probabil este o gluma ce ati scris - ca hartie si perdele poate cumpara asociatia si le poate dona scolii, fond al scolii si clasei oficial nu mai are voie sa existe, dar legea nu interzice ca o asociatie sa faca o donatie scolii, iar mici cadouri cu ocazii speciale nu se pot compara dpdv al cerintelor contabile si fiscale cu remunerarea unei persoane pentru activitati repetitive ale acesteia, cum era cazul soferului....
DlGoe a scris:
Faceti exact cum faceti cand dati bani pt fondul scolii, pt. fondul clasei, pt. ziua doamnei, pt. 8 Martie, pt hartie de imprimanta, pt perdele, etc, etc, etc!
radumititean
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
numai ca toate materialele de pe edupedu se refera la conditii si proceduri prin care organizeaza activitati SCOLILE si cadrele didactice, nu structuri exterioare ex. ONG-uri, si proceduriel ministerului educatiei reglementeaza implicarea firmelor de transport si agentiilor de turism, nu si cazul cand organizator al activitatii ar fi un ONG... de aceea am recomandat sa se faca sub umbrela scolii, sa nu figureze oficial ONG-ul ca organizator. Iar scolile si cadrele didactice in principiu stiu sau afla usor de la ISJ procedurile actuale pentru activitatile organizate sub egida scolii - complicate si ele si in unele privinte exagerate, si cu multe modificari de-a lungul anilor
radumititean
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
am scris mai sus ca daca la sediul social ( sau de surcursla) declarat intr-un bloc / cladire cu mai multe apartamente, ce spatii comune ex. hol, casa scarilor ( deci condominiu), NU se desfasoara activitatate specifica ( cu membrii, cu publicul, cu voluntarii / salariatii, cu beneficiarii / clientii, cu furnizori....) NU e nevoie nici de acordul vecinilor cu pereti comuni, nici de acordul asociatiei de proprietari ( daca exista) . Daca e doar pretete comun cu alta casa / apartament dar nu exista parti comune ex. hol sau casa scarilor, cum e de ex. cazul la case construite in sistem duplex / triplex / cuplate, nu e nevoie de acordul acelor vecini pentru a declara acolo sediu de ONG chair daca se desfasoara si activitati specifice, dar se poate pune problema, in functie de caracterul exclusiv sau neexclusiv al activitatii ONG si de natura activitatilro ONG-ului sa se considerere modificare de destinatie a acelui spatiu, ceea ce poate pune probleme fiscale si de evidente de carte funciara daca in acte figureaza ca locuinta...
radumititean
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
chestia cu desfasurat sau nu activitate la sediul social e importanta daca acel sediu social e declarat intr-un apartament dintr-un condominiu ( ex.bloc) ca in functie de asta e sau nu nevoie de acceptul vecinilor si asociatiei de proprietari. Altfel nu are importanta la infiintarea asociatiei sau modificarea sediului social. Unele instante considera ca se aplica prin analogie si la deschis sucursale sau orice alte sedii secundare, si e logic sa fie asa, prin urmare e recomandabil sa procedati la fel - daca e intr-un condominiu, si nu va fi activitate desfasurata acolo, sa apara asta explicit in contractul de comodat sau inchiriere si eventual in functie de practica acelei instante, si sa existe o declaratie a organului care a decis stabilirea acelui sediu secundar, pe care sa o depuneti impreuna cu decizia de infiintare sucursala respectiv de stabilire sau mutare sediu social... Nu e necesar sa scrie in statut ( respectiv in decizia de infiintare sucursala sau alt sediu secundar) daca va fi sau nu la acel sediu desfasurata activitate efectiva. Pentru ca la ONG-uri nu exista, cum exista la firme si al PFA, acea autorizare pe proprie raspundere, dpdv al protectiei muntii sau a altor chestii, odata cu stabilirea sediului social (principal) sau deschiderea de puncte de lucru....
radumititean
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Dar persoana care a pus intrebarea nu s-a referit la forma scrisa sau nu (nescrisa = verbala sau tracita) ci daca poate fi si online ( implicit nu pe suport de hartie sau prin e-mail). Nu cred ca prin "online" se referea la o discutie purtata prin videoconferinta sau streaming audio sau prin semne, incat sa nu se considere ca este forma scrisa comunicarea online in cauza.....
