avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 378 soluții astăzi
Forum Activitate Dobregina

Activitate Dobregina

Dar Art. 257 prevede:
"(1) Persoana asigurată are obligaţia plăţii unei contribuţii băneşti lunare pentru asigurările de sănătate, cu excepţia persoanelor prevăzute la art. 213 alin. (1)” si acesta spune la alin 1 „Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei:
a) toţi copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacă nu realizează venituri din muncă;
b) tinerii cu vârsta de până la 26 de ani care provin din sistemul de protecţie a copilului şi nu realizează venituri din muncă sau nu sunt beneficiari de ajutor social acordat în temeiul Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare; soţul, soţia şi părinţii fără venituri proprii, aflaţi în întreţinerea unei persoane asigurate;"
Eu sunt in intretinerea sotului care este asigurat.
In ce tara se mai intampla asta?
Platesc impozit (cass) pentru un venit pe care nu-l am?
Drept este sa platesc 5,5 la suta din dividente care pot sa fie si un leu.
Depozitul il desfiintez si pun banii la ciorap.
Dar de actiuni cum scap, ca si acolo este vorba de doar 50 lei
Adică dacă nu desfiinţez depozitul şi rămân cu acţiunile la fabrica de confecţii privatizată prin metoda MBO (parca) voi plati lunar un cass de 740x5,5:100=40,70 lei însemnând pe an 40,70x12=488,4 lei ?
Buna ziua.
Sunt casnică şi sunt coasigurată prin soţul meu.
În perioada 2007-2012 am obţinut venituri impozabile din dividente şi dobânzi, conform adeverinţelor eliberate de Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Tulcea, în valoare de 586 lei. Prin decizia CAS Tulcea sunt obligată la plata unor contribuţii de asigurări sociale de sănătate în valoare de 1.168 lei + majorări de întârzieri/dobânzi de 373 lei. Aceste contribuţii de sănătate depăşesc de 2 ori nivelul veniturilor realizate şi este egală cu valoarea depozitului bancar pentru care mi s-au calculat veniturile impozabile.
Am întrebat cum au calculat contribuţia datorata si au spus ca în baza:
- Legii nr. 95/2006 actualizata, art. 257 alin.2 lit.f;
- Ordinul 617/2007, art. 11, art.12 alin3;
- Decizia Curţii Constituţionale nr. 650/2012.
Am verificat baza legala şi am constatat ca Decizia Curţii Constituţionale nr. 650/2012 se referă la respingerea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 257 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.
În schimb Decizia Curţii Constituţionale nr. 335/2011 si nr. 1.394/2010 admite excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiile art. 257 alin. (2) lit. f) teza finală din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, aşa cum au fost modificate de art. I pct. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.
Întreb, art. 257 alin.2 lit.f mai produce efecte juridice?
Daca nu, ce pot face sa se anuleze decizia CAS Tulcea?
Buna ziua.
Sunt casnică şi sunt coasigurată prin soţul meu.
În perioada 2007-2012 am obţinut venituri impozabile din dividente şi dobânzi, conform adeverinţelor eliberate de Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Tulcea, în valoare de 586 lei. Prin decizia CAS Tulcea sunt obligată la plata unor contribuţii de asigurări sociale de sănătate în valoare de 1.168 lei + majorări de întârzieri/dobânzi de 373 lei. Aceste contribuţii de sănătate depăşesc de 2 ori nivelul veniturilor realizate şi este egală cu valoarea depozitului bancar pentru care mi s-au calculat veniturile impozabile.
Am întrebat cum au calculat contribuţia datorata si au spus ca în baza:
- Legii nr. 95/2006 actualizata, art. 257 alin.2 lit.f;
- Ordinul 617/2007, art. 11, art.12 alin3;
- Decizia Curţii Constituţionale nr. 650/2012.
Am verificat baza legala şi am constatat ca Decizia Curţii Constituţionale nr. 650/2012 se referă la respingerea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 257 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.
În schimb Decizia Curţii Constituţionale nr. 335/2011 si nr. 1.394/2010 admite excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiile art. 257 alin. (2) lit. f) teza finală din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, aşa cum au fost modificate de art. I pct. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.
Întreb, art. 257 alin.2 lit.f mai produce efecte juridice?
Daca nu, ce pot face sa se anuleze decizia CAS Tulcea?