radumititean
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
In privinta diverselor declaratii, practica ANAF este inconstanta, in sensul ca desi exista prevederea de principiu ca dupa inregistrarea fiscala nu ar mai accepta depunere de declaratii altfel decat prin SPV, la declaratii unde trebuie anexate documente in format letric ex, cand trebuie preschimbat certificatul de inregistrare fiscala pentru ca s-a modificat sediul sau denumirea, unele unitati ANAF insista de folosesti formularul 700 si sa predai certificatul vechi ulterior, cand preiei de la sediul ANAF noul certificat, altele accepta sa depui formular 010 de mentiuni , care se depune la registratura sau prin posta, pe motiv ca nevand cum derula toate procedura electronic, ar fi o exceptie implicita... Simplele instructiuni de completare a unui formular nu pot prevala asupra actelor normative care reglementeaza aspectele de fond pentru a caror aplicare e aprobat anumit formular. De exemplu in cea mai recenta verianta de declaratie 101, scrie in instructiunile de completare ca ar trebui depusa pana in 25 februarie, desi de fapt in 2025 inca e in vigoare un OUG care prevede ca timp de cativa ani, inclusiv in 2025, termenul de depunere este 25 iunie.
radumititean
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
1. Ref. calcul termen: exercitiul financiar trecut a avut ca ultima zi 31.12.2024. Deci calculul termenului de 60 de zile incepe din urmatoarea zi, nu din 31.12.2024 care e ziua in care se termina exercitiul financiar, ci prima zi a termenului este 1 ianuarie, si cum ianuarie are 31 zile si februarie are in anul 2025 28 de zile, a 60-a zi este intr-adevar 1 martie, si deci termenul s=ar implini in ziua urmatoare, 2 martie, dar fiind zi nelucratoare, e prorogat de drept pe luni 3 martie, cand e ultima zi in care se poate depune declaratia. Imi cer scuze ca am spus initial eronat 28 februarie.
radumititean
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Persoanele juridice sunt OBLIGATE sa aiba SPV pentru ca ulterior inregistrarii fiscale nu pot in principiu depune nici o declaratie fiscala altfel decat prin SPV, daca nu e vreo prevedere legala expresa de exceptare. Si ca sa isi faca SPV e nevoie sa aiba certificat digital deci semnatura electronica fie reprezentantul legal, fie persoana mandatata de el sa opereze in SPV, de exemplu avocat, contabil etc. Deci oricum odata infiintata trebuie asociatia sa isi faca SPV...
radumititean
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Da, evident, daca nu reusiti sa depuneti pana in 28 februarie declaratia de inactivitate, depuneti "normal" situatiile financiare anuale pe 2024 pana in 30 aprilie si declaratia 101 pana in 25 iunie, Sigur ca o declaratie poate cu majoritatea sau toate rubricile completate cu zero, daca aia a fost realitatea....
radumititean
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Evident ca se poate, ar fi culmea sa nu fie permis sa organizezi evenimente fara sa ceri participantilor sa plateasca taxe. Nu se intelege care e de fapt intrebarea? Cum adica "conditiile"? Sub ce aspect? Conditiile sunt cele cerute de lege pentru activitatile concrete de acolo.... de ex. daca e o mare sala de spectacole probabil are nevoie de autorizatie de securitate la incendiu, daca se face zgomot mare trebuie vezute limitele admise ca decibeli si orar etc. Nu exista reguli specifice pentru evenimente in functie de daca sunt facute cu fonduri exclusiv din sponsorizari sau exclusiv din donatii sau exclusiv din granturi sau exclusiv din virari de 3,5% etc. Trebuie respectata Legea 32/1994 privind sponsorizarea in sensul ca promovezi denumirea si imaginea sponsorului ex. sigla, slogan etc. dar nu ai voie sa fie remarci laudative, prezentari de produse sau servicii specifice oferite de sponsor...
Dat fiind ca sumele din sponsorizari sunt de regula ( si cele din redirectionari de 3,5% sunt totdeauna) bani care altminteri ar fi mers la bugetele publice ca impozit, ANAF poate verifica daca redirectionarea indeplinea toate conditiile puse de legislatia fiscala ( si la sponsorizari si de Legea 32/1994) pe toata perioada de prescriptie fiscala de 5 ani calculata conform legislatiei fiscale si de procedura fiscala. Prin urmare logic ar fi ca sponsorul sa poata pretinde un drept de control al documentelor pe aceeasi durata, sau chiar mai mare ( ca prevede legea ca in caz de suspiciuni de infractiune, durata de prescriptie in sfera fiscala ar fi chiar de 10 ani). Insa in mod normal ar trebui trecut in contractul de sponsorizare termenul pentru care sponsorul impune sa se tina la dispozitia lui dovezile. Cum persoanele fizice nu trebuie sa tina contabilitate, sponsorul era intelept sa ceara sa i se raporteze cheltuirea, cu documente doveditoare adecvate, prompt dupa virarea sponsorizarii, sau macar sa prevada expres obligatiile si durata minima de pastrare.....
Asa cum vi s-a spus, la asociatii la dizolvare voluntara totdeauna trebuie AG sa numeasa si lichidator, nu e ca la firme unde daca nu sunt datorii se poate face lichidarea fara numire de lichidator
Nu are nici o importanta ca asociatia are sau nu activitate economica, evident ca poate vinde sau cumpara ocazional bunuri de care are nevoie respectiv nu mai are nevoie. Nu inteleg de unde ideea ca ar fi nevoie ca acel contract de vanzare sa fie autentificat la notar? Autoturismele sunt bunuri mobile, nu exista vreo prevedere legala care sa impuna forma autentica.... Cat despre facturare in sensul Codului Fiscal ( un inscrisuri intitulate factura dar care au doar valoare informativa sau contabila, nu si fiscala, cum emit unii....) art. 319 Cod Fiscal prevede ca trebuie emise de persoane impozabile pentru operatiuni impozabile, dar neavand activitate economica acel ONG nu e persoana impozabila in sensul art. 269 alin.1 Cod Fiscal si nici operatiunea nu e impozabila ca nu intruneste cumulativ cele patru conditii din art. 268 alin.1 Cod Fiscal, deci NU trebuie emisa factura. E doar o legenda urbana asta ca un profesionist nu poate plati un bun sau un serviciu daca nu este facturat.anterior sau ulterior achizitionarii... In realitate in multe cazuri nu se emite si nu e nevoie de factura poti plati direct in baza contractului :-)
radumititean
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Cnform Legii Contabiliatii - art. 36 alin (2) Persoanele juridice care de la constituire nu au desfăşurat activitate, precum şi subunităţile fără personalitate juridică din România care aparţin unor persoane juridice cu sediul în străinătate, care de la constituire nu au desfăşurat activitate, depun o declaraţie în acest sens, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Adica inca mai e timp ca acel ONG infiintat in 2024 si care nu a avut activitate financiara in 2024 sa depuna la ANAF declaratia de inactivitate, ceea ce atunci il scuteste de depus pana in 30 aprilie siuatii financiare anuale pe 2024 si pana in 25 iunie Declaratia 101. Oricum pentru alte declaratii NU exista vreun termen in februarie sau martie daca e ONG fara salariati si fara activitati economice sau alte chestii speciale ex. achizitii intracomunitare de servicii etc.