avocat_lascoschi@yahoo.com a scris:
Supravegherea audio e alta problema.In opinia mea este ilegala si la locul de munca.
Nu este vorba de existenta unei reglementari legale care sa recunoasca dreptul la supravegherea video sau de existenta unor prevederi legale din ramura dreptului muncii referitoare la restrangerea unor drepturi.Daca aveti nemultumiri si aveti argumente de fapt si de drept va puteti adresa instantei de judecata.
De aceea aratam ca scopul este important.
avocat Claudiu Lascoschi
Buna ziua,
Cu referire la ,citez,"Supravegherea audio e alta problema.In opinia mea este ilegala si la locul de munca". Apreciem opinia d-voastra,dar pe noi ne intereseaza exact cadrul legal si normele care permit in mod explicit sau nu,supravegherea AUDIO la locul de munca.Sotia mea spre exemplu,lucreaza intr-o casierie RCS-RDS unde pe langa supravegherea video (OK,inteleg ratiunile si le gasesc utile),se supravegheaza si audio(camera este un ansamblu audio-video pus la vedere).Mai mult,la sfarsitul zilei,primesc pe email transcriptul supravegherii audio,urmat de "recomandarile" celui care efectueaza supravegherea.Sunt ore intregi in care poate nu calca nimeni in casierie,momente in care casierele discuta omeneste chestiuni personale.Desigur sunt ascultate,si nu de putine ori,li s-a spus sa nu mai discute intre ele absolut nimic decat chestiuni legate de servici!!!!!!! Absolut aberant,nu? Daca nu sunt probleme,ce sa discute ? si cate ore trebuie sa discute chestii profesionale ca niste nebuni? sau sa stea ca 2 straine una langa alta ? Nu li s-a comunicat daca aceasta supraveghere audio este inregistrata pe suport pe o anumita perioada sau nu.De fapt nici nu li s-a cerut acordul scris pt asta.Interesant este ca singura zona in care RDS-RCS face acest lucru este doar in zona Oltenia.Stresul creat este enorm,angajatii nemaiputand a se exprima si comporta firesc,iar la sfarsitul zile de monitorizare poti fi depunctati datorita lipsei de largime a zambetului,de parca ar exista vreo lege care reglementeaza modul de calcul al deschiderii gurii in caz de zambet.Stresul,va repet ,este enorm si insotit de temeri ca poate spui vreo chestie poate personala colegului de casierie,putandu-se astfel profita de informatia pe care tocmai ai pus-o la dispozitie sau care are poate caracter intim.Toti cei de pe acest forum,se spala rapid pe maini,facand trimitere la o lege si o HG care nu mentioneaza absolut nimic despre acest gen de cazuri,motiv pt care citirea celor 2 nu duce la nici o concluzie.Sau se sare cu usurinta peste partea "de audio",dandu-se detalii doar despre partea video,unde aproape toti putem recunoste, intr-o masura mai mica sau mai mare,avantajele acestei modalitati.Nu am intalnit un alt caz de institutie privata sau publica care asculta discutiile intre colegi in timpul serviciului si nimeni de aici nu pare sa stie sa ne puna la dispozitie chestiuni din care sa rezulte foarte clar legalitatea acestui mod si exprimat in articole de lege foarte clare si nu generale eventual ambigue.Intorcandu-ma la cele 2 propozitii de la inceput si care par sa reflecte un bun simt,puteti fi chiar d-voastra cel care poate face lumina in cazuri de acest gen.Va multumim anticipat pt sfaturi si asteptam un raspuns.