radumititean
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
NU, NU e ilegal pentru ca OG 26/2000 nu impune DELOC sa treci in statut si activitatile ( nici cele non-profit nici cele economice), impune doar scopul si obiectivele. E doar o cutuma, e optional ( dar recomandabil) sa treci in statut activitatile / mijloacele, si poti sa o faci si numai pentru cele non=profit, si recomandabil este sa faci o enumerare cu caracter exemplificativ, nu limitativ. Orice ONG poate desfasura si activitati economice daca sunt indeplinite cele doua cerinte legale in acest sens, si o poate face direct in temeiul legii, nu trebuie sa fie consemnat explicit in statut, cu atat mai putin sa fie detaliat care anume sa fie. Unele ANAF-uri au cerut asta, dar e un abuz, nu exista baza legala pentru asa o pretentie. Cine afirma altfel face o confuzie cu societatile functionand pe baza Legii 31/1990 unde trebuie sa figureze in actul constitutiv si sa fie autorizate activitatile , mergand pe clasificarea CAEN. Si la ONG pentru unele paote fi nevoie de o autorizare sau mai multe, de ex. de protectia muncii sau santitara, dar nu e nevoie pt asta sa apara explicit in statut...
radumititean
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Organ de conducere este conform legii Adunarea Generala, iar Consiliul Director este organ de administrare, Pe astea doua sunteti obligati sa le aveti, nu puteti renunta. Altele suplimentare le puteti desfiinta. Asa cum vi s-a scris, procedura de modificare este aproape identica cu cea de obtinere a personalittii juridice - proces-verbal sedinta AG, act aditional la statut si / sau forma actualizata de statut, plata taxa de timbru de 100 lei, cerere catre judecatorie avand anexate actele anterior amintite etc.; pana obtineti hotararea judecatoreasca definitiva de incuviintare a modificarilor si inscrierea lor in RAF....
radumititean
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
daca e vorba de minori, situatia e foarte complicata pentru ca e legislatia foare restrictiva, si cel mai bine faceti actiunea in colaborare cu scoala si sa fie insotiti si de cadru didactic ca si cum ar fi actiunea proprie a scolii, ca atunci se merge pe procedurile lor. Altffel sunt foarte multe aspecte de pus la punct si multe sunt neclare dpdv legal..... sau rezolvati sa fie organizator oficial o agentie de turism si va "lipiti" de ei dar oficial vor trebui sa aiba ei personal acreditat si Dvs,. sa conduceti neoficial.,...
radumititean
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
De analizat daca suma in cauza e prinsa in bugetul anual aprobat de Adunarea Generala, Daca da, se considera ca AG a aprobat cheltuiala si acel membru nu are cum sa se opuna, Daca nu , atunci este de analizat daca suma in cauza, , raportat la bugetul anual, are o pondere mare si deci ar trebui considerat ca decizia respectiva trebuie considerat "act de dispozitie" si atunci trebuie aprobat de AG, sau nu ar pondere asa de mare si atunci poate fi considerat "act de administrare" si il poate aproba CD, Legea nu prevede nevoie de unanimitate pentru vreun tip de decizie, si greu de crezut ca ati pusa asa ceva in statut. Prin urmare ce inseamna ca un fondator "se opune"? Atentie insa la ce clauze va avea contractul dintre Dvs. si asociatie sau actul aditional la acesta... trebuie sa il aprobe CD sau AG fara participarea Dvs. si sa clarifice ce se intampla daca nu va mai fi acolo sediul asociatiei sau nu va mai putea utiliza acel spatiu.... ex. sa fie o perioada de ani de "amortizare" a "investitie" ca daca asocaitia nu mai poate folosi spatiul din cauza Dvs. ar trebui sa poata recupera de la proprietar valoarea "neamortizata" a "investitiei". De vazut si ce inseamna acele reconvari si amenajari. Ca una e sa zugravesti sau sa pui ceva amenajari demontabile, alta e ceva durabil, a carei valoare ramane in timp ex pui parchet sau gresie sau marmura pe jos sau termopane sau sistem de incalzire in podea sau faci antifonare...