avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 283 soluții astăzi
Forum Activitate LuceNera

Activitate LuceNera

Buna ziua,
Avem urmatoarea situatie: o PFA are incheiat un contract de comodat auto cu proprietarul unui autoturism prin care primeste dreptul de a folosi autoturismul pentru activitatea PFA-ului. Dupa un timp, PFA-ul cumpara piese auto pentru reparatia autoturismului. Aceste piese auto se trec in Registrul Inventar, avand in vedere ca au fost cumparate pe PFA?
Multumesc.
Buna ziua? Am si eu 2 intrebari:

1. O firma fara activitate, deci care nu mai foloseste casa de marcat, are obligatia de a efectua revizia tehnica anuala a casei de marcat?

2. O firma cu activitate care a folosit casa de marcat si care decide sa nu mai vanda direct clientilor si sa incaseze in numerar ci sa livreze marfa prin curier, caz in care nu mai foloseste casa de marcat, mai are obligatia de a efectua revizia tehnica anuala a casei de marcat?

Multumesc anticipat.
Multumesc pentru raspuns. Credeti ca voi scapa de plata avocatului lor?
Buna ziua,

In urma unei manevre gresite in trafic, masina mea care era parcata a fost avariata la bara fata. Fiindca conducatorul auto nu avea asigurare valabila, m-am adresat Fondului de Protectie a Victimelor Strazii. Fondul mi-a oferit despagubire doar 50% fiindca masina mea mai avea si alte zgarieturi la bara fata, anterioare evenimentului.

Initial nu am fost de acord cu aceasta solutie, motiv pentru care am intarziat achitarea facturii pe care mi-a eliberat-o service-ul auto. Mentionez ca factura a fost eliberata in luna mai 2016.

La sfarsitul anului 2016 mi-am schimbat adresa, ocazie cu care mi-am actualizat cartea de identitate cu noua adresa.

In luna iunie 2017, service-ul auto mi-a trimis o somatie pentru achitarea facturii, printr-un cabinet de avocatura, la vechea mea adresa. Evident, nu am primit aceasta somatie fiindca nu mai locuiam acolo, deci nu am ridicat plicul de la posta.

O luna mai tarziu, in iulie, am fost chemat in judecata, Obiectul dosarului fiind Cerere de valoare redusa. Si acest dosar mi s-a comunicat tot la vechea adresa.
In acest moment am fost instiintat de locatarul care s-a mutat in vechea mea adresa, ca mi-a venit un dosar de la judecatorie. Am fost la el si am luat dosarul de la judecatorie dupa care am achitat in intregime factura de la service-ul auto.

Acum, la sfarsitul lui octombrie, primesc de la judecatorie si tot la vechea adresa, Comunicarea Hotararii judecatoresti, in cadrul careia sunt obligat la achitarea facturii, a dobanzii legale precum si onorariul avocatului.

Eu am achitat deja factura in urma cu 3 luni, in luna august. Este normal sa fiu obligat sa achit si onorariul avocatului si dobanda legala din moment ce somatia si dosarul de la judecatorie mi-au fost comunicate la o alta adresa decat cea din buletin?

Si mai am o intrebare: cum se calculeaza dobanda legala? Factura este de 1150 lei, facturata in luna mai 2016, achitata in luna august 2017. Eu sunt persoana fizica, service-ul auto fiind persoana juridica.

Multumesc anticipat.
emil6702 a scris:

ai putea apela la nr de pe placuta pt ceva vreun sfat de moment cel putin.


Nr. de telefon de pe placuta se gaseste si pe internet. Apoi daca ei isi schimba nr. de telefon, la ce mai foloseste nr. de pe placuta? Observ ca gasiti noi motive in sustinerea pozitiei dvs. insa motivele pe care le gasiti nu prea sunt serioase. Detineti cumva un service auto, de le luati apararea cu asa inversunare?

