Notarul verifica documentele de vanzare si isi da cu opinia despre veridicitatea lor. Banuiesc! Asta ne a zis de la banca. Inaibte sa trimita evaluatorul sa vada apartamentul e nevoie de o opinie notariala si de o declaratie din partea vanzatorului.
Pentru a obtine un credit ipotecar avem nevoie de o opinie notariala in ceea ce priveste imobilul ce va fi achizitionat cu banii din imprumut. Pentru aceasta opinie este nevoie sa fiu prezenta si eu la notar sau e suficient sotul si vanzatorul?
Multumesc frumos!
A semnat sotul un contract la agentie. Intradevar nu am mai avut de a face cu asa ceva, suntem tineri si nici consultanta nu am avut de unde primi. Nu ni s-a prezentat nici un document, motiv pentru care am anuntat ca mergem luni la notar si vrem sa vedem in original toate documentele. Sincer, prefer sa pierd 1000 E si nu mai mult. Cautam de multa vreme apartament si probabil ne-a luat valul cand l-am gasit pe acesta, incadrandu-se in suma pe care doream sa o dam pe imobil.
Multumesc frumos, tocmai am anuntat agentia ca luni dupa ce mergem la notar ii vom inmana comisionul! Noi am dat deja 1000 E, lucru trecut in antecontractul facut de agentie, banuiesc ca se poate face o legalizare a acestui contract! Suma s-a dat fiul
Exista posibilitatea sa ne prezentam luni la notar pentru ”legalizarea” acestui contract? Noi cumparatorii, cu vanzatorul(fiul in acest caz), chiar si cel de la agentie?
Ieri 30.11.2016, fiind in cautare de un apartament, am sunat la un numar din ziar. S-a prezentat ca fiind agentie si in 30 de minute am mers si am vazut imobilul. Ne-a placut, si am stabilit si pretul, urmand sa mergem la sediul agentiei unde sa vina si proprietarul(in cazul de fata, fiul acestora, ei fiind plecati din tara.). Acesta ne-a prezentat o poza cu procura facuta la consulat, procura ce avea sa o primeasca luni, si fiindu-i necesara inclusiv la efectuare tuturor actelor aferente vanzarii(cadastru, carte funciara si altele). S-a facut un antecontract in care au fost trecute datele noastre si cele ale fiului, pretul si totodata avansul de 1000 E pe care sa il achitam, pana la finalizarea tuturor documentelor si a semnarii actelor.
Agentia se numeste ..., insa antecontractul facandu-se pe numele X, mentionandu-ne ca suntem primii clienti, si ca si-au schimbat denumirea. Am verificat pe internet si firma X apare ca o firma destinata COMERŢULUI CU RIDICARE AL COMBUSTIBILILOR SOLIZI LICHIZI SI GAZOŞI SI AL PRODUSELOR DERIVATE, din 2010.
Astazi ar trebui sa mergem sa achitam si comisionul agentiei, 600 E, suma si terment trecut in antecontract. Ni s-a dat si un rand de chei al imobilului mentionandu-ne ca oricand putem schimba usa/butuc. Mentionez ca noi dorm sa achitam mare parte din suma cu un credit de ipoteca. In clipa de fata avem multe semne de intrebare in ceea ce priveste increderea pe care trebuie sa o avem in agentie si asa zis-ul vanzator. Poate suntem noi paranoici si speriati, poate asa se desfasoara totul si de fapt suntem noi prea stresati. Avem vreun motiv sa fim ingrijorati?
In afara de antecontract si de actul de identitate al fiului, ar trebui sa mai solicitam ceva documente cand mergem sa dam comisionul? Faptul ca s-a efectuat antecontractul pe o firma diferita poate fi o problema?
Va multumesc!
Mentionez ca in antecontract nu este trecuta nici o data de efectuare a platii/vanzarii(doar data incheierii contractului), totul fiind in functie de cum reuseste proprietarul sa rezolve cu documentele.
Nu am avut nici un fel de contract...mentionez ca toate facturile/chiria au fost platite la zi, iar in primul an nici macar nu am stiu de existenta acestei taxe. Anul acesta ne a adus la cunostinta ca ar trebui sa o platim noi!Din cate stiu, fie ca e locuit sau nu imobilul aceasta taxa tot trb achitata!
Buna ziua, ca multi dintre locuitorii acestei tari, am locuit in chirie, la o ”cunostinta” timp de aproape doi ani. Cheltuielile achitate la zi...fara probleme. Anul acesta a adus ”discutia” taxei de salubritate, taxa care in anul I nu a existat!? Normal ca nu mi s-a parut logic sa o platesc eu atat timp cat chiar daca locuia sau nu cineva tot trebuia sa o plateasca, exact ca si impozitul!
Buna seara, mi-am vandut masina acum 7 zile. Tot atunci am scos si un certificat fiscal pe care l-am trimis in original(eu pastrandu-mi o copie) la noul proprietar. Greseala mea a fost ca nu am trimis scrisoarea recomandata, pentru ca ulterior noul proprietar m-a sunat sa ma anunte ca nu a primit inca certificatul si ca nu poate schimba numerele masinii.
Vreau sa stiu si eu in cat timp pot solicita un nou certificat fiscal, pe care sa il pot trimite proprietarului, sau daca ii pot trimite copia care o am?!
Multumesc!