avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 986 soluții astăzi
Forum Activitate liviu10

Activitate liviu10

Salut. Și bine v-am găsit :).
Am primit și eu în 29.11.2013 o înștiințare de plată pentru taxa radio. Nu am plătit și am făcut contestație.
Le-am invocat următoarele motive:
1. Decizia nr. 607/2011.
2. Legea nr. 41/1994 unde nu se menționează calitatea de beneficiar, ci de posesor al persoanei fizice și/sau juridice. Aici, ei au invocat că societatea pe care o conduc beneficiază de serviciile radio. Le-am citat din D.E.X. că posesor înseamnă să deții ceva cu titlu de proprietate, iar în documentele firmei nu există nici un aparat care poate recepționa semnale radio.
3. Nu am abonament/contract pe firmă la Electrica; și nici la Societatea de Radio motiv pentru care nu-mi pot impune o astfel de taxă, conform legii nr. 41/1994, art. 40, alin. 3. Firma pe care o dețin are sediul într-un apartament de bloc, iar contractul de lumină este pe o persoană fizică, iar aceasta din urmă este scutită din cauza faptului că este pensionată medical, conform legii 519/2002.
4. Faptul că nici înștiințarea și nici răspunsul primei contestații nu a fost trimisă ca recomandată. Poate nu ajungea la mine plicul sau poate nu mai venea nici o dată (mi s-a întâmplat o dată să pun un plic la poștă acum 3 luni și nici până în ziua de azi nu a mai ajuns la destinatar). De regulă instituțiile statului când trimit notificări mai importante le trimit ca recomandate.
Prima contestație a fost depusă pe 06.12.2013, iar răspunsul a venit pe 31.01.2014. Luni le voi trimite a doua contestație și aștept răspunsul lor.
Din câte am observat, pe site-ul lor și al celor de la Electrica, este un model de declarație pe proprie răspundere cum că firma nu are aparate care recepționează semnalele radio, însă mi se cere codul de client pe care compania de lumină mi l-a alocat. Și, datorită faptului că nu am, pe firmă, încheiat un contract cu aceasta nu am de ce să completez această cerere.
Presupun următorul scenariu:
- completez declarația lor; nu specific codul de client și bifez opțiunea că în termen de 15 zile voi comunica celor de la Electrica modificările apărute.
- într-un viitor voi cumpăra, pe firmă, un aparat care recepționează semnalele radio.
- nu le raportez celor de la lumină că am aparat care recepționează semnalele radio pe firmă, deoarece nu am contract cu ei.
- Societatea de Radio nu va comunica cu cei de la lumină pentru a vedea faptul că eu nu am contract cu Electrica și-mi vor trimite din nou notificări de plată sau, eventual, îmi vor da amendă că am semnat o declarație unde am fost de acord să le comunic celor de la lumină modificările apărute.
Și de aici se naște, oarecum, aceeași problemă, diferența fiind amenda între 100 și 500 lei.
Mai există o altă declarație pentru cazul acesta special? Sau cel mai bine continui războiul contestațiilor și, eventual, aștept să fiu dat în judecată?
Răspuns la discuția taxa radio/tv platita de firme?
giginitza a scris:

Pai, dupa cum spuneam mai sus taxa tv nu ar mai trebui platita iar taxa radio este revigorata ilegal. Nu are nimeni de obiectat? Va rog, o parere din partea unui specialist!


Si eu am primit o astfel de instiintare. M-am documentat pe internet si am dat peste decizia ICCJ si peste articolul www.avocatnet.ro/content/art...
Acum sunt in dubii daca sa fac o contestatie sau sa ignor pur si simplu aceasta instiintare (nu a venit ca o recomandata, ci m-am trezit pur si simplu cu ea la cutia postala). Ce presupune contestatia? A facut cineva asta? Chiar daca-mi dau amenda nu au baza legala; la fel si cu chematul in instanta.
Salut,

Am urmatoarea situatie:
1. Un SRL-D. (magazin online) cu 2 asociati (primul asociat detine 50%, al doilea 50%).
2. In a 2-a luna de la deschidere s-au cumparat cateva produse stocabile si domeniul.ro de la ROTLD (pentru care inca se mai face amortizare).
3. Timp de aproximativ 7-8 luni s-au inregistrat facturi de vanzare apoi totul a „murit”.
4. S-au platit la timp contributiile si impozitul de 3% pe venitul microintreprinderilor.
5. La aproximativ 5 luni de la deschidere s-a cumparat un program de contabilitate pentru care inca se mai face amortizare de cheltuiala.
In momentul de fata doresc radierea acestei firme.

Pentru acest caz am urmatoarele intrebari:
1. Ce presupune radierea voluntara? Costuri si proceduri.
2. Ce presupune radierea din oficiu?
3. De cand incep sa se calculeze acesti 3 ani de inactivitate? Din momentul depunerii bilantului pe 0 (zero)?
4. Daca apelez la radiere din oficiu trebuie depuse mai departe declaratiile fiscale pe 0 (zero)?
5. Care este sfatul vostru? Radiere voluntara sau din oficiu?

Multumesc si seara buna