Sigla producatorului auto nu am de ce sa o scot fiindca am fost de acord cu ea cand am cumparat masina. Insa la service eu am platit pentru bara fata a masini, nu si pentru alte interventii. Daca spuneau de la inceput ca serviciile lor includ si o rama la numerele de inmatriculare, era altceva.


Apoi, intrebarile se pun aici in asteptarea unui raspuns de la persoane cu oarece cunostinte in domeniu.

[Editat de moderator]
[Va rugam sa pastrati un ton moderat si expresii respectuoase in discutii.]
[Va multumim!]
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
emil6702 a scris:

Dar daca vi s-ar intampla sa ramaneti cu masina in camp liber si necirculat sau fara sa primiti ajutor dela nimeni ati avea la cine sa apelati?


Daca raman in camp liber nu este nici o tragedie. Acum exista smartphone-uri cu internet. Si nu cred ca vin aia din service de la Bucuresti daca raman in camp liber aproape de Oradea, de exemplu.

ynocentta a scris:

Probabil ca in urma evenimentului rutier a fost afectat si suportul numarului de inmatriculare, motiv pentru care service-ul a montat suporti noi
Apreciati ca era mai bine daca vi se elibera vehiculul din service,dupa reparatii cu suport numar deteriorat ?


E bine ca ati inceput cu "probabil" avand in vedere ca eu nu am specificat daca suportul pentru numarul de inmatriculare a fost afectat. Insa de ce puneti intrebarea transformand acest "probabil" intr-o certitudine? Daca citeati mai atent ati fi observat ca service-ul a montat suporti la ambele numere de inmatriculare. Deci, chiar daca numarul din fata ar fi fost afectat, de ce sa monteze suport si la numarul din spate?

Dar ca sa clarific problema, mentionez ca numarul de inmatriculare NU a fost afectat. Bara fata a fost stearsa undeva in partea dreapta iar reparatia a constat in revopsire si repozitionat in acea zona.

ynocentta a scris:

Cand ati preluat vehiculul de la service de ce nu ati solicitat montarea vechilor suporti ?
Nu aveti sanse sa obtineti hotarare favorabila in instanta,deoarece dv sunteti responsabil pentru preluarea vehiculului din service-ocazie cu care va puteati exprima nemultumirea si solicita remontarea vechilor suporti numere inmatriculare


La receptia vehiculului din service se verifica reparatia efectuata, nu te gandesti ca service-ul a mai umblat si in alta parte.
De ce as fi eu, ca si client, obligat sa observ si alte interventii nesolicitate? De ce sa aiba service-ul dreptul sa faca si alte interventii nesolicitate bazandu-se pe faptul ca eu sunt obligat sa le observ. Adica eu daca nu observ, ei au dreptul sa faca ce vor ei, nu?

Astept in continuare un raspuns OBIECTIV din partea unui avocat cu experienta. Multumesc.

[Editat de moderator]
[Va rugam sa pastrati un ton moderat si expresii respectuoase in discutii.]
[Va multumim!]
Buna ziua,

De curand am avut masina intr-un service pentru a fi reparata la bara fata. Dupa aproximativ 3 luni am observat o chestie care m-a deranjat foarte tare. La ambele numere de inmatriculare, service-ul mi-a atasat o rama neagra din plastic pe care este mentionat numele service-ului, numerele lor de telefon si site-ul service-ului. Mentionez ca nu mi s-a cerut acordul pentru aceasta operatiune.

Intrebarea mea este: as avea castig de cauza daca as da service-ul in judecata pentru publicitatea gratuita pe care si-au facut-o pe masina mea timp de 3 luni fara acordul meu?

Multumesc anticipat.
PS. Nu stiu daca am incadrat intrebarea la categoria corecta. Rog moderatorii sa o mute la categoria potrivita daca este nevoie.
Buna ziua,

Am si eu o problema cu o despagubire care nu mi se acorda. Masina mea a fost lovita in timp ce era parcata regulamentar, in urma unui accident in care au fost implicate 3 autoturisme care circulau si au mai fost lovite alte 2 autoturisme parcate regulamentar printre care si masina mea. Mentionez ca avaria masinii mele este bara stanga spate + aripa stanga spate.

Datorita faptului ca firma de asigurare a soferului vinovat este in insolventa, m-am adresat Fondului de Garantare a Asiguratilor. La constatare s-a observat ca, pe langa bara stanga spate si aripa stanga spate, avariate in urma accidentului (doar vopseaua este luata pana la fier) mai este stearsa vopseaua si in partea dreapta la aceeasi bara din spate. Aceasta este o avarie mai veche cauzata de mine dar nu am avut disponibilitatea financiara ca sa o repar.

Din acest motiv, Fondul de Garantare a Asiguratilor mi-a solicitat sa contribui cu 50% din costul reparatiei adica suma de 200 lei, reparatia fiind evaluata la 400 lei. Au zis ca nu se poate repara numai partea din stanga, trebuie sa vopseasca toata bara. Si fiindca in dreapta e lovita de mine trebuie sa contribui si eu cu 50%.

Mie nu mi se pare corect. Cred ca ar trebui sa repare partea stanga (bara + aripa) si sa lase partea dreapta in seama mea. Dar eu cred ca fac asa ca sa ma oblige sa renunt la despagubire. Pot solicita si in alta parte solutionarea cazului? Ce sanse as avea?

Multumesc anticipat.
Buna ziua,

Am si eu niste fluturase de salariu pe vreo 3 ani pe care se specifica diverse informatii: ore lucrate, salariu pe ore lucrate, ore concediu de odihna, salariu pe ore concediu de odihna, ore concediu medical, salariu pe ore concediu medical, ore sambata si duminica, salariu pe ore sambata si duminica, salariu pentru spor de vechime si spor de noapte, venitul brut, contributie CAS, sanatate, somaj, deduceri personale, venit impozitat, salariu net, CAR, contributie sindicat.

Problema este ca am facut niste comparatii intre fluturase si nu prea se potrivesc unele fluturase cu altele. De exemplu pe un fluturas CAS-ul platit reprezinta 8.7% din venitul brut in loc de 10.5%. Iar orele de sambata si duminica sunt platite mai putin decat orele normale. Sporurile care sunt de 15% nu au acelasi procent pe toate fluturasele, pe unele fluturase este chiar 8% si 9%. Si mai multe chestii care difera de la fluturas la fluturas.

Am luat toate fluturasele si le-am pus in excel si am facut diverse combinatii insa tot nu-mi dau seama cum au calculat informatiile de pe fluturas.

Am rugamintea sa ma indrumati si pe mine unde ar trebui sa merg pentru a-mi explica si mie cum mi s-a calculat tot ce scrie pe fluturas. Nu as vrea sa intreb angajatorul ca nu vreau sa-si dea seama si sa faca vreo smecherie.

Multumesc.
Buna ziua,
Incerc sa validez D394 si imi da eroare "Eroare ! Pt tip partener = 2 se declara doar operatiunile : L, LS, N !"

Am incercat sa schimb tip partener = 1 si imi da alta eroare "Eroare ! Cui-ul partenerului este obligatoriu pt tip partener diferit de 2!"

Ce se intampla?
La lista operatiunilor taxabile mai intai am completat facturile primite de la furnizori (platitori de TVA) selectand pentru fiecare inregistrare tip partener = 1.Persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania. Apoi am completat facturile emise catre persoane fizice cu nume si adresa (nu am colectat CNP-ul) selectand pentru fiecare inregistrare tip partener = 2.Persoane neinregistrate in scopuri de TVA.

De asemenea, la tip partener = 2 am declarat si o factura fara TVA primita de la Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (am cumparat Registrul Unic de Control) si la tip operatiune am ales N - achizitii de bunuri/servicii pt care au fost primite facturi/borderouri
de achizitii/ file din carnete de comercializare de la persoane neinregistrate iar la tip document am ales "factura".

Am deci in declaratie intrari si pe tip partener = 1 si tip partener = 2. Orice as alege la tip partener imi da eroare.