avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 658 soluții astăzi
Forum Activitate ValGabriel

Activitate ValGabriel

Eu am fost depus dosarul la Adminstratia Financiara de unde a plecat spre judecatorie. Ieri am primit citatie pe adresa imobilului in care se spune ca judecata va avea loc in data de 27. Din moment ce nu voi fi prezent, voi depune cerere in care voi solicita judecarea in lipsa.

Mai departe m-ar interesa ce urmeaza, daca incheierea trebuie ridicata de la judecatorie sau va fi trimisa la sediul asociatiei. Cu aceasta am inteles ca merg inapoi la administratia financiara pentru inregistrarea fiscala a asociatiei si depunerea formularului 010.

Dupa aceasta etapa ar putea fi angajat imediat un administrator de imobile?

Stie cineva daca articolul citat de lege este cel corect pentru acesta situatie, mai exact cerere de judecare in lipsa?


''DOAMNA PRESEDINTE,

Subsemnatul ..............., reprezentand Asociatia de Proprietari ....., Strada ......, nr......, sector 1, Bucuresti, solicit judecarea prezentului dosar in lipsa, conform art. 223, alin. 3 din Codul de Procedura civila.


Cu stima,


Ce urmeaza dupa depunerea dosarului? In cazul avut in discutie a fost depus la administratia financiara sector 1, de unde am aflat ca urmeaza sa fie trimisa o citatie pe adresa imobilului. Care este pasul imediat urmator?
Răspuns la discuția Nelamurire Acord de Asociere
Multumesc pt raspuns.
La punctul ''Inregistrarea proprietatii'' se spune:

''Proprietatile imobiliare sunt în numar de........., în totalitate, înscrise în cartea funciara ori, dupa caz, în registrul de transcriptiuni si inscriptiuni de la biroul de carte funciara de pe lânga judecatoria în a carei circumscriptie este situat imobilul.''

Pe spatiul punctat se completeaza numarul de proprietati dupa cum este cazul. Intrebarea ar fi ce anume se considera ''proprietate imobiliara''? Apartamentele doar sau si parcarile, terasele etc.? As aprecia un raspuns de la dvs
Răspuns la discuția Cheltuieli cu ascensorul
Citez din art.35: ''Prin hotarâre a adunarii generale, pot fi exceptate de la plata cheltuielilor aferente consumului de energie electrica pentru functionarea ascensorului/ascensoarelor persoanele care locuiesc în apartamente situate la subsol, demisol, parter, mezanin, precum si la etajul 1 din cladirile fara mezanin.

Asadar, scutirea de care vorbiti se aplica doar in privinta consumului de energie electrica pt functionarea liftului.
Răspuns la discuția Cheltuieli cu ascensorul
Aceasta diferenta o faceti dvs, dar hotararea respectiva de guvern nu. Daca liftul este ''al proprietarilor'' ca sa va citez atunci printre ei se numara si proprietarii de spatii comerciale. Ca detin locuinte sau spatii cu alta destinatie in imobil sunt obligati sa participe la tot ceea ce inseamna cheltuieli pe parti comune iar reparatia liftului este una din ele, chiar daca cei de la parter nu il folosesc.
Răspuns la discuția Numirea administratorului
Comitetul executiv este cel care se ocupa de angajarea sau demiterea personalului in cadrul asociatiei. Cine raspunde? Angajatorul, adica comitetul executiv reprezentat prin presedinte.
Răspuns la discuția Cheltuieli cu ascensorul
Este vorba mai exact de o hotarare de guvern, HG 1588/2007

Art. 44. — (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire Ia proprietatea comuna, cu privire Ia: fondul sau fondurile pentru Iucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare Ia partile de constructii si instaIatii aflate in si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electnica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; intenfonul —partea de instaIatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisuI si altele asemenea, conform prevedenilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari or persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poIite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna.
Nu numai printre administratorii de imobile s-au strecurat persoane de o moralitate indoielnica, ci si in alte categorii profesionale. Nu trebuie sa treaca ani pentru ca o asociatie sa isi dea seama ca a angajat pe cine nu trebuie.
Răspuns la discuția Cheltuieli cu ascensorul
Am avut discutii cu anumite persoane nemultumite de faptul ca trebuie sa contribuie pt reparatii la lift pe motiv ca stateau la perter. Solutia? Le-am aratat articolul de lege care prevede clar acest lucru.