probabil ca persoana dela anaf sia luat diploma(!) de pe la vreo librarie! nu ati intrebato dela care? eu am pus o intrebare pe forum dupa ce in prealabil mam dus la anaf. cum se zice mam dus bou si am venit vaca! dela aceeasi institutie, o intrebare, nspe mii de raspunsuri care mai de care mai diferite! sunt obisnuit, traiesc in romania si asta imi ocupa tot timpul! poate aveti amabilitatea sami raspundeti la intrebarea mea, am nevoie si de opiniile altor practicieni caci cu astia ne pierdem timpul. va multumesc anticipat
si aici se bat astia cap in cap, pardon fund in fund ca acolo le este capul! daca firma este inregistrata cu depuneri trimestrial atunci si 010 se depune dupa primul trimestru, respectiv infiintare aug, depunere pana pe 25 oct. daca firma este inregistrata cu depuneri lunare (sper ca nu s-a facut o asemenea tampenie!) atunci 010 se depune pana pe 25 sept. in ambele cazuri, are sau nu are activitate, salariati etc, termenele astea trebuie sa fie respectate.
caz concret: microintreprindere platitoare 3%, neplatitoare tva, doreste achizitionarea unor produse ptr desfasurarea activitatii. aceste produse au valoare <2500 lei deci intra in categoria obiecte inventar.
pe site-uri (editat) gaseste persoane fizice care vand asemenea produse insa nu emit documente fiscale (factura, chitanta).
din p.v. fiscal si conf. legislatiei, persoana juridica intocmeste borderou de achizitie cu anexa copie act identitate vanzator + toate datele de referinta ale acestuia.
in legislatie nu se specifica ca borderoul de achizitie are ca obiect doar produse agricole dela producatorii particulari, deci poate fi utilizat ptr orice produs.
intrebarea mea: este corecta aceasta procedura sau se incheie cu persoana fizica contract vanzare- cumparare sub semnatura privata care devine document de baza de inregistrare fiscala.