Conform legislatiei, o societate poate trece de la micro la impozit pe profit daca incepe sa presteaze servicii de consultanta sau depaseste plafonul cifrei de afaceri stabilit, c/v 65.000 eur. Trecerea se face incepand cu primul trimestru urmator depsirii plafonului sau schimbarii obietului de activitate. De exemplu, daca d-vostra va schimbati obiectul de activitate sau activati unul din codurile CAEN de consultanta 7021 sau 7022, in luna aprilie , veti redeveni platitor de impozit pe profit incepand cu trim III al anului 2013.
Este adevarat,imi asum acest raspuns in ideea ca daca acest domn ar fi fost convins ca acea societatea ar fi fost neplatitoare de TVA nu ar mai fi intrebat in forum. De altfel, noi nu aveam de unde sa stim daca acea societate este sau nu platitoare daca domnul nu ar fi specificat ca a cautat-o in VIES. Trebuie sa existe un motiv pentru asta, corect? Foarte multe firme merg pe increderea reciproca a partenerilor , fara a face nici o verificare prealabila. Problema e ca atunci cand unul dintre ei declara INSTRASTATUL (ma refer la achizitii si livari) iar celalalt nu, vine ANAF-ul.
Dupa cum bine stiti, obligativitatea verificarii in VIES REVINE AGENTULUI ECONOMIC!
Binenteles ca nu este nici o problema ca o firma care nu este inregistrata in scopuri de TVA sa factureze astfel de servicii. Dar atunci de ce s-a ajuns la verificarea acestei societati in VIES?! Pentru ca domnul intreba de fapt care este regimul fiscal al acestei facturi si cum se declara in 390 si in decont, parca...
Nu se declara in 390 daca societatea italiana nu este in VIES. Problema este a societatii italiene pentru ca emis o factura fara TVA neavand acest drept , Totodata, daca d-voastra ati verificat societatea respectiva si ati constat ca nu este inregistrata in VIES, nu ar fi trebuit sa acceptati factura, sau ,eventual, sa cereti sa vi se emita o factura cu TVA inclus, dupa care, daca d-voastra ati fi dorit ati fi putut cere electronic rambursarea valorii acelui TVA prin declaratia 318 catre ANAF. In orice caz, in decont se inscrie teoretic la randul 25, dar avand in vedere ca nu se specifica pe factura ca are TVA PLATIT LA SURSA ....
Hello...dupa o noapte de nesomn se pare ca am dat de capatul problemei.
Voi posta solutia la acesta problema, in ideea ca poate va fi de folos cuiva, avand in vedere ca acest topic a avut destule vizualizari si nici un raspuns !
1.Nu este necesar CMR-ul deorece marfa nu paraseste teritoriul tarii de unde a fost achizionata.
2.Clar nu este o operatiune triunghiulara, ci doua operatiuni distincte :una de achizitie ( care presupune TVA deorece marfa nu paraseste teritoriul Germaniei si una de livrare (fara TVA).
Se declara in decont la achizitii - scutite in ROMANIA (au acelasi regim), iar la livrare - la neimpozabile. Pentru TVA-ul suportat in GERMANIA se poate completa D318 electronic catre ANAF in vederea recuperarii de la fiscul german.
3. Legea romaneasca permite astfel de operatiuni.
O zi plina va doresc, dragi colegi ! :D
Buna,
Societate romaneasca, cu obiect de activitate " comert cu ridicata al produselor cosmetice si de parfumerie", cu asociat unic cetatean strain ( UE ) achizitioneaza marfa de pe teritoriul unui stat din comunitate ( Germania ). Binenteles, urma sa o aduca in Romania, la sediul firmei, punct de lucru autorizat, ma rog...Intre timp , in doar 3 zile, gaseste tot pe teritoriul statului de unde a achizitionat produsele un cumparator. Intocmeste factura de vanzare si expediaza marfa printr-o firma de curierat. Ca si documente doveditoare ca acea firma de curierat a transportat marfa respectivaexista factura emisa de catre acestia, unde la expeditor este trecut efectiv cel care a vandut marfa iar la destinatar...destinatarul ! la explicatii : produse conform facturi xxxx, SOCIETATEA ROMANEASCA NEAPARAND NICAIERI.
1.Nu ar fi trebuit sa existe macar un CMR atasat facturii in care sa apara toate cele trei firme implicate in operatiune?!
2. Este posibila o astfel de operatiune si daca da, cum se declara pentru ca este clar ca nu discutam despre o operatiune triunghiulara deorece marfa nu a ajuns pe teritoriul Romaniei, practic locul unde este inregistrata entitatea care a facut aceasta operatiune?!
3. Binenteles, toate cele trei societati implicate sunt inregistrate in VIES. Din informatiile pe care eu le am despre contabilitate la nivel european este posibila o astfel de operatiune, dar nu sunt sigura daca si legea romaneasca permite asa ceva, desi teoretic ar trebui.
:frantic:
Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat, va rog?
O societate care nu a depasit pragul stabilit pentru a ramane la 16% a devenit binenteles platitoare de 3 % din 1 februarie.. I-am depus 010 aferent, i-am facut cele doua 101 pe dec.2012 si ian 2013, etc...
Problema este ca la inceputul acestei luni ( martie ) a emis facturi care depasesc plafonul de 65.000 eur.
Este clar ca de la 1 aprilie va aplica din nou vechiul sistem de 16%. Fiind trimestrial, pana in 25 aprilie va trebui sa depun 100 aferent trim I, cu 3%, chiar daca a depasit in martie plafonul?
In alta ordine de idei, daca in trim II 2013 iese pe pierdere, pot sa compensez in vreun fel impozitul datorat?