sau isi vor cere lucrarile. Eu voi adauga aici fiecare pas castigat in acest demers pe care il voi incepe maine. Sa nu moara topicul in acest punct, cum vad ca s-a intamplat in fiecare an. Daca exista o lege, mai multe care ne-au fost opuse, atunci putem face acelasi lucru din tabara noastra care trebuie sa fie de lupta si nu de jale. Pana unde si cat ? Pana unde se poate ajunge si asta nu o stiu azi. Ne trebuia poate o asfel de proba de viata si de profesie ca sa intelegem ce inseamna cu adevarat sa-l APERI pe celalalt, sa porti aceasta responsabilitate cu lucididate si onoare si asta poate nu s-ar fi intamplat niciodata, oricati ani de profesie am aduna, daca nu ar trebui acum, fiecare acolo unde suntem, sa incepem sa ne APARAM pe noi insine, asa cum am invatat si cum o putem face. Nu exista nimic mai rau si greu de dus decat sa pui armele jos, sa nu faci nimic. Nu trebuie sa pastram obiceiul asta. Haideti, curaj si incredere!