Va rog sa-mi confirmati daca administratorii au procedat corect pentru calcularea intretinerii in acest caz. Deoarece administratorii acestui bloc au o atitudine de evitat si care, cred eu ca, in mod intentionat au creat problema descrisa in continuare, doresc sa intreb pe forum ca sa stiu daca exista ceva gresit in calcularea intretinerii si daca o pot contesta.
Mentionez ca parintii au o garsoniera proprietatea lor in care locuiesc eu acum si care este debransata de la caldura si gaze si are apometre instalate, motiv pentru care fosta doamna administrator-vecina si-a exprimat nemultumirea in fata mea pentru ca 'nu imi iau aceste costuri' si eu. Dansa este aliata adiminstratorului prezent.
M-am mutat in aceasta proprietate pe 22 Ianuarie, pana la acea data fiind declarate 0 persoane. Recent s-a afisat intretinerea pe luna Ianuarie cu suma (rotunjita) de 140RON si incerc sa gasesc o justificare daca este corect calculata. In luna Ianuarie am locuit doar eu timp de 9 zile in aceasta proprietate.
In tabelul intretinerii citesc:
Apa calda (33 ron), apa rece (12 ron) - mentionez ca am apometre si pentru consumul nesemnificativ nu am declarat nimic pentru acea luna. Mentionez ca in lunile cand nu sunt aici si nu declar nimic imi este trecut la apa rece si calda cate 1 ron din oficiu. Nu inteleg ce vor administratorii sa demonstreze prin publicarea aceasta sume de aceasta data si cum pot sa o dezaprob in mod legal ?
Cheltuieli personale: 2 x 34 ron = 68 ron - Am fost prezent doar eu in cele 9 zile (cat si in februarie si in viitorul apropiat). Pe timp mai cald vine unul din parinti intr-o zi fixa din saptamana pentru verificare cat si pentru mici interese de serviciu de cel mult 4 ori pe luna ( adica de 4 ori cate 12 ore). In Februarie doar unul din parinti a trecut intr-o singura dimineata si a plecat dar in Ianuarie nu a venit de loc din cauza frigului, zapezii etc. Este corect sa platesc doua persoane la intretinere pentru luna Ianuarie cat si in general ? (de exemplu in lunile urmatoare)
Fond reparatii: 20 ron
Caldura: 23 ron (pentru tevile care trec prin baie, caldura e debransata)
Lift: 2persoane x 2 ron = 4 ron
M3 total: 4 ron (2 persoane)
Numar activ de persoane afisat: 2
Este ceva gresit in atitudinea lor si pot sa contest ceva ? In special suma afisata la apa, si numarul de persoane care locuiesc ?
Da, sigur!
Mergeti la presedintele asociatiei cu o solicitare scrisa in doua exemplare (pe unul, pe care sa vi-l luati inapoi sa va dea numar de inregistrare) si contestati: numarul de persoane puse la plata cotelor, consumul de apa pe care nu l-ati avut in luna ianuarie, dar si faptul ca service-ul pentru lift se plateste pe cota-parte indiviza, nu pe numar de persoane.
puteti contesta la presedintele asociatiei dar unele sume sunt corecte(cea de la caldura,fondul de reparatii , cheltuielile pentru o persoana si , daca nu ati declarat consumul de apa ati fost trecut la pausal)
parerea mea.
"Fosta doamna administrator-vecina" - este de fapt presedinta, nu stiu daca a fost vreodata administratora. Faptul ca nu stiu care e pozitia ei este din cauza ca nu stau des aici, decat cateva luni in unii ani, si poate s-au mai si schimbat uneori rolurile. Familia administratoare curenta este chiar intelegatoare din cate am vorbit cu ei astazi, dar administratorul face ce zice aceasta presedinta si fara sa verifice, iar presedinta se face prezenta la ziua de plata a intretinerii. - Oricum i-am trimis o cerere presedintei astazi sa-si rectifice greselile intentionate, e greu sa vorbesti cu o persoana care are o atitudine cu ton voluminos, nu da dreptul la replica, si isi exprima sentimentele negative in fata celor ce economisesc.
Nu stiu ce inseamna cota parte, dar vad ca pentru lift familiile cu mai multi membri platesc proportional. Nu stiu ce inseamna pausal pentru serviciul apa - dar mi-a spus ca mi-a trecut din oficiu 2.5 metri cubi pentru cele 2 persoane, si regleaza luna viitoare.
As vrea sa stiu care sunt responsabilitatile presedintilor, pentru ca ea este problema in acest caz, nu administratorul.
Cititi Legea 230/2007 si HG 1588/2007, legislatia de baza conform careia functioneaza asociatiile de proprietari. In acestea gasiti drepturile si obligatiile proprietarilor, atributiunile presedintelui si administratorului...
Cat priveste cheltuielile cu liftul aceastea comporta doua componente: cheltuielile pentru intretinere se repartizeaza pe cota indiviza (suprafata apartamentului) iar cheltuiala cu energia electrica pentru functionarea liftului se repartizeaza pe numar de persoane.