avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 622 soluții astăzi
Forum Activitate id032013

Activitate id032013

@blocexpert Ati inteles doar prima parte, anume ca trebuie redistribuite cheltuielile caldurii celor care au consumat acea caldura, adica e greu de explicat incompetenta, dar nu faptul ca trebuie sa plateasca ce au consumat. (se adauga aproximativ 5RON/apt la un bloc turn)
Dar nu vorbim de iarna anterioara sau anii anteriori, ci vorbim de lunile anterioare din aceasta iarna (Noiembrie, Decembrie, Ianuarie) dupa cum am afirmat la inceput 2013/2014

Si noul administratorul se recomanda expert si ca are posibilitatea sa ofere cheltuieli defalcate si plata online, dar ezita sau evita sa ofere raspunsuri.
Probabil ca acea conducere nu ar trebui nici sa adauge penalizari gresite in plus la calculul incorect - daca intr-adevar acela ar fi motivul pentru care nu se grabeste sa faca reglarea.
In urma contestatiei nu a recalculat, si avand in vedere ca sunt cateva luni neplatite, penalizarile de 0.2% pe zi, ajung la aproximativ 30RON pentru fiecare luna de aici inainte, penalizari pentru care nu sunt responsabil. Nu stiu daca presedinta va face ceva avand in vedere ca sunt prezent acolo, si avand in vedere ca nu a dovedit o vointa prea buna pana acum, din acest motiv intrebarea din titlu.
Am editat raspunsul pentru a nu intelege gresit. In anii anteriori am platit cota parte, la fel cum si anul acesta dupa ce am facut observatia 'greselii' sau abuzului si a fost introdusa din nou cota parte pentru Februarie si Martie. Dar nu au fost scazute cotele de 100% la caldura pentru toate lunile de iarna anterioare.
Apartament debransat de la caldura unde nu locuieste nimeni - au fost introduse deliberat cheltuieli (100% egale ca si cei bransati) pentru caldura pentru iarna 2013/2014 (dar in anii anteriori am platit doar cota-parte cat si pentru anul curent Februarie si Martie cand am vizitat si am facut observatia). Nu am facut plata celor cateva milioane la intretinere inainte sa fac o contenstatie si cerere detaliata a facturilor - Nu am primit raspuns la aceasta. Anterior cand am vorbit cu presedinta, a dat vina si pe vechiul dar si pe noul administrator. Noul administrator desi are website ce include plata online nu mi-a dat acces la acestea.

Desi pot face plata pentru a nu se aduna penalitati in plus, vreau sa stiu inainte pe cine sa apelez pentru a afla cum vor fi scazute aceste cheltuieli ?

Am gasit experiente si sfaturi diferite de a apela la mediator, primar, consiliu, judecata parchet
Multumesc thran, As vrea sa gasesc o dovada unde scrie ca daca se locuieste mai putin de 15 zile intr-o luna am dreptul de a nu plati cheltuielile repartizate pe numarul de persoane ?

Poate am formulat un pic gresit la inceput, dar thran a inteles ce am vrut sa spun. Am vrut sa intreb daca am dreptul sa fie drecute 0 persoane la intretinere avand in vedere ca imobilul este vizitat de maxim 4 ori pe luna. Bineinteles ca intotdeauna am platit fara sa stau aici cheltuieli ca ( fond de rulment, fond reparatii, teava de apa calda care trece prin baie etc), dar in afara de acestea mai sunt acele cheltuieli repartizate despre care am vrut sa stiu, adica daca am dreptul sa declar 0 persoane si sa platesc mai putin, nu deloc.
Spuneti-mi va rog, se considera locatar activ un proprietar care isi viziteaza imobilul de maxim 4 ori pe luna ? Proprietarul nu vine in toate lunile si sunt luni in care nu vine de loc, dar de maxim de 4 ori pe luna este vizitata proprietatea, in conditiile in care toate utilitatile sunt debransate (apa, caldura, gaze) iar persoana stationeaza in proprietate o noapte, adica de dupa amiaza pana dimineata. Este obligata sa plateasca acele "cheltuieli personale" in valoare de cateva sute de mii ? (La care se adauga altele mai mici precum cost gunoi, etc)
"Fosta doamna administrator-vecina" - este de fapt presedinta, nu stiu daca a fost vreodata administratora. Faptul ca nu stiu care e pozitia ei este din cauza ca nu stau des aici, decat cateva luni in unii ani, si poate s-au mai si schimbat uneori rolurile. Familia administratoare curenta este chiar intelegatoare din cate am vorbit cu ei astazi, dar administratorul face ce zice aceasta presedinta si fara sa verifice, iar presedinta se face prezenta la ziua de plata a intretinerii. - Oricum i-am trimis o cerere presedintei astazi sa-si rectifice greselile intentionate, e greu sa vorbesti cu o persoana care are o atitudine cu ton voluminos, nu da dreptul la replica, si isi exprima sentimentele negative in fata celor ce economisesc.

Nu stiu ce inseamna cota parte, dar vad ca pentru lift familiile cu mai multi membri platesc proportional. Nu stiu ce inseamna pausal pentru serviciul apa - dar mi-a spus ca mi-a trecut din oficiu 2.5 metri cubi pentru cele 2 persoane, si regleaza luna viitoare.

As vrea sa stiu care sunt responsabilitatile presedintilor, pentru ca ea este problema in acest caz, nu administratorul.

Va rog sa-mi confirmati daca administratorii au procedat corect pentru calcularea intretinerii in acest caz. Deoarece administratorii acestui bloc au o atitudine de evitat si care, cred eu ca, in mod intentionat au creat problema descrisa in continuare, doresc sa intreb pe forum ca sa stiu daca exista ceva gresit in calcularea intretinerii si daca o pot contesta.

Mentionez ca parintii au o garsoniera proprietatea lor in care locuiesc eu acum si care este debransata de la caldura si gaze si are apometre instalate, motiv pentru care fosta doamna administrator-vecina si-a exprimat nemultumirea in fata mea pentru ca 'nu imi iau aceste costuri' si eu. Dansa este aliata adiminstratorului prezent.

M-am mutat in aceasta proprietate pe 22 Ianuarie, pana la acea data fiind declarate 0 persoane. Recent s-a afisat intretinerea pe luna Ianuarie cu suma (rotunjita) de 140RON si incerc sa gasesc o justificare daca este corect calculata. In luna Ianuarie am locuit doar eu timp de 9 zile in aceasta proprietate.


In tabelul intretinerii citesc:

Apa calda (33 ron), apa rece (12 ron) - mentionez ca am apometre si pentru consumul nesemnificativ nu am declarat nimic pentru acea luna. Mentionez ca in lunile cand nu sunt aici si nu declar nimic imi este trecut la apa rece si calda cate 1 ron din oficiu. Nu inteleg ce vor administratorii sa demonstreze prin publicarea aceasta sume de aceasta data si cum pot sa o dezaprob in mod legal ?

Cheltuieli personale: 2 x 34 ron = 68 ron - Am fost prezent doar eu in cele 9 zile (cat si in februarie si in viitorul apropiat). Pe timp mai cald vine unul din parinti intr-o zi fixa din saptamana pentru verificare cat si pentru mici interese de serviciu de cel mult 4 ori pe luna ( adica de 4 ori cate 12 ore). In Februarie doar unul din parinti a trecut intr-o singura dimineata si a plecat dar in Ianuarie nu a venit de loc din cauza frigului, zapezii etc. Este corect sa platesc doua persoane la intretinere pentru luna Ianuarie cat si in general ? (de exemplu in lunile urmatoare)

Fond reparatii: 20 ron
Caldura: 23 ron (pentru tevile care trec prin baie, caldura e debransata)

Lift: 2persoane x 2 ron = 4 ron
M3 total: 4 ron (2 persoane)
Numar activ de persoane afisat: 2

Este ceva gresit in atitudinea lor si pot sa contest ceva ? In special suma afisata la apa, si numarul de persoane care locuiesc